Vad skulle du rösta på idag?

Vad skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Vill du inte ens se problemet så kommer du inte göra det, den saken är säker.

Vilka problem är det du upplever?
Får du inte komma in när du besöker moskén?
Fryser de ut dig när du väl är där eller känner du att de pratar med dig med en nedlåtande ton? Kallar de dig svennedjävel när du försöker be i fred?

Är de taskiga mot dig bara för att du är svensk så är det självklart förkastligt.

Vilka problem är det du upplever?
Får du inte komma in när du besöker moskén?
Fryser de ut dig när du väl är där eller känner du att de pratar med dig med en nedlåtande ton? Kallar de dig svennedjävel när du försöker be i fred?

Är de taskiga mot dig bara för att du är svensk så är det självklart förkastligt.

Jag skrev för kanske 10 inlägg sedan vad jag tycker faktiska problem är, nu drar du upp helt andra raljanta frågor istället för att begrunda vad jag skriver. Helt onödigt. Jag testar en sista gång till (för idag), tror du eller tror du inte att de flesta av de t.ex. arabiska slöjbeklädda frågorna är fria från sin familj och släkt att välja t.ex. en kvinna som partner, en svart man, en vit man eller att själva välja om de skall dricka alkohol eller annat som västerlänningar (även kristna) tar för givet?

God natt.

Tar återigen mina livets-ord-polare som exempel där alla av de jag känner träffat sina makar/makor genom kyrkan och uteslutande umgås med folk från kyrkan, via kyrkans aktiviteter sånär som på mig och några till som halkat in i umgänget efter att ha varit klasskamrater.

?

Livets Ord...:tummenupp

Är det därför du har såna sjuka åsikter i vissa frågor? Kanske alla frågor till och med.

Livets ord är en jävla sekt och du likställer deras beteende gång på gång med muslimers beteende. Bra, då vet vi vad du tycker om Islam då. Du kan väl ändå inte tro att din argumentation i det här fallet skulle få någon att ändra sin inställning till slöjförtrycket? Jämföra med Livets Ord!:confused:

Och du drar upp exempel på exempel på hur "dina vänner från Livets Ord" uppför sig men kallade mig lögnare när jag hämtade exempel från det verkliga livet istället för från Aftonbladet som du.

Nu är jag förbannat trött på dig och sätter upp dig på ignore. :mad:

Ja gär så trött på det liberala skitsamhälle vi lever i!:mad:
Vi borde förbjuda ALLT som folk retar sig på. Ett par förslag från mig:
Sanningens ögonblick
Bloggare
Customhojar
Dalmål
Förbudsivrare
Fartgränser
Vindrickare
...
...

Sanningens ögonblick
Bloggare
Customhojar
Dalmål
Förbudsivrare
Fartgränser
Vindrickare
Livets Ord
...
...

Livets Ord...:tummenupp

Är det därför du har såna sjuka åsikter i vissa frågor? Kanske alla frågor till och med.

Livets ord är en jävla sekt och du likställer deras beteende gång på gång med muslimers beteende.

Nu är jag förbannat trött på dig och sätter upp dig på ignore. :mad:

Återigen bemödar sig bazooka berätta vad det är jag "EGENTLIGEN SÄGER"...

Nej, jag likställer inte Livets Ord och Muslimer. Jag gör ingen som helst jämförelse mellan religioner. Jag använde mina kristna livets-ord-kompisar som representanter för "STARKT TROENDE" utan att ha ett skit med religionen som sådan att göra.

Jag har f.ö. inget med livets Ord att göra utöver att några gymnasiekamrater är väldigt inbitna kristna och hänger i församlingar som har starka kopplingar till livets ord.

Själv är jag ateist/agnostiker så bazooka får gärna drömma vidare och fortsätta stämpla folk och lägga ord som de aldrig yttrat i deras munnar.

Last edited:
För ganska så många står å andra sidan SD också för rasism. Ska vi då i konsekvensens namn även förbjuda dem?

