Westergård H
Medlem
Ni måste bara lyssna på detta underbara sound ! http://www.youtube.com/watch?v=gvlmeixnHfs
Lyssna specielt på den svarta,så j....a grymmt sound.
Lyssna specielt på den svarta,så j....a grymmt sound.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ljudet från den svarta va bara fö gött
Det är synd och skam att ingen tar upp wankeln igen.
Suzuki lär inte göra det, dom lär aldrig mer röra i konstruktionen med tång ens, men någon annan Japan, dom brände sig inte lika illa förra gången.
Eller lite friska ryska gasmiljoner till Norton så dom kan göra en nysatsning?
Nu är ju materialproblemen lösta, det finns tätningar som faktiskt tätar, det finns ju till och med flyggodkända wankelmotorer, så tillförlitligheten är det inget fel på...
Det är synd och skam att ingen tar upp wankeln igen.
.
jasså inte, detta är den nya uppdaterade Notron wankeln.
Var inte det en dödsryckning?
Det hade jag missat.inte som jag tolkar det, iofs så är motorn i denna nya baserad på den gamla, men en ny är under utveckling.
Man har tävlat med den (NRV588) i år.
Norton är nu åter helt engelsktägt och man planerar att släppa gathojar under -09.
Punkt för punkt:
Ja, det är synd.
Mazda har gett upp, tror jag. 30 års utvecklingsarbete gav en fungerande motor.
Inte mer.
230hk ur 1,6 liter (eller vad det var) är imponerande.
Men de drack soppa och olja som en 230hk V8.
Ja men viktmässigt och storlek jämfört med en v8?
Har Mazda gett upp?
Synd och skam om ingen fortsätter med Wankeln.
Det är väl inget för personbilar till Svenssons men till extrema hojar borde fördelarna uppväga nackdelarna näst intill. Likaså lättvikts race farkoster.
Finns ju många gamla trimmade wanklar som de fått bra jävla sprutt i.
Visst dem dricker en del av både det ena och det andra men dem entusiasterna jag pratade med på Elmia mässan för ett par år sedan menade på att de i allla fall var hyggligt tillförlitliga. Sedan kan man ju undra vad de refererar till och allt är väl relativt![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |