SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gammal japps, typ toyota/mazda, honda är säkert bra dom med, men brukar kunna vara lite dyrare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En bekant till mig ärvde en Kadett 1200 (70 talare) som han absolut inte hade någon användning för, då han för tillfället var ensamstående, student och redan hade en bil.
Dom packade in sig fyra studenter och gjorde en roadtrip till Spanien, dom räknade med att dumpa kaputten där den rasade och ta tåget hem.
Kadettjäveln vägrade att dö trots en nattlig fullgasrepa i flera timmar på Autobahn för att hinna med färjan.
Han hade kvar den i flera år efter att hans ordinarie bil hade gett upp.
Därför är sedan jag läste den där artikeln, ofta EN av mina två bilar en sån här bil.
JA kanske inte en 1000:- kronors, men en gammal rackare som man kan ge lite HLR och kärlek.
Det är ju en glidande skala mellan 1000:- bilar och helt nya bilar, och nånstans på den skalan hittar ju alla "sin" lämpliga punkt.
Men tittar man på RENT ekonomiska aspekter ska man BRA LÅNGT ner på skalan alltså.
Jag menar: För 5000:- får man ju en kunglig bil på Blocket!![]()

DI (Dagens Industri) gjorde en undersökning för många år sedan............
Förutom att krockar man med saker större än talgoxar så dör man, och äldre damer och bilarNissan micra
Jag syftar nu på 90-tals modellen
1. Den är japansk så den går aldrig sönder eller krånglar i samma utsträckning som bilar ifrån europa.
2. Eftersom det är mest äldre kvinnor som kör denna bil så är det relativt lätt att hitta bra bilar till bra pris.
3. Min skorv från mitten av nittiotalet drar en halvliter milen.
Kan du bara stå ut med att åka kärring bil så kan jag bara rekommendera
Såna som inte skulle märka om ett hjul lossnade, och inte förstår varför man ska trampa ner kopplingen hela vägen Den där hade jag nog passat mig förKom just på ytterligare ett alternativ, första generationens passat.
Apfula men ändå lite kultiga, samma mekanik som golf men med en lägre prislapp och oftast snällare körda.
http://www.blocket.se/vi/18848354.htm?ca=12_s&last=1
Kom just på ytterligare ett alternativ, första generationens passat.
Apfula men ändå lite kultiga, samma mekanik som golf men med en lägre prislapp och oftast snällare körda.
http://www.blocket.se/vi/18848354.htm?ca=12_s&last=1
Den gamla kantiga Ford Fiestan tål att nämnas.
Förmodligen den bästa bil Ford har byggt (vilket IOFS inte säger mycket)
Reservdelarna kostar kaffepengar.
I övrigt håller jag med ovanstående inlägg.
Där du bor torde väl rosten vara bilarnas största fiende, där faller ju många av dom nämnda bilarna hårt.

Den där hade jag nog passat mig förInte såld på 2 mån, och lite väl dyr för att vara en slit å släng-bruksbil.
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |