Tips på bok

Tisdagarna med Morrie.

En otroligt bra och gripande bok..

Morrie Schwartz var Mitch Allboms favoritprofessor, hans mentor och vän. På examensdagen lovar Mitch att hålla kontakten men det dröjer tjugo år innan han hör av sig. Av en händelse får han se sin gamle sociologiprofessor på teve; Morrie har drabbats av en nervsjukdom som långsamt förlamar hans kropp men inte hans sinnes briljans och inte hans lust att leva ända till slutet.
Mitch beslutar sig för att besöka Morrie varje tisdag - precis som under studieåren. De samtalar om kärlek, äktenskap, känslor, förlåtelse, saknad och död. Deras pånyttfödda vänskap blir till en sista föreläsning fylld av visdom och erfarenhet, en lektion i konsten att leva.

Om vi ska blanda kategorier fritt så skulle jag vilja slå ett slag för:

Barnen i Bullerbyn
av Lindgren, Astrid

I Bullerbyn bor det sex barn: Lasse, Bosse och Lisa i Mellangården, Britta och Anna i Norrgården och Olle och hans lillasyster Kerstin i Sörgården. Leker gör de nästan jämt, ofta ganska vilda och påhittiga lekar. Innehåller Barnens dag i Bullerbyn, Vår i Bullerbyn och Jul i Bullerbyn.

http://www.bokus.com/b/9789172259348.html

Eller kolla på film tills du somnar. Har du en iPhone så kan du hyra några rullar via iTunes och kolla på. Funkar kanon.

35 timmar i luften? Får man fråga hur du flyger?

För att hålla oss till ämnet vill jag hålla med om p3-dokumntär nedladdad till din mp3-spelare. Det har jag lyssnat på på många och långa flygningar. :tummenupp

Hehe såhär ser min resa ut: Arlanda - Frankfurt - Newark (4 dar i NY) JFK - Los Angeles. Hemresa: Los Angeles - Chicago - Arlanda.
Lite grovt räknat så va de ca 35h i luften. Sen tillkommer ju all väntetid på flygplatser plus X antal timmar i bil mellan alla orter. Big Bear, Mammoth, Vegas, Nortshtar at Tahoe.

Eller kolla på film tills du somnar. Har du en iPhone så kan du hyra några rullar via iTunes och kolla på. Funkar kanon.

Jo har ju faktiskt en iPhone, hade ingen aning om att man kunde hyra filmer i iTunes.

Tack alla andra också för tipsen!

Last edited:
Hehe såhär ser min resa ut: Arlanda - Frankfurt - Newark (4 dar i NY) JFK - Los Angeles. Hemresa: Los Angeles - Chicago - Arlanda.
Lite grovt räknat så va de ca 35h i luften. Sen tillkommer ju all väntetid på flygplatser plus X antal timmar i bil mellan alla orter. Big Bear, Mammoth, Vegas, Nortshtar at Tahoe. (kan nån lista ut vad jag ska göra där?) =)

Jo har ju faktiskt en iPhone, hade ingen aning om att man kunde hyra filmer i iTunes. Måste kolla på de, tack för tipset!

Tack alla andra också för tipsen!
Eller ladda hem filmer och lägga in dom?
gratis

Om vi ska blanda kategorier fritt så skulle jag vilja slå ett slag för:

Barnen i Bullerbyn
av Lindgren, Astrid

I Bullerbyn bor det sex barn: Lasse(1), Bosse(2) och Lisa(3) i Mellangården, Britta(4) och Anna(5) i Norrgården och Olle(6) och hans lillasyster Kerstin(7) i Sörgården. Leker gör de nästan jämt, ofta ganska vilda och påhittiga lekar. Innehåller Barnens dag i Bullerbyn, Vår i Bullerbyn och Jul i Bullerbyn.

http://www.bokus.com/b/9789172259348.html

Vem kan inte räkna? :va

Om du har läst "The dirt" (och gillade den) kan jag rekomendera "The heroin diaries" Den handlar om Nikki Sixx liv mellan julen 1986 och julen 1987 då han var som djupast i sitt herionmissbruk men ändå lyckades skriva dagbok och sparat dessa anteckningar...en hel del sjuka grejer som händer, tex han flippar inne i sin garderob efter att ha tagit diverse droger och spolar ner resterande del droger (till ett värde av 10,000$) i toaletten för att det är massa mexicanska dvärgar med andra världskrigetkläder som försöker storma hans hus :hihi

finns på svenska nu...

Faktabok: "Chockdoktrinen" av Naomi Kline... läser den för närvarande handlar om dagens ekonomiska läge och hur vi har hamnat här samt en del om CIA:s minst sagt otroliga behandling av folk. Ganska intressant läsning.

Fiction: "The book of lost things" av John Connolly, En väldligt anorlunda bok måste jag säga värd att läsa men väligt förvirrande med Rödluvan, Kentaurer, Sju små dvärgarna m.m. ja i stort sätt alla stora sagor flätas samman i en annorlunda värld :)

The Man from Earth...
bästa boken, och så gjordes det en film som kom ut år 2007.
Grymt bra måste jag säga...

Bill Bryson skriver normalt sett reseguider med massor av humor!

Thunderbolt kid
Med humor och värme, men samtidigt med distans och ironi, skildrar Bill Bryson här sin uppväxt i Mellanvästern i USA på 1950-talet.

Det var en lycklig tid då nästan allting vara bra för en, inklusive DDT, cigarretter och radioaktivt nedfall. Han skriver om högt och lågt, om filmer, böcker, teve, mat, baseboll, skolan, godis, sex, kärnvapen, upptåg, motgångar, pojkstreck, kärlek - om livet helt enkelt.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137130862

En kortfattad historik över nästan allting

En kortfattad historik över nästan allting är den framstående journalisten och resereportern Bill Brysons försök att förstå allt som har hänt från Big Bang till civilisationens uppkomst - hur vi tagit oss från att inte vara någonting till att bli det vi är.

Vad döljer sig i jordens inre, vad är ett svart hål och var befann sig kontinenterna för 600 miljoner år sedan? Hur har vi fått reda det?

På resan genom tid och rum möter läsaren en brokig samling egocentriska och besatta vetenskapsmän och -kvinnor. I sällskap med dessa egensinniga personer tar Bill Bryson oss med på en ögonöppnande odyssé, från makro- till mikrokosmos, och avslöjar världen på ett sätt som de flesta av oss aldrig tidigare upplevt.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320001

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...