Nja, man kan inte bara hitta på att vilken random organisation står för något ioch sedan kräva förbud. Å andra sidan tycker jag det är rimligt om t.ex. busschaufförer inte bär svastikaprydd armbindel. Det är ju som allt annat i livet, en förfärlig gråzon. Ni liberaler vill dock placera allt och alla i fack och dela upp i världen svart eller vit, vi konservativa förstår att det inte alltid är så glasklart. Men det vi vet är att ondskefulla ideologier inte skall uppmuntras åtminstone. Om Info14 vill ha en ny klubblokal så kan de väl få skaffa det men jag tycker inte skattemedel skall finansiera det. Egentligen inga klubbar över huvud taget men det är en annan fråga, den om varför alla bidrag och subventioner är av ondo. Något som borde vara tydligt för alla som sett en dagstidning sedan börsraset tilltog. Men fy fan vad jag byter ämne nu, skämmes ta mig fan.

Å andra sidan tycker jag det är rimligt att ondskefulla ideologier skall uppmuntras.
Du har rätt, det ÄR kul att ta ord ur deras sammanhang. :3freak :dummer

Vill fortfarande få nedanstående förklarat för mig:

För mig är det fascinerande att samma personer som anser sig vara liberala och slöjbärarnas frälsare inte har några problem med att intervenera i religionsfriheten. Men när någon får för sig att talla lite på yttrandefriheten i allmänhet och Sverigedemokraterna i synnerhet, då tar det hus i helvete. :va

Förtydligande på begäran: Det här är adresserat till bazokan med vänner.

Last edited:

Quoted For Eftervärlden. Eftersom den genomsnittlige konservatisten (?) har en plågsamt svartvit syn på sin omvärld (my way or the highway) så var det ett fantastiskt roligt citat. Jag ville bara att det skulle sparas, om du gjorde en edit eller något.

Quoted For Eftervärlden. Eftersom den genomsnittlige konservatisten (?) har en plågsamt svartvit syn på sin omvärld (my way or the highway) så var det ett fantastiskt roligt citat. Jag ville bara att det skulle sparas, om du gjorde en edit eller något.

Är det där qf-osv ngt Lunargrej jag missat?
Apropå det. Lunar vs Konservativ coming up, håll koll på forum3.

Du har rätt, det ÄR kul att ta ord ur deras sammanhang. :3freak :dummer

Jaha, det var väl bra att du kunde roa dig. Fattar inte syftet med att blanda in just mig i din lek men uppskattar att jag kan bidra till ditt välbefinnande.

Det du vill ha förklarat, vad är det egentligen? Frågan är så märkligt formulerad att jag knappt kan gissa. Varför det är viktigare att SD får tala fritt än att muslimer ska få kasta barn från balkongen? Är det frågan? :confused:

Last edited:
Det du vill ha förklarat, vad är det egentligen? Frågan är så märkligt formulerad att jag knappt kan gissa. Varför det är viktigare att SD får tala fritt än att muslimer ska få kasta barn från balkongen? Är det frågan? :confused:
Nejnejnejnej..

Hur kommer det sig att "ni" inte har något emot att tulla lite på religionsfriheten (selektivismen när det handlar om vilka delar av en religion som är "ok" enligt västliga mått, hedersmord och annat otyg förstår du säkert att det är irrelevant eftersom det handlar om lagbrott) men när folk skanderar för att tysta Sverigedemokraterna är det helt plötsligt en annan ton från "er" sida och det spottas och fräses fram citat från ygl och regeringsformen?

Ett direkt svar vore att föredra men jag förväntar mig som vanligt inget extraordinärt eller ens relevant. Frågan är öppen för andra än Marcus också. :tummenupp

Nejnejnejnej..

Hur kommer det sig att "ni" inte har något emot att tulla lite på religionsfriheten (selektivismen när det handlar om vilka delar av en religion som är "ok" enligt västliga mått, hedersmord och annat otyg förstår du säkert att det är irrelevant eftersom det handlar om lagbrott) men när folk skanderar för att tysta Sverigedemokraterna är det helt plötsligt en annan ton från "er" sida och det spottas och fräses fram citat från ygl och regeringsformen?

