Honda lägger ner racingen

Ducati lade ner sin USA satsning redan inför 2008 års säong om jag inte missminner mig.

Han blir manager för Honda R&D Co och vice president på HRC.

Honda drog sig tydligen ur F1 pga att dom hade svårt att motivera resultaten med kostnaderna. Ett dåligt tecken när ett så stort företag som Honda inte tycker det är bra att vara med i racingen. Man ska tydligen satsa dom pengarna man satt till racing förut på att utveckla vanliga personbilar nu istället.

nu så här ett år senare så kan man väll säga att det var en tabbe då Honda bilen har gått som ett spjut hela denna sesong (med viss reservation då jag inte har vart 110% insatt i F1 iår.)

nu så här ett år senare så kan man väll säga att det var en tabbe då Honda bilen har gått som ett spjut hela denna sesong (med viss reservation då jag inte har vart 110% insatt i F1 iår.)

Stämmer bra det. Fast med en Mercedes-motor. Det har pratats om att Mercedes hade den effektstarkaste motorn i år.

Efter att Yamaha dragit sig ur Kanadas SBK serie så svarar seriens arrangör med att förbjuda alla R1 att delta i deras serier nästa år.

ORGANISERS of the Canadian Superbike Championship have announced they are banning all Yamaha YZF- R1 models from the racing series.

Professional Motorsports Productions' move comes after Yamaha Canada announced in November that they were withdrawing from Canadian Superbike series.

Furthermore, race organisers have also announced no 2010 Yamaha models will be allowed to race in any of the series’ classes, though due to their popularity, Yamaha YZF-R6 models from 2009 or earlier will be eligible.

“Our biggest concern is the privateer or club level racer with existing Yamaha equipment,” says Colin Fraser of series organisers, Professional Motorsports Productions. “The vast majority of Yamaha riders utilize 600s, and we agreed that it was in everyone’s best interests to allow these existing machines to continue to compete.”

Kawasaki gick ut med pressrealese igår om att dom drar sig ur AMA.

Bruce Stjernstrom marketing director Kawasaki Motors Corp., U.S.A.
"While we've always considered road racing an integral part of our sportbike development process, the realities of the current economic situation dictate the temporary suspension of our U.S. road racing activities."

"We expect to see eventual improvements in the general economic condition and Kawasaki will reevaluate its road racing position as we monitor those issues."

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph