Vad skulle du rösta på idag?

Vad skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
En uppenbar skillnad är ju att vi redan nu vet att leden i SD är fulla av dumskallar.

Det finns dumskallar i de flesta partier.
Tex. S har Mona.S som förespråkar att det skall löna sin mindre att arbeta än att gå hemma och inte inte vilja arbeta.

Själv är jag mer rättvis och tycker det måste löna sig mer att arbeta.
Att inkomsten mellan mig som arbetar hårt 5 dagar/veckan och Kalle 29år som bara går hemma och inte vill arbeta måste vara så stor som möjligt är förtås naturligt.

Jag vill förstås att så liten del som möjligt av min lön skall användas till att försörja Kalle.

Tex. S har Mona.S som förespråkar att det skall löna sin mindre att arbeta än att gå hemma och inte inte vilja arbeta.

...

Jo, bpde du och stuff har helt rätt att det finns dumskallar överallt. Man får onekligen intrycket av att procentandelen är väsentligt större i SD än i exempelvis moderaterna (oräknat muf då...). Jag har fortfarande inte i ett enda enskilt fall sett ett bra, väl underbyggt polititskt förslag från någon sd-företrädare. Tvärtom sätter de totala miffon på ansvarsposter (se arbetsmarknadssnubben), i de kommuner där de är representerade har de på sin höjd lagt ett eller två förslag under hela mandatperioden, i ett flertal kommuner deltar de inte ens i möten.

sd är en pinsam företeelse, och så länge de envisas med att attrahera idioter och till på köpet använda dem i politiken kommer de alldrig att vara ett trovärdigt alternativ. Man behöver ju inte gå längre än till inlägg på sh. Ett återkommande mantra är ju att 'de egentligen inte verkar så bra, men de kan röra om i grytan'?!

Väljer man sitt parti utifrån huruvida de kan röra i en gryta eller inte, samtidigt som man redan själv insett att de har en värdelös/icke existerande politik bortsett från sin slutgiltliga lösning, ja då kanske man skall fundera ett varv till innan man lägger sin röst. Nu är det ju dock så att man själv väljer hur man vill bli uppfattad, och vill man bli sammankopplad med sd och deras gelikar så är det ju upp till var och en.

Vi har ju pratat om källor och svepande generaliseringar och så, kan inte du berätta var Mona förespråkar att man hellre skall gå hemma än att arbeta? Jag säger inte att du har fel, men det hade varit roligt att få se bakgrunden.

Vi har ju pratat om källor och svepande generaliseringar och så, kan inte du berätta var Mona förespråkar att man hellre skall gå hemma än att arbeta? Jag säger inte att du har fel, men det hade varit roligt att få se bakgrunden.

Jag skrev inte att hon förespråkar att gå hemma istället för att arbeta.

Jag skrev att hon för en politik där det skall löna sig mindre att arbeta istället
för att gå hemma. Jag känner tråkigt nog ett flertal personer som renonerar så det är bekvämt att gå hemma istället för att arbeta, skillnanden i inkomst sett är för liten för att motivera arbete.

Jag är självklart för en politik där det skall så mycket som möjligt skall löna sig att arbeta. Mona's politik går ut på att ta pengar från en som arbetar och ge till någon som inte arbetar. I framtiden vill hon ta ännu mer från dom som arbetar och ge ännu mer till dom som inte arbetar.

Man behöver inte vara geni för att inse att detta är fel.

Angående SD, vilka tycker du att man ska rösta på idag om man är emot invandringen då ?

Jag skrev inte att hon förespråkar att gå hemma istället för att arbeta....

...

Ok, jag måste ha missat något.

Angående SD, vilka tycker du att man ska rösta på idag om man är emot invandringen då ?

Jag har ingen uppfatting om vem du skall rösta på. Det är inte mitt jobb, det är ditt.
Däremot har jag den uppfattningen att sd består av, och representerar, dumskallar. Vill man kopplas ihop med dem så är det ens egna val, min uppfattning står fast tills dess att de kan visa på en vettig politik, eller allra minst konkreta förslag istället för en massa jävla gnäll om att invandrarna är roten till allt ont.

Jag har ingen uppfatting om vem du skall rösta på. Det är inte mitt jobb, det är ditt.

Vad jag känner till så finns det bara ett parti som idag vill minska invandringen.
Dock så bör man väl inte endast rösta på ett parti av ett skäl, det är därför som M fick min röst i det senaste valet och de kommer även att få det i nästa val.

Gatan kanske var ett lite magstark ordval, ja.
Ville bara påvisa att det kan gå tämligen fort från att vara anställd till en ekonomisk ovisshet om omständigheterna är dom "rätta".

Detta var bara ett exempel ur den nya "utsorteringskedjan" som har klubbats igenom trots att den krockar med arbetsmiljölagen, lagen om anställningsskydd och kollektivavtal.

Det kommer mest troligt att ske ännu fler "försämringar" vid årsskiftet.

Man kan tycka vad man vill om förändringar men ökad tydlighet är alltid bra, förutom för den lättkränkte svensken vars rättighet att vara "sjuk" känns likställd med rättighet till åsiktsfrihet och rösträtt. Att de som är sjuka får vara sjuka och de som är arbetslösa ska söka jobb eller avstå bidrag är bra för alla.

Sedan behöver man inte vara så drama queen att man tror att det är roligare att bli arbetslös med sosseregering heller. I praktiken blir det mycket små förändringar, låt politikerna själva leka leken att det är jättestor skillnad om man betalar 31 eller 32% kommunalskatt eller får bidraget 680 eller 730 per dag, inget av det betyder lyxliv eller undergång.

Dock så bör man väl inte endast rösta på ett parti av ett skäl,

Tvärtom, om det finns en fråga (som man dessutom delar som hjärtefråga med en majoritet av befolkningen) som inte en enda av någon av alla riksdagds-, landstings- eller kommunpolitiker av oförklarliga skäl tänker ta i så är det ens förbannade skyldighet att rösta på det parti som kommer tvinga fram en nödvändig debatt om grundläggande frågor som t.ex:
  • Hur stor invandring skall vi ha
  • Vilka förändrigar i svenska samhället är rimliga och vilka är orimliga som följd av invandring
  • Vilken typ av invandring skall vi ha
  • Vilka kulturella element är ovälkomna och vilka är välkomna

Detta är inga Kalle Anka-frågor, det är viktiga frågor. Ingen kommer ta i dem frivilligt tydligen, så in med SD i riksdagen och låt oss uppnå effekten av deras närvaro och sedan kan de vara eller icke vara vad mig anbelangar.

Detta är inga Kalle Anka-frågor,

Det är nationalistiska politiska frågor!

Är detta en hjärtefråga för majoriteten av befolkningen? Tror inte det, men däremot hos vissa missnöjespartier, däribland SD.

Nationalistiska grundläggande frågor som ni tar upp, avhandlas lämpligast genom yttrandefriheten på torgmöten o dyl.

Ej i en riksdag i en demokratisk stat.

Men däremot för riksdagen är det ang. immigrationsfrågor vilket bör belysas, såsom system för integration, vad man gör åt vardagsrasism, validering av utländska utbildningar o dyl relaterad frågor är viktiga punkter för att ta tillvara på resurser för att öka Sveriges tillväxt.

Detta är något SD inte bidrar till, utan refererar till svenskhet. Ett fantasibegrepp.

Så, jag tror ej SD bidrar med så mycket, dock blir det roliga/tragiska upptåg i politiken

Last edited:
Nej, jag vill förstås betala mer skatt och låta pengarna brinna upp i en trög offentlig hantering istället för att de kommer befolkningen till godo, vad trodde du? :)
Fördelar och nackdelar finns det med allt. Personligen lever jag hellre i ett utredningssamhälle där varje beslut tar ett år extra än ett improvisationssamhälle där man ad libbar lite efter humöret.

För er som vill röra om i grytan genom att rösta på Sverigedemokraterna råder jag er istället att a) kontakta det parti med vilka er åsikt bäst överensstämmer, b) förklara vad som saknas i deras partiprogram och c) rösta på det motsatta blocket.

Man kan tycka vad man vill om förändringar men ökad tydlighet är alltid bra, förutom för den lättkränkte svensken vars rättighet att vara "sjuk" känns likställd med rättighet till åsiktsfrihet och rösträtt. Att de som är sjuka får vara sjuka och de som är arbetslösa ska söka jobb eller avstå bidrag är bra för alla.

Sedan behöver man inte vara så drama queen att man tror att det är roligare att bli arbetslös med sosseregering heller. I praktiken blir det mycket små förändringar, låt politikerna själva leka leken att det är jättestor skillnad om man betalar 31 eller 32% kommunalskatt eller får bidraget 680 eller 730 per dag, inget av det betyder lyxliv eller undergång.

Du verkar vara en reko kille i grunden, ska vi gå tillsammans ner till Mynttorget på tisdag?:)

Är detta en hjärtefråga för majoriteten av befolkningen?

Ja, det råkar det vara faktiskt. Några citat ur den (sällsynta) information som finns tillgänglig:

Bland de negativa attityderna är det framförallt påståendet "Alla utlänningar
som begått brott i Sverige bör tvingas att lämna landet" som en klar majoritet,
63% instämde helt eller delvis år 2005, och andelen ökar till 64,8% år 2006 och 2007 är andelen 63,6%.

(Inget nationellt etablerat politiskt parti driver politik i linje med ovan)

Påståendet ”Invandrarna har skyldighet att anpassa sig till vårt lands vanor” fick 79,8% av instämmande svar år 2005 och andelen ökade till 82% året 2006 och får samma nivå, 81,8% året 2007.

