Skriv-vad-du-vill-tråden

Har just vart o storhandlat......jättetungt blev det......kan man säga att jag har tränat idag då?...........o jag lät bli att köpa nåt smarr precis vid kassan........KÄNNER mig lite duktig! ;)

:nicka de tycker jag då :)
Man är duktig när man inte handlar nå smarrit vid kassan :)

:tummenupp

Själv var jag på spinning och core i dag :) skönt är de när man kommer hem och känner att man tage i ordentligt :)

samma här och lax och lövbiff etc etc..

Jag har gjort sallader till med olika bönsorter men man saknar bakad potatis typ....

Äh, jag gillar den svenska från Kalix mycket bättre. Då får man mycket mer oxå! :tummenupp

Är man chef i köket så får man så mycket man vill av vad man vill!:tummenupp

Sen att man har kranar i Ryssland samt Ukraina gör ju inte saken sämre

Last edited:
Är man chef i köket så får man så mycket man vill av vad man vill!:tummenupp

Sen att man har kranar i Ryssland samt Ukraina gör ju inte saken sämre

Har man egen restaurang så äter man oxå precis vad man vill ;)
Gillar ändå löjrom bättre fast den ryska är ju inte så dum den heller förstås...

Fan Thyg0d, om jag inte visste bättre så skulle jag tro att du aspirerade till att bli balkonerad på heltid!:hihi:hihi

Jag jobbar ju på det men som sagt va, hur ska hon få ut mig...
Jag har fortfarande båda fötterna på golvet samt en jävla fotsvett...
Bra fäste... :hihi

Jag trodde ju dum som man är att vi betalade för att få vård OCKSÅ, att det liksom var därför som politikerna står och mässar "Vård skola omsorg Vård skola omsorg" vart fjärde år?:va :confused:

Eeeeeh, jo och det går bra för skolan och de äldre då eller??
Äh, problemet är att det sitter för mycket administratörer och för lite
av dom som ger något för pengarna...
Inget ont om administratörer men jag tror att landstingen är lite väl överfulla av dom. Ungefär som min firma... Vi har nästan mer chefer än vad vi har anställda och så fort det ska skäras så är det den produktiva personalen som ryker... Bara i sthlm har vi minskat från 60+ tekniker till 20 och gissa vad, vi har fått två nya chefer... :huvet

Angående matsedlar...
Kan rekommendera hemmagjord wok...
Fräs kött, vad ni nu gillar..
skär paprika, lök, champinjoner och purjolök i stora bitar, mixa ihop, släng ner i stekpannan, äggröra, chili flakes och curry.. vill man så kan man lägga ner 1dl kokt ris... Jo salt och peppar förutsätter jag... :D

Servera... Gott och väldigt lite kolhydrater...

Jag har fortfarande båda fötterna på golvet samt en jävla fotsvett...
Bra fäste... :hihi

Så du är liksom fastklistrad i golvet då?:hihi

Nä, det är väll lite det som är problemet? Om dom åtminstone kunde mässa något annat, typ "Fri sprit och bredare trottoarer" så att det fanns lite altrnativ?

Äh, problemet är att det sitter för mycket administratörer och för lite
av dom som ger något för pengarna... Inget ont om administratörer men jag tror att landstingen är lite väl överfulla av dom. Ungefär som min firma... Vi har nästan mer chefer än vad vi har anställda och så fort det ska skäras så är det den produktiva personalen som ryker... Bara i sthlm har vi minskat från 60+ tekniker till 20 och gissa vad, vi har fått två nya chefer... :huvet

Det är precis likadant på mitt jobb, det går mellan 1,2 och 1,6 tjänstemän (administrativ personal) per mekaniker (producerande personal)... Nu när vi ska skära ner och ska göra oss av med cirkus 40 personer så har något smartskaft kommit på att ta hälften mekaniker och hälften tjänstemän...:huvet:huvet

Kan ju säga så här att om min arbetsplats ej hade varit statlig så hade hälften blivit av med jobbet, fast å andra sidan så hande den halvan ej fått en anställning till att börja med.

Snudd på konkursvarning....

Kan ju säga så här att om min arbetsplats ej hade varit statlig så hade hälften blivit av med jobbet, fast å andra sidan så hande den halvan ej fått en anställning till att börja med.

Jag jobbar på ett företag som var en del av det halvstatliga SAS, och det är likadant där...

Jag jobbar på ett företag som var en del av det halvstatliga SAS, och det är likadant där...

Det bästa är nog när alla tanter (nä inte denna Tant) klagar på hur mycket det är att göra....

Mycket att göra, minns när jag jobbade på MIG, mitt i natten ringer det på dörren, det är TRE BUSSAR fyllda med bulgarer som vill söka asyl.

Det var jag, en kollega samt en ordningsvakt som skulle ta emot alla.

Då hade vi mycket att göra!!

:skrattaåt...
Det gäller nog inte bara statliga verk dessvärre...
Vi har t.o.m. en kille som kallas blindtarmen hos oss...
Alla vet vart han sitter men ingen vet vad han gör... :D

:skrattaåt...
Det gäller nog inte bara statliga verk dessvärre...
Vi har t.o.m. en kille som kallas blindtarmen hos oss...
Alla vet vart han sitter men ingen vet vad han gör... :D

Arbetsgivare e för fega för att göra sig av med folk, sparka dem betala och gå vidare!! Bättre för alla!!

Hos oss sitter folk och läser tidningen trots att vi har :arsele fullt!:huvet och att dom inte får foten begriper jag inte!:3freak

Ungefär så här med, de våningsplan som har vilorum har alltid en strid ström av besökare, alltid samma besökare dock...

Jag måste därifrån innan jag blir som alla andra!!!

Last edited:
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back