Bara jag som får en flashback???
Haha! näe... jag har sett exakt den där bilden tidigare och rättat till vitbalansen en gång förut vet jag bestämt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bara jag som får en flashback???
Tack Rockaholic!
Eftersom man både ska ge både ris och ros så tycker jag såhär:
Tuff bild. Framförallt en mycket bra komposition. Killen passar bra in i bilden. Han och trycket på hans tröja bidrar till en kaxigt punkig stadskänsla