...till exempel vid påståendet ”Muslimska kvinnor som lever i Sverige är i större grad förtryckta än andra kvinnor i Sverige” fick ett högt stöd i svaren: 58,5% instämde helt eller delvis år 2005, ökade till 63,2% år 2006 och minskade något till 60% år 2007.

Påståendet ”Det borde vara förbjudet att bära slöja i skolan eller i arbetet” får ökande stöd. Mindre än hälften (43%) instämmer delvis eller helt, år 2005, ökar något året 2006 till 45,4% och ännu mer året 2007 till 49,8%.

Påståendet ”Bostadssegregationen beror på att invandrare väljer att bo
med sina landsmän” får mest samtycke alla tre åren. Det är mer än 60%som instämmer delvis eller helt med uttalandet.

...något som kommer fram i svaren till påståendet ”Det finns grupper av invandrare som inte klarar av att integreras i vår kultur”. 64% instämde med påståendet år 2005 och andelen ökade till 69,3% år 2006 men minskade något
till 66,9% år 2007. En tolkning är att det svenska folket tycker att vissa
invandrargrupper har svårare att anpassa sig till det svenska samhället.

Påståendet ”Bostadssegregationen beror på att invandrare väljer att bo
med sina landsmän” får mest samtycke alla tre åren. Det är mer än 60%
som instämmer delvis eller helt med uttalandet.

Så huruvida dessa frågor, som ingen vill ta i, intresserar, attraherar eller stöds av en majoritet eller bara en betydande andel kanske inte är det mest intressanta utan istället varför ingen bryr sig om vad folk tycker och tänker.

Att du sedan tycker att man inte skall besluta t.ex. om hur stor invandring vi skall ha på demokratisk väg får en ju helt klart att fundera på hur vi annrs skall besluta om det.

Frågan diskvalificerar sig själv med tanke på hur ett demokratiskt samhälle fungerar. Vi kan inte peka ut specifika kulturella element att sätta förbud på, utan samhället ska sätta generella regler som alla måste rätta sig efter.

Kulturella element vet jag inte, men dom element som utför vissa kulturella handlingar kan vi väl i allra högsta grad förbjuda. Vad sägs till exempel om kvinnlig omskärelse och hedersmord? Nya multikultifenomen som enligt svenska standardproceduren knappt tas i med tång pga risken att stöta sig med diverse flaggbrännare.

Men allt är ju positivt med mångkulturen enligt vänsterblocket och Folkpartiet tydligen så det är väl bara att acceptera. Det känns otroligt olustigt att se hur dom falangerna inom den svenska politiken som försöker tvinga på folk sk "jämställdhet" genom bla pappadagar och inkvoteringar också är dom som värnar mångkulturen mest och blundar för dess baksidor som de facto finns. Dubbelmoral i dess rätta bemärkelse. :näsblod

kvinnlig omskärelse och hedersmord?

Mord är väl mord och mördare döms väl redan till fängelse?!
Omskärelse räknas väl som grov misshandel eller grovt vållande till kroppskada eller vad det heter och det var väl inte länge sedan någon morsa fick 3-4 år för att hon låtit sina döttrar skäras sönder under en resa till hemlandet...

Alltså generella regler som skall tillämpas på kulturella avarter..

Mord är väl mord och mördare döms väl redan till fängelse?!
Omskärelse räknas väl som grov misshandel eller grovt vållande till kroppskada eller vad det heter

Jo men det kanske borde satsas lite med hårdhandskarna att förebygga dylika beteenden och mer öppet kritisera det. Som det känns nu är det i princip bara dom gamla vanliga stackars tjejerna som blivit utsatta men lyckats slita sig från förtrycket som försöker göra sig hörda och när dom väl gör det utsätts dom ofta för lite traditionella multikultifatwor. Holländskan Ayaan Hirsi Ali exempelvis.

Det daltas för mycket! (Gammal klyscha jag vet, men ack så sann)

Jo men det kanske borde satsas lite med hårdhandskarna att förebygga dylika beteenden och mer öppet kritisera det.

Absolut. Det borde ges betydligt mer utbildning till nyanlända när det gäller just betydande kulturella skillnader när man vet att risken är stor att deras uppfattning skiljer sig från våras. Synen på kvinnilig sexuallitet, omskärelse m.m.

Dessutom ser jag gärna att hedersvåld ger hårdare påföljder på samma sätt som hatbrott ger hårdare påföljder än motsvarande vanliga våldshandlingar...

"Heder" borde vara en försvårande omständighet på samma sätt som att "hat" är en försvårande omständighet när man dömmer i t.ex misshandelsfall eller om det t.o.m gått så långt som till dråp.

Svårbevisat säkerligen men ändå en signal om att det är företeelser som vi inte accepterar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back