Skrotnisse
What would Shervin do?
Vem avgör om man har rätt till ersättning för att man tycker sig ha ont?Hur avgör en läkare/psykolog om man har ont?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vem avgör om man har rätt till ersättning för att man tycker sig ha ont?Hur avgör en läkare/psykolog om man har ont?
En uppenbar skillnad är ju att vi redan nu vet att leden i SD är fulla av dumskallar.
Vem avgör om man har rätt till ersättning för att man tycker sig ha ont?
Det finns dumskallar i de flesta partier.
Tex. S har Mona.S som förespråkar att det skall löna sin mindre att arbeta än att gå hemma och inte inte vilja arbeta.
...
Vi har ju pratat om källor och svepande generaliseringar och så, kan inte du berätta var Mona förespråkar att man hellre skall gå hemma än att arbeta? Jag säger inte att du har fel, men det hade varit roligt att få se bakgrunden.
Jag skrev inte att hon förespråkar att gå hemma istället för att arbeta....
Det finns dumskallar i de flesta partier.
Tex. S har Mona.S som förespråkar att det skall löna sin mindre att arbeta än att gå hemma och inte inte vilja arbeta.
...
Angående SD, vilka tycker du att man ska rösta på idag om man är emot invandringen då ?
Jag har ingen uppfatting om vem du skall rösta på. Det är inte mitt jobb, det är ditt.
Gatan kanske var ett lite magstark ordval, ja.
Ville bara påvisa att det kan gå tämligen fort från att vara anställd till en ekonomisk ovisshet om omständigheterna är dom "rätta".
Detta var bara ett exempel ur den nya "utsorteringskedjan" som har klubbats igenom trots att den krockar med arbetsmiljölagen, lagen om anställningsskydd och kollektivavtal.
Det kommer mest troligt att ske ännu fler "försämringar" vid årsskiftet.
Dock så bör man väl inte endast rösta på ett parti av ett skäl,
Detta är inga Kalle Anka-frågor,
Frågan diskvalificerar sig själv med tanke på hur ett demokratiskt samhälle fungerar. Vi kan inte peka ut specifika kulturella element att sätta förbud på, utan samhället ska sätta generella regler som alla måste rätta sig efter.
- Vilka kulturella element är ovälkomna och vilka är välkomna
Fördelar och nackdelar finns det med allt. Personligen lever jag hellre i ett utredningssamhälle där varje beslut tar ett år extra än ett improvisationssamhälle där man ad libbar lite efter humöret.Nej, jag vill förstås betala mer skatt och låta pengarna brinna upp i en trög offentlig hantering istället för att de kommer befolkningen till godo, vad trodde du?![]()
Man kan tycka vad man vill om förändringar men ökad tydlighet är alltid bra, förutom för den lättkränkte svensken vars rättighet att vara "sjuk" känns likställd med rättighet till åsiktsfrihet och rösträtt. Att de som är sjuka får vara sjuka och de som är arbetslösa ska söka jobb eller avstå bidrag är bra för alla.
Sedan behöver man inte vara så drama queen att man tror att det är roligare att bli arbetslös med sosseregering heller. I praktiken blir det mycket små förändringar, låt politikerna själva leka leken att det är jättestor skillnad om man betalar 31 eller 32% kommunalskatt eller får bidraget 680 eller 730 per dag, inget av det betyder lyxliv eller undergång.
Är detta en hjärtefråga för majoriteten av befolkningen?
Frågan diskvalificerar sig själv med tanke på hur ett demokratiskt samhälle fungerar. Vi kan inte peka ut specifika kulturella element att sätta förbud på, utan samhället ska sätta generella regler som alla måste rätta sig efter.
kvinnlig omskärelse och hedersmord?
Mord är väl mord och mördare döms väl redan till fängelse?!
Omskärelse räknas väl som grov misshandel eller grovt vållande till kroppskada eller vad det heter
Jo men det kanske borde satsas lite med hårdhandskarna att förebygga dylika beteenden och mer öppet kritisera det.
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |