Gubbsjukan, bevisad att den finns...

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
"Man har utgått från evolutionsteorierna som förutser att män söker sig till fertila kvinnor och kvinnor söker sig till resursstarka män. "

Då är det bekräftat, cheyer är alltid ute efter pengar. :gnissla

"Man har utgått från evolutionsteorierna som förutser att män söker sig till fertila kvinnor och kvinnor söker sig till resursstarka män. "

Då är det bekräftat, cheyer är alltid ute efter pengar. :gnissla

Exakt...de söker en:

En resursstark man...:va , vad är det egentligen ?? :D

Exakt...de söker en:

En resursstark man...:va , vad är det egentligen ?? :D

Kan ju iofs tolkas lite olika.... Men den här gången tror jag att det inte gäller potensresurserna i mittenregionen. :D

Hmm, har funderat på att köpa en liten polo som nästa bil... :rolleyes:

Kan ju iofs tolkas lite olika.... Men den här gången tror jag att det inte gäller potensresurserna i mittenregionen. :D

Hmm, har funderat på att köpa en liten polo som nästa bil... :rolleyes:

Jag äger en damcykel, Monark från 1962. :D

Hur stämmer det in på er killar här inne?
Nu vet jag inte hur gamla ni är, men är yngre kvinnor att föredra?

Jag tar gärna en äldre! Eller en yngre går bra också. Eller ja, det räcker att hon andas bara.

Hur stämmer det in på er killar här inne?
Nu vet jag inte hur gamla ni är, men är yngre kvinnor att föredra?

Att föredra och föredra... Jag extraknäcker som tentavakt ibland och har märkt att födelseåret 1988 verkar vara lite magiskt, stort antal tjejer jag finner snygga under dessa "arbetspass" är födda det året.
(något annat än att deras fysik, geometri och användning av gyllende snittet attraherar mina ögon och tredje ben har jag dock inte en aning om, men troligen vänskapsvänliga personligheter skulle jag chansa på, inte så många som verkar vara biatches* hehe).

Däremot är både sambon och ex födda 1985 (samma som mig, 23 år)

* Även att det är tentor dom sitter och skriver... inte dom tillfällena i livet man glänser med självförtroende, vackraste kläderna och ler som mest direkt hehe.

Last edited:
Att föredra och föredra... Jag extraknäcker som tentavakt ibland och har märkt att födelseåret 1988 verkar vara lite magiskt, stort antal tjejer jag finner snygga under dessa "arbetspass" är födda det året.
(något annat än att deras fysik, geometri och användning av gyllende snittet attraherar mina ögon och tredje ben har jag dock inte en aning om, men troligen vänskapsvänliga personligheter skulle jag chansa på, inte så många som verkar vara biatches* hehe).

Däremot är både sambon och ex födda 1985 (samma som mig, 23 år)

* Även att det är tentor dom sitter och skriver... inte dom tillfällena i livet man glänser med självförtroende, vackraste kläderna och ler som mest direkt hehe.

-88 är ett bra år, håller med. Jag har en rikitgt läcker syrra som är född då :tummenupp

Sorry guys hon e upptagen :D

Visst finns gubbsjuka.
Dock är det ett ord som missbrukats så pass att det bytt betydelse.
Gubbsjuka var namnet i folkmun på prostataförstoring.
Denna inträffar oftast vid högre medelåldern och yttarar sig (tydligast) i svårigheter att kissa, samt erektionsstörningar.

När äldre män söker sig till yngre kvinnor, så skyllde man detta på "gubbsjukan", med meningen att de skulle bevisa sin (sviktande) potens genom att skaffa tajtare slangklämma.

Jag är själv i 40:årsåldern och föredrar (naturligtvis) att titta på yngre kvinnor.
Som permanent partner föredrar jag kjoltyg i min egen ålder, gärna ett fåtal år yngre.

Detta med att titta på yngre kvinnor börjar dock bli problematiskt.
Känns lite skumt att ha dreglat över någon som man sedan får veta är dotter till en kompis...

Undersökningen baseras ju på kontaktannonser, vilket kan ge ett litet missvisande resultat.
Man måste ju skilja på vad man helst vill ha/letar efter, dvs en utopi och vad man sen i verkligheten faller för, kan vara mycket olika. :)
Jag personligen är därför emot/skeptisk mot kontaktannonser/nätdejtning då det i många fall kan begränsa/inskränka en i vissa önskade drag, och på så sätt utesluta många som man kanske mycket väl hade fallit för.
Tror mer på att träffa människor "live" för att på ett naturligt sätt prata och känna om det finns nån personlig kemi.
Jag håller dock med om att man märker att "äldre" killar gärna söker/raggar på lite yngre tjejer och att många tjejer tyvärr attraheras av rika snubbar.
Men långt ifrån alla, kolla bara in Plussens tråd "vad säger ni tjejer?" :tungan

Detta med att titta på yngre kvinnor börjar dock bli problematiskt.
Känns lite skumt att ha dreglat över någon som man sedan får veta är dotter till en kompis...

Som forskarna skrev, det är inbyggt i naturen(för fortplantningens skull) så det är något naturligt men som du säger så känns det lite skumt men det känns bättre när man vet varför det är så.

Last edited:
min kära far har gift sig med en kvinna som är 28 år yngre än honom :confused: :confused:

Nu när forskarna förklarat hur det ligger till så vet du att din pappa är mån om att befolkning inte minskar på jorden och att det är fullt normalt.

Last edited:
Nu när forskarna förklarat hur det ligger till så vet du att din pappa är mån om att befolkning inte minskar på jorden och att det är fullt normalt.

Vi är redan åtta barn :va
Tror inte han behöver befolka denna planet med flera barn, han är ju inte mormon så han får inte en bättre plats i himmelen...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back