Cagiva Mito-tråden

Ingen tätning vid 2:an på min gamla iaf. Ska nog inte sitta nån där.
14/41 har jag för mig att det är, hade det på min och jag är 90% säker på att det är original. :tummenupp

vet inte heller något om någon tätning där, men kan styrka att 14/41 är originaldrevning (som jag skrev två sidor bak i tråden när frågan ställdes sist... av samma person...)
 
munstycke

Jag kan bara nämna snabbt att jag har 100 orginal på min mito, men det sitter nu ett 130 munstycke först.

Men sen är det så sant som danne säger!:tummenupp



Hejsan igen, har tittat närme på min förgasare. Det satt nummer 300 i den så jag prövade 135 nu och den fick för magert trots att jag flyttade upp nålen. men det är ju en jävla skillnad på 300 och 135. Det måste vara att ni har dellorto förgasare. Min är en mikuni. Ingen som har Mikuni förgasare och vet vad ni har för munstycke?

Tack David.
 
tjabba.. min mito-93a vill inte gå över 130km/h. cdi boxen är dragen..men sen då..:( pissigt som faen!! HJÄLP MEJ snarast:)
 
Hur mycket varvar du när du ligger på din topp hastighet då?
Vad har du för drevning?

Hur beter den sig, orkar den inte mer än 130 så är det ju dålig drevning.
Eller kan du ligga stadigt på 130 även om det skulle bli lite motlut så den är fortfarande stark då dvs? tell me:)

btw, är cdi boxen strypt org ens då?. :S

/erik
 
jo den varvar fint ligger väll på 9000varv i 130 men det går inget mer sen...

nej jag kan inte ligga i 130 stadigt heller:/ tror cdi boxen är strypt men är inte säker:( hjääälp...
 
Den tråden är ju nästan helt död!:7peta
Är intresset för Mito så lågt för tillfället? :mad:

Själv har jag inte kört alls mycket i sommar, har ju haft den på annons, men ingen vill ju köpa :huvet :4skrika Till sist så var hojabstinensen för stor, så det har blivit ett par bankörningar...Skitskoj!:yoparty
 
Den tråden är ju nästan helt död!:7peta
Är intresset för Mito så lågt för tillfället? :mad:

Själv har jag inte kört alls mycket i sommar, har ju haft den på annons, men ingen vill ju köpa :huvet :4skrika Till sist så var hojabstinensen för stor, så det har blivit ett par bankörningar...Skitskoj!:yoparty
Men följ med mig ut och smiska lite gata då! Börjar bli schledet att köra ensam. :(
 
Men följ med mig ut och smiska lite gata då! Börjar bli schledet att köra ensam. :(
Njaee, blir bara pinsamt för dig när jag drar din 636:a på småvägarna! :hihi
DU borde dra med mig o Eric in och testa bana istället! :yoparty Fast det är ju för sent för det nu...Men ajja vi kanske kan ta en tur nästa helg?!:D
 
Njaee, blir bara pinsamt för dig när jag drar din 636:a på småvägarna! :hihi
DU borde dra med mig o Eric in och testa bana istället! :yoparty Fast det är ju för sent för det nu...Men ajja vi kanske kan ta en tur nästa helg?!:D
Pfft, såå små vägar ska vi inte köra. :hihi

Får se, blir kanske lite bana nästa år... Låter najs. :tummenupp
 
tjenna
har nu haft min cagiva på verkstad i över 2 månader. de ska byta kolv på den, men de säger att det inte finns någon kolv att få tag i. vet ni något om detta att det inte finns några kolvar i varken italien eller tyskland?
vet ni någon sida där ni är helt säkra på att de har kolv på lager?
 
tjenna
har nu haft min cagiva på verkstad i över 2 månader. de ska byta kolv på den, men de säger att det inte finns någon kolv att få tag i. vet ni något om detta att det inte finns några kolvar i varken italien eller tyskland?
vet ni någon sida där ni är helt säkra på att de har kolv på lager?
www.Geiwiz.de har nog garanterat på lager, det är dock piratkolvar, men det funkar väl lika bra.:tummenupp

Tråkigt att behöva ha hojen ståendes två månader för en sån skit grej!:huvet
Vilken verkstad har du den inne på?:va

http://www.geiwiz.de/shop/catalog/en/special-catalogue-2/cagiva-300/mito-125-301/
 
Last edited:
www.Geiwiz.de har nog garanterat på lager, det är dock piratkolvar, men det funkar väl lika bra.:tummenupp

Tråkigt att behöva ha hojen ståendes två månader för en sån skit grej!:huvet
Vilken verkstad har du den inne på?:va

http://www.geiwiz.de/shop/catalog/en/special-catalogue-2/cagiva-300/mito-125-301/

okej tack så mycket
den är på kms racing o växjö
få ringa dit och tipsa dem så att jag få hem den någon gång. inte haft den på hela sommaren :(

tack än en gång :)
 
Måste ha svar på denna fråga, jag har själv en evo -95.

Det jag undrar är om min cylinder passar på en mito motor från t.ex 00 med 6 växlad låda? :va
 
Äh det verkar passa, någon som har rasad motor från årsm -95 och uppåt liggandes? Skicka PM. Tack :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top