Tips på bok

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally PRO
Drar till usa om ca 2 veckor och flyger själv. Sammanlagt är de väl ca 35h i luften tur/retur så jag skulle behöva tips på lite bra böcker, typ självbiografier, faktaböcker etc.
Har läst Mötleys The dirt och har laddat upp med Svensk maffia inför resan men skulle gärna behöva lite mer tips på liknanade böcker.
Böcker på engelska är inga problem.
Tänkte köpa mig Dennis Leary - Why we suck när jag är där borta.

Så ös på med bra tips!

"Fakta-Fiktion" är ju Jens Lapidus "Snabba cash" och uppföljaren "Aldrig fucka upp".
I stil med Svensk maffia, fast skönlitteratur istället för dokumentär (handlar mestadels om jugoslav-maffian). Riktigt bra böcker.

Om du flyger själv kanske du skall koncentrera dig på att styra planet och inte läsa. :D

Slashs självbiografri är annars perfekt för flygläsning.

Lasermannen var bra tips i genren, Monster om någon gammal Crips-dewd är en klassiker, läser för tillfället Roberto Savianos "Gomorra" om neapels maffia, väldigt bra bok.

Lasermannen var bra tips i genren, Monster om någon gammal Crips-dewd är en klassiker, läser för tillfället Roberto Savianos "Gomorra" om neapels maffia, väldigt bra bok.

http://www.amazon.ca/Monster-Kody-Scott/dp/0140232257
Antar att de är denna bok du talar om?
Kollade på Akademibokhandeln men dom verkade inte ha den. Vet nån om den ens finns på svenska?
Verkar lovande, precis såna jag är ute efter!

Hört talas om Gomorra, verkar vara en bok för mig de med!
Tack för tipsen!

Last edited:
http://www.adlibris.com/se/searchre...ue=el+choco&title=el+chocko&fromproduct=False
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172638788

El Choco : svensken i Bolivias mest ökända fängelse

Jag har inte hunnit börja på denna än, men flickvännen läste precis ut den. Har glömt fråga henne efter tycke och kommentarer om den, men bara av att se omslaget och läsa på baksidan (samt kollat en karta över fängelset på första sidan i boken) så får man rätt så otrevliga vibbar.

REKOMMENDERAS såklart :D

http://www.adlibris.com/se/searchre...ue=el+choco&title=el+chocko&fromproduct=False
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172638788

El Choco : svensken i Bolivias mest ökända fängelse

Jag har inte hunnit börja på denna än, men flickvännen läste precis ut den. Har glömt fråga henne efter tycke och kommentarer om den, men bara av att se omslaget och läsa på baksidan (samt kollat en karta över fängelset på första sidan i boken) så får man rätt så otrevliga vibbar.

REKOMMENDERAS såklart :D

Ja de verkar faktiskt riktigt bra!
Bra tips! Svänger förbi Akademibokhandeln efter jobbet å plockar upp den å Gomorra!

El choco är helt klart värd att läsa. Rickard Flinga (stavning?) har skrivit en bok om sin tid på olika fängelser i Texas, han satt 20 år för mord sen han skjutit en man som förgrep sig på hans dotter. Iskallt och stenhårt heter den har jag för mig.

El choco är helt klart värd att läsa. Rickard Flinga (stavning?) har skrivit en bok om sin tid på olika fängelser i Texas, han satt 20 år för mord sen han skjutit en man som förgrep sig på hans dotter. Iskallt och stenhårt heter den har jag för mig.

Iskallt Stenhårt var jäkligt gripande. Dock tyvärr lite flamsig i kronologin och taffligt skriven tycker jag. Synd på en sån bra story. Det lustiga är ju att trots alla övergrepp och all misär i Texas fängelser tycker han att kriminalvården i Sverige ska vara mycket hårdare. Han satt ju ett tag här med.

35 timmar i luften? Får man fråga hur du flyger?

För att hålla oss till ämnet vill jag hålla med om p3-dokumntär nedladdad till din mp3-spelare. Det har jag lyssnat på på många och långa flygningar. :tummenupp

Tisdagarna med Morrie.

En otroligt bra och gripande bok..

Morrie Schwartz var Mitch Allboms favoritprofessor, hans mentor och vän. På examensdagen lovar Mitch att hålla kontakten men det dröjer tjugo år innan han hör av sig. Av en händelse får han se sin gamle sociologiprofessor på teve; Morrie har drabbats av en nervsjukdom som långsamt förlamar hans kropp men inte hans sinnes briljans och inte hans lust att leva ända till slutet.
Mitch beslutar sig för att besöka Morrie varje tisdag - precis som under studieåren. De samtalar om kärlek, äktenskap, känslor, förlåtelse, saknad och död. Deras pånyttfödda vänskap blir till en sista föreläsning fylld av visdom och erfarenhet, en lektion i konsten att leva.

El choco - svensk man som sitter i fängelse i sydamerika
David Lega - "nevrosedyn" skadad som foster. Enorma sportframgångar
Göran Kropp - cyckla till mount everest, bestiger skiten och cycklar tillbaka
Lasermannen - mkt bra
Pojken som kallas det - mkt gripande serie om hur en pojke lever i misserabla
förhållanden medans resten av familjen lever normalt. Tror det är 3 eller 4 böcker
Iskall och stenhård - "svensk" man i ett texasfängelse i 20 år
Kjejsaren av Iggulden, Conn - Serie på 4 böcker om Julius Ceasars liv.
Svenska maffia - bara för att alla andra läst den
Tretton dygn i rymden efter fjorton år på jorden med Christer Fuglesang - alla vet ju att han var uppe i rymden men alla vet inte om allt arbete som låg bakom

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg