vi är fan skyldiga

Blev bra layout tycker jag. Intressant innehåll också.
Enda minus jag kan hitta är papperskvallitén. Omslaget är bra men resten känns lite som en morgontidning nästan.
Pengasak! Jag tycker det är mycket viktigare att satsa på innehåll och etablera sig i första hand!

Jag missade att beställa, så nu måste jag hitta en affär som säljer istället :huvet Vars ska man leta? :va

Nu jävlar blir det kritik!!!

1. varför är inte jag me? stort minus på den... Hur många klubbmästerskap ska man behöva vinna liksom... :rolleyes:
2. Du kan bortse från punkt 1
3. Jävligt kul att det äntligen kommit ut en tidning, roligt att se stora bilder, men texten var kanske i minsta laget och lite jobbig att läsa ibland. Men de finns väl inte så många läskunniga RR förare i sverige så de kvittar kanske.
4. Varför e de 2 olika typsnitt i brödtexten? bara nått jag tänkte på?
5. Lite mer om superstock 600 kanske, får dåligt med uppmärksamhet den klassen även fast den är en SM klass.

Kul läsning dude! ses nästa år...

Pengasak! Jag tycker det är mycket viktigare att satsa på innehåll och etablera sig i första hand!

Jag missade att beställa, så nu måste jag hitta en affär som säljer istället :huvet Vars ska man leta? :va

Klart som fan att man väljer kvallité efter plånbok.
Samma sak som jag gör när jag betalar för något. Är tveksam till att betala dyrt för dålig kvallité.

Men eftersom det var lite tunt med annonser i tidningen (inte mig emot) så hoppas jag att fler vågar satsa så tidningen får fortsätta att leva vidare och kanske också papperskvallitén blir bättre.

Nu jävlar blir det kritik!!!

3. Jävligt kul att det äntligen kommit ut en tidning, roligt att se stora bilder, men texten var kanske i minsta laget och lite jobbig att läsa ibland. Men de finns väl inte så många läskunniga RR förare i sverige så de kvittar kanske.

Skaffa läsglasögon. Är det åldern som tar ut sin rätt eller? :näsblod

Mycket imponerad av tidningen, den överträffade mina förväntningar faktiskt!

Konstruktiv kritik om någon är intresserad:
- Texten var lite liten faktiskt, eller tunn kanske.

Lycka till i framtiden, jag stödköper nog nästa nummer också av ren välvilja!

Håller med Sunkan varför var inte jag ....... :hihi
Bra som :yoparty
Texten! Ja det enda jag tänkte på var när texten var på bilderna, att man kanske bör tänka på att när det är lite mörkare på bilden, så är det svårt att läsa, men det var för att jag inte betalat elen och bara satt med ett ljus i handen, måste ju ha råd att åka nästa säsong också!!! :rolleyes:

Men ja då? Var ä min tidning?
Du ser den är eftertraktad redan = stulen
Du kan få låna min om du vill :tungan

Last edited:
Men ja då? Var ä min tidning?

Har du inte fått din? Jag som till och med skickade med A-post så att alla förhandsbokade verkligen skulle få den i god tid.. Har du inte fått din idag så maila mig gärna så löser vi något snarast!

Tack för att ni gillar den! Ang brödtext, vi valde att köra olika eftersom vi försökte göra lite skillnad p intervjuer samt rapporter. Till nästa tidning kommer vi att använda oss mer av det mer lättlästa typsnittet.

Ang kvalite på papper på insida så är det ingen/ingen större skillnad mot de flesta andra tidningar. Jämför gärna med tex MC-folket, Bike, Motorrad m.m.
Kommer ändå att bli lite rejälare till nästa nr. Ville själv ha en ännu lite "tjockare" känsla i tidningen.

Sunkan mfl: Jobbat dygnet runt i över en månad med tiden. Med dygnet runt så menar jag verkligen det. Flertal gånger fick man hoppa över nattsömnen och ibland blev det bara 3-5 timmar. Nu när man förlorat oskulden i tidningsframställandet så kommer allt att gå mycket smidigare till nästa nummer.

Har lärt mig enormt mycket den senaste tiden då man gjort den första tidningen, och ser verkligen fram emot att få arbeta med nästa utgåva. Som förörvrigt kommer ut i april:tummenupp

Highsider Magazine kommer att finnas ute i butik 16:e dec (vissa butiker kan ha fått den en dag eller två tidigare beroende på vart i landet det ligger). Så fort jag har tillgång till Återförsäljar-listan så skriver jag det på highsider.se. De flesta Statoil/Shell-mackar mfl, samt Ica butiker ska ha tidningen som ex.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

kanon tidning.du måste fixa en länk på din sida så man kan eferbeställa den.

Kanontidning med mkt bra läsning! :tummenupp

Hur gör jag för att inte missa nästa nummer?

