Honda lägger ner racingen

Men håll med om att något ändå är lite sjukt inom MotoGP och F1:
De påstås rejsa med prototyper inom framtidens teknologi och kör med bensindrivna kolvmotorer?
 
Tråkigt, det var ju inte direkt trångt på griden innan. Det är nog inte lätt att få en annan styrning nu heller, inte ens för dessa herrar. AMA för Hopkins kanske :)

De får göra som NHL-spelarna gjorde under strejken, åka hem och köra klubbrace...
 
:näsblod trist!

Jag var uppriktigt nyfiken på vad Marco kunde uträtta på Kawasaki! Fel motor inför -08 och nu detta. Kawasaki behövs liksom dom övriga i MGP. Av tradition, som ett mästar märke, att man kanske nu lärt sig av läxan dom senaste åren och att MGP förare Hopper och Marco varkligen kändes som helt rätt gubbar för en gång skull, samt att som -Anders- säger startfältet var inte stort innan, vem är nästa tro?
 
Nyheten om att Hondas F1 team var räddat var falskt!

"The Telmex team informs that Carlos Slim Helu has not acquired, nor is in any negotiation for, the Honda Formula 1 team. All information related to this lacks foundation and is completely false.”

http://www.crash.net/motorsport/f1/news/172914-0/slim,_brawn_deny_honda_buyout.html


Troligtvis var detta ett 28 december skämt. Spansk/latin sed att luras till ära för nått helgon den dagen.
 
Last edited:
Troligtvis var detta ett 28 december skämt. Spansk/latin sed att luras till ära för nått helgon den dagen.

Sanningen e att Hela Spanien med en viss person i spetsen e ett skämt.. :)

Dom enda som skulle kunna satsa på en F1/MGP karriär torde ju vara inkassobolagen, Kul..!!
 
Ducati och KTM har dragit sig ur Parts Canada National Thunder championship. Ducati är dessutom mästare där i år 2008. Så lika som i BSB där dom också som mästare dragit sig ur.
 
..... Kawasaki behövs liksom dom övriga i MGP. Av tradition, som ett mästar märke, ....

Mästarmärke? Har de verkligen någon inteckning i 125,250 eller 500/Motogp i modern tid?
 
Mästarmärke? Har de verkligen någon inteckning i 125,250 eller 500/Motogp i modern tid?

Dom har vunnit 9 konstruktörsmästerskap i GP.

1982. 350GP
1981. 350GP
1981. 250GP
1980. 250GP
1979. 350GP
1979. 250GP
1978. 350GP
1978. 250GP
1969. 125GP

I förarmästerskapet har dessa 3 blivit världsmästare 9gg på en Kawasaki.

1982. Anton Mang. 350GP
1981. Anton Mang. 350GP
1981. Anton Mang. 250GP
1980. Anton Mang. 250GP
1979. Kork Ballington. 350GP
1979. Kork Ballington. 250GP
1978. Kork Ballington. 350GP
1978. Kork Ballington. 250GP
1969. Dave Simmonds. 125GP
 
Last edited:
Dom har vunnit 9 konstruktörsmästerskap i GP.

1982. 350GP
1981. 350GP
1981. 250GP
1980. 250GP
1979. 350GP
1979. 250GP
1978. 350GP
1978. 250GP
1969. 125GP

I förarmästerskapet har dessa 3 blivit världsmästare 9gg på en Kawasaki.

1982. Anton Mang. 350GP
1981. Anton Mang. 350GP
1981. Anton Mang. 250GP
1980. Anton Mang. 250GP
1979. Kork Ballington. 350GP
1979. Kork Ballington. 250GP
1978. Kork Ballington. 350GP
1978. Kork Ballington. 250GP
1969. Dave Simmonds. 125GP

Coolt! Det kände jag inte till. Tack för listan och redogöringen :)
 
Kawasaki slutade i GP pga att en av deras förare omkom på ett race i 500GP. Så i Japansk anda så ville man visa respekt mot den avlidnes familj och drog sig ur och lovade att inte delta mer i GP. Så dom skulle kunna haft fler VM tecken. Sen fick man ändå med Kawasaki igen när man gjorde dom stora ändringarna iom MotoGP 2002.
 
Aha där ser man! Kände till att de kom tillbaka iom fyrtakt, men inte det andra.
 
Vet inte om ni känner till det men Subaru drar sig ur Rally VM helt :gnissla
 
Kawasaki slutade i GP pga att en av deras förare omkom på ett race i 500GP. Så i Japansk anda så ville man visa respekt mot den avlidnes familj och drog sig ur och lovade att inte delta mer i GP. Så dom skulle kunna haft fler VM tecken. Sen fick man ändå med Kawasaki igen när man gjorde dom stora ändringarna iom MotoGP 2002.

De hade en 500 med väldigt intressanta tekniska lösningar. :) Monocoque-ram t ex. Om jag inte har fel var de också först med att separera cylindrarna, någon gång på 70-talet.
 
De hade en 500 med väldigt intressanta tekniska lösningar. :) Monocoque-ram t ex. Om jag inte har fel var de också först med att separera cylindrarna, någon gång på 70-talet.
Sen gjorde de ett mytomspunnet inhopp i 250 1992 (dock på Daytona, alltså utanför GP) med en för tillfället nybyggd KR250 med bl a nedåtvända cylindrar.

http://www.superbikeplanet.com/kr250.htm
 
Last edited:
Suzuki sägs ha ställt in sitt kommande test på Philip Island som skulle varit i slutet av januari. Carlo Pernat som är Capirossis manager har avbrutit sin semester i Brasilien för att han var tvungen att vara hemma i Italien för att följa vad som sker nu.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top