Ett direkt svar vore att föredra men jag förväntar mig som vanligt inget extraordinärt eller ens relevant. Frågan är öppen för andra än Marcus också. :tummenupp

Frågan är ju så otydligt formulerad att det är svårt att föreställa sig att du egentligen förväntar dig ett svar. Första delen är begriplig men följande ca 50 ord i samma mening rör till det ordentligt.

För övrigt undrar jag om du tagit bort mig från ignore eller om det var det vanliga tramset med folk som skriver att de ignorerar hiten och diten? :)

Frågan är ju så otydligt formulerad att det är svårt att föreställa sig att du egentligen förväntar dig ett svar. Första delen är begriplig men följande ca 50 ord i samma mening rör till det ordentligt.

För övrigt undrar jag om du tagit bort mig från ignore eller om det var det vanliga tramset med folk som skriver att de ignorerar hiten och diten? :)
Du är kvar, och nu har du även cementerat din plats där :tummenupp Helt otroligt att du aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig kan komma med annat än bortförklaringar. Tyvärr hittade jag en liten knapp där jag kan läsa styckvisa inlägg av dig när jag vill ha lite instant-humor men jag ska sluta talla på den.

Den är invecklat formulerad i syftet att du inte skall kunna slingra dig med ditt vanliga glidmedel där du börjar raljera om helt oväsentliga saker. Men vi gör det enkelt istället, och ser vad som händer: Hur kommer det sig att religionsfriheten (läs islam) är subjektiv för tolkning medan yttrandefriheten (läs sd) är absolut?

Du är kvar, och nu har du även cementerat din plats där :tummenupp Helt otroligt att du aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig kan komma med annat än bortförklaringar. Tyvärr hittade jag en liten knapp där jag kan läsa styckvisa inlägg av dig när jag vill ha lite instant-humor men jag ska sluta talla på den.

Den är invecklat formulerad i syftet att du inte skall kunna slingra dig med ditt vanliga glidmedel där du börjar raljera om helt oväsentliga saker. Men vi gör det enkelt istället, och ser vad som händer: Hur kommer det sig att religionsfriheten (läs islam) är subjektiv för tolkning medan yttrandefriheten (läs sd) är absolut?

:lol
Struntprat, du vet tydligen inte hur ignorefunktionen fungerar.
Detta: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3905770&postcount=208 samt det inlägg jag nu citerar hade inte gått att skriva om jag var på ignore. Dumstrut coming up. :tummenupp

Jaja, vi kan låtsas att jag är på ignore.

Tycker din fråga är ledande, tycker inte om den alls. :hihi

Pga eller tack vare att vi har religionsfrihet så har även muslimer rätt att "utöva?" sin tro, så länge dom inte bryter mot lagen.

Därmed är väl egentligen slöj-, skaka tass-debatten över?

edit, en tanke: Kan man debattera kultur?
Känns mest som:
-Du ska göra som jag gör.

-Nähä, jag gör som vi har gjort i 700 år.

Last edited:
Pga eller tack vare att vi har religionsfrihet så har även muslimer rätt att "utöva?" sin tro, så länge dom inte bryter mot lagen.

Visst är det så, och nazister har rätt att ha självförsvarsläger i Häljarp men det betyder inte att man ska gilla det, hjälpa dem finansiera det eller låta dem ha sina t-tröjor på sig när de jobbar i offentlig sektor.

:lol
Struntprat, du vet tydligen inte hur ignorefunktionen fungerar.
Detta: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3905770&postcount=208 samt det inlägg jag nu citerar hade inte gått att skriva om jag var på ignore. Dumstrut coming up. :tummenupp

Jaja, vi kan låtsas att jag är på ignore.

Tycker din fråga är ledande, tycker inte om den alls. :hihi
Fråga Swedie, dumstrut :tummenupp

Till höger, ovanför rapportera inlägget om jag inte missminner mig, finns knappen "Läs inlägg" *TADA*.

Nåja, att du inte skulle svara var väl ingen högoddsare direkt. Som vanligt.

VÄNTA: Pedagogikeditering!

2rh19c7.jpg

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!