Norton Wankel filmklipp = Ståpälls !

den såg jag me.. men var det verkligen Ingvar? Den jag såg var iaf Bror Danielsson ett år i början.. kan ha varit 84 Bror åkte å Ingvar 83:va lär ta en titt på de.. men dom åkte då Rx-7'or båda två..

Jag har träffat Ingvar vid nåra tillfällen å snackat lite om den tiden för många år sen och för en 3-4 år sen på Elmia träffa jag på en lirare som jobbade nere i belgien å byggde upp homologerings seriebilarna.. karosserna.. han hadde mycket kul å berätta hur det hela gick till.. :)

Möjligt att det var så, det var ju ett tag sen. Det stämmer att det var RX-7. Men vilket ljud, ett dovt gurgel på låga varv, som övergår till nåt överdjuriskt ylande på högre, grymt! Provade en std RX-7:a nån gån där i mitten på 80-talet. Var föga imponerad av bilen, och vände mig till polaren och sade det, då han svarade med ett: "Se upp för lastbilen för i h-e!" Hade gasat på lite, och trots en bra uppförsbacke var vi uppe i +200 utan att jag märkte det. Som en turbin-motor, ingen effektpuckel, ingenting, bara en massiv acceleration. Inga lastbilar skadades under detta tilltag...
 
som du säger så var det ju länge sen.. jag var på svenska från81-87 varje år.. så jag har en del highlights om man säger så.. allra helst när det var nåra mazdor me.. :D
 
Undrar om man överlever en svänghjulssprängning på en wankel mc........

Tror inte det går så mycket bättre för en om man har en modern Yamma med tanke på att man antagligen lär pricka insidan av låret och slita av venen som går där....Mr.Murphy lär se till att det blir så om jag får gissa!
Dem har nog beräknat hållfastheten ordentligt!
Sen har jag ju lättat mitt....och det kan ju visa sig vara dumt:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top