Skaffa läsglasögon. Är det åldern som tar ut sin rätt eller? :näsblod

mm de går bara utför nu...
Skriver du att jag bör skaffa glasögon? kan du skriva med lite större text så jag ser... mina 23 år tar ut sin rätt, mamma hade nog rätt när det gällde fyrkantiga ögon. typiskt!

Jag är också nöjd, på det hela taget.

Lite märkliga förvanskningar av talesätt emellanåt, och ett par stavfel.

Vad gäller layouten är den lite väl "svart på vit", det är snyggt, men lite svårt att hålla isär olika texter om samma sak. kanske lite sköna plattor i olika färgtoner? Lite större rubriker vore najs också.

Ge layoutmannen ett par ex av Motorcycle Racer. Den tidningen rijerar hela världens motorcykeltidningar och kreativitet är som bekant att stjäla snyggt.

Innehållsmässigt var det riktigt bra. Jag sträckläste hela alltet, faktiskt.

Stockholmsjuryns betyg 9/10.

Fått min med och är riktigt nöjd, ser fram emot nästa nummer. Snyggt jobbat Rash :yoparty

Jag är också nöjd, på det hela taget.

Lite märkliga förvanskningar av talesätt emellanåt, och ett par stavfel.

Vad gäller layouten är den lite väl "svart på vit", det är snyggt, men lite svårt att hålla isär olika texter om samma sak. kanske lite sköna plattor i olika färgtoner? Lite större rubriker vore najs också.

Ge layoutmannen ett par ex av Motorcycle Racer. Den tidningen rijerar hela världens motorcykeltidningar och kreativitet är som bekant att stjäla snyggt.

Innehållsmässigt var det riktigt bra. Jag sträckläste hela alltet, faktiskt.

Stockholmsjuryns betyg 9/10.

Har en hel lista med förbättringar, så ni ska inte tro att jag är nöjd med första försöket:D :) Det kommer bara att bli bättre, kanske kanske att man får en tiopoängare då?;):tummenupp

Riktigt kul att du gillade den såpass att du sträckläste hela tidningen:banana

Nu får säsongen ta och börja någon gång!

Tycker om initiativet och att det genomförs. Kanon! :tummenupp

SOm Mattias är inne på finns det massor att göra gällande utseendet men det verkar du ju vara inne på.
Ska man vara petig tycker jag balansen blir lite tokig med för lite om SM klasserna 125R/250R jämfört med Rookieklasserna.
Lite fel bilder på en hel del förare dessutom.

Är det på gång med fler skribenter?

Annars är det :tummenupp x 5!

Har du inte fått din? Jag som till och med skickade med A-post så att alla förhandsbokade verkligen skulle få den i god tid.. Har du inte fått din idag så maila mig gärna så löser vi något snarast!

Den kom idag! KUL!:tummenupp

Ang kvalite på papper på insida så är det ingen/ingen större skillnad mot de flesta andra tidningar. Jämför gärna med tex MC-folket, Bike, Motorrad m.m.
Kommer ändå att bli lite rejälare till nästa nr. Ville själv ha en ännu lite "tjockare" känsla i tidningen.

Mc-Folket räknar jag inte som en "riktig" tidning. Det är en medlemstidning som man får gratis om man är med i SMC. Att den sedan till 90% består av i stort sett samma saker som Bike och MC-nytt gör att den inte direkt toppar min lista på tidningar. Det är en sån tidning som man (i alla fall jag) inte sparar utan snabt bläddrar igenom och sen åker den till pappersinsamlingen.

Både Bike och MC-nytt har ett tjockare papper i sina tidningar. Dom betalar man ju också för på ett annat sätt vilket gör att i alla fall jag gillar att samla dom på hög.
Kommer även att spara Highsider då innehållet tilltalar mig förbannat mycket.

Tycker om initiativet och att det genomförs. Kanon! :tummenupp

SOm Mattias är inne på finns det massor att göra gällande utseendet men det verkar du ju vara inne på.
Ska man vara petig tycker jag balansen blir lite tokig med för lite om SM klasserna 125R/250R jämfört med Rookieklasserna.
Lite fel bilder på en hel del förare dessutom.

Är det på gång med fler skribenter?

Annars är det :tummenupp x 5!

Några förare är det bilder på startfältet istället tex. Då vissa förare bara kört några race (som jag tex inte vart på då det krockat med andra race) så är det svårt att ha bilder på alla tävlande från säsongen.

Nästa år ska Highsider vara representerade på alla större RR-tävlingar, blir enklare med bilder då. Samtidigt som det kommer att bli några fler skribenter:tummenupp

LasseA: Jag har smekt pappret hundra gånger och jämfört, tycker du verkligen att det är en sådan stor skillnad som du skriver? Att det känns som dagstidningars? Eller skrev du det för att göra dig hörd?

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

▼ Ad by Refinery89
Back
▼ Ad by Refinery89