Har sett runda strålar av ljus, som från en ficklampa, fast större, som kom uppifrån himmeln och rörde sig sjukt fort. Ingen aning om vad det var, men det var inte jättebehagligt att se.
En kompis föräldrars hus är jag riktigt säker på att det spökar i. Jag och kompisens flickvän var ensamma i huset, och väntade på att killen i fråga skulle komma hem efter jobbet. Hans flickvän har många ggr sagt att det spökar på övervåningen i deras gamla hus, men jag har ju givetvis tagit det med en nypa salt. I vilket fall som helst satt vi i soffan och glodde på tv på övervåningen när toalettdörren plötsligt stängdes, sakta, och helt. Trodde ju först att den blåst igen, men inget fönster var öppet och den hade inte smällt igen, utan stängts sakta. Vi satt och glodde på dörren ett bra tag när den plötsligt öppnades igen. Handtaget trycktes ner och dörren öppnades sakta, och stängdes sen igen. Jag har nog fan aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Resten av tiden tills de andra kom hem satt vi i min bil och väntade.