Nån som har sett ett spöke/utomjording?

watson skrev:
"Paradoxy" verkar ju vara ett riktigt UFO... :rolleyes:

/FW

Puss på dig bruden :kiss

För att ge dig mer bevis, kolla när jag "föddes" eller kom till denna planet som mina vänner säger. Läskigt va :tomten

Jag har bergsäkert sett tomtar titta fram bakom tallar i skogen!

Var tom tvungen att gå fram och titta för att vara säker på att där inte var någon tomte, så verkligt var det. Men det var i slutet av en lååång fältvecka i lumpen utan någon som helst sömn... samma natt lyckades jag somna till gåendes i cirklar under ett vaktpass, trodde det var omöjligt att nicka till om man rörde på sig, men men...

Senare läste jag någonstans att efter 48h eller nåt sånt utan sömn så börjar kroppen utsöndra nåt ämne som gör att man får hallucinationer och annat kul.

Som Stephen king lär ha sagt : 'Monsters and ghosts are real. Very real. They exist inside our minds and we fight them every day. But sometimes... they win.'

Som någon skrev tidigare, så finns det fan inget läskigare än när en hund börjar kolla in i väggen eller tomt föråd och börjar morra.
Eller om den vägrar följa med någonstans, som till exempel ner i källaren.

Sen i lumpen har man ju upplevt samma sak som Suomalainen..
Man tycker man har sett tomtar titta fram bakom stenar, eller brassat helvet från den ena tallen till den andra.

Knakar till förbannelse gör det också när man sitter själv på vaktpost mitt i natten, djupt inne i Bodens skogar.

Har aldrig sett något själv och tror inte heller på det övernaturliga.
MEN en mycket god vän som är en välutbildad fysiker som jag vet inte heller tror på spöken har faktiskt sett ett.
Hade det varit någon annan i min bekantsskapskrets som berättat samma sak så hade jag bara garvat men denna kille litar jag blint på, dessutom satt det långt inne innan han berättade om det.
Han bodde en tid i flygelbyggnaden på en gammal gård där det tidigare varit boende för drängar o daglönare, och någon gång i mitten av 1800-talet hade ett fruntimmer blivit våldtagen och ihjälslagen där. Detta fick han veta först efter att han berättat om sin upplevelse, dessutom kröp det fram att även hans fru och svåger sett samma sak men inte vågat berätta det.

Jag har börjat misstänka att min sambo är från en annan planet :näsblod

Ang lumpen, som någon skrev, så när vi gjorde basker provet var den en kille som stog och pissade vid kanten till ett fält och helt plötsligt, utan förvarning, drar han åt sig snabeln och börjar skrika som faen, springandes därifrån.
När vi frågade vad fan han höll på med svarade han att han såg en jäääävla massa tomtar ploppa upp ur marken som sprang emot honom!!!!

Kan tillägga att vi hade varit ute i 3 dygn utan sömn och med bara en stridsportion på fickan!

Skrattade så jag grät....

Som någon skrev tidigare, så finns det fan inget läskigare än när en hund börjar kolla in i väggen eller tomt föråd och börjar morra.
Eller om den vägrar följa med någonstans, som till exempel ner i källaren.

Sen i lumpen har man ju upplevt samma sak som Suomalainen..
Man tycker man har sett tomtar titta fram bakom stenar, eller brassat helvet från den ena tallen till den andra.

Knakar till förbannelse gör det också när man sitter själv på vaktpost mitt i natten, djupt inne i Bodens skogar.

knakar gör de alltid när man är själv i skogen.. måste va träden som varnar en :näsblod

sen de där med djur som stirrar.. när ens unge tittar på nåt obegripligt o skrattar o pekar blir man lite rädd oså :gnissla

JAg vaknade en gång tidigt som fan, var nästan mörkt ute. Jag hade varit ute kvällen innan och kände mig alldelles yrvaken.
Kände att jag inte var ensam, tittade runt och såg något som måste ha varit ett spöke. Visste inte vad jag skulle göra, föreslog att jag skulle ringa efter en taxi, skyllde på att jag var tvungen att sticka til jobbet. Som tur var så funkade det, har aldrig sett det spöket efter detta.
jag tar det lite lugnare med alkoholen nu för tiden.

som man raggar får man ligga

japp, och så gick den fan och satte sig på arbetsledarens stol, heeeeelt sjukt alltså:brinnerup

Har sett runda strålar av ljus, som från en ficklampa, fast större, som kom uppifrån himmeln och rörde sig sjukt fort. Ingen aning om vad det var, men det var inte jättebehagligt att se.

En kompis föräldrars hus är jag riktigt säker på att det spökar i. Jag och kompisens flickvän var ensamma i huset, och väntade på att killen i fråga skulle komma hem efter jobbet. Hans flickvän har många ggr sagt att det spökar på övervåningen i deras gamla hus, men jag har ju givetvis tagit det med en nypa salt. I vilket fall som helst satt vi i soffan och glodde på tv på övervåningen när toalettdörren plötsligt stängdes, sakta, och helt. Trodde ju först att den blåst igen, men inget fönster var öppet och den hade inte smällt igen, utan stängts sakta. Vi satt och glodde på dörren ett bra tag när den plötsligt öppnades igen. Handtaget trycktes ner och dörren öppnades sakta, och stängdes sen igen. Jag har nog fan aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Resten av tiden tills de andra kom hem satt vi i min bil och väntade.

Thomas Di Leva?

Jag hade privelegiet (?) att träffa honom när jag hade en spelning på Halmstads Teater för flera år sedan. Han skulle upp på scen efter mig och jag stötte på honom i logen. Vi pratade lite och jag måste säga att jag faktiskt är tveksam på om han egentligen inte är en utomjording i människoförklädnad.

I vilket fall som helst satt vi i soffan och glodde på tv på övervåningen när toalettdörren plötsligt stängdes, sakta, och helt. Trodde ju först att den blåst igen, men inget fönster var öppet och den hade inte smällt igen, utan stängts sakta. Vi satt och glodde på dörren ett bra tag när den plötsligt öppnades igen. Handtaget trycktes ner och dörren öppnades sakta, och stängdes sen igen. Jag har nog fan aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Resten av tiden tills de andra kom hem satt vi i min bil och väntade.

och nu såhär efteråt, vart tror du killen var då egentligen. på muggen och garvade sig harmynt åt två brudar som hysteriskt skrikande springer ut till bilen eller på jobbet.....en gissning, såvida inte sprit var med i spelet:D :D :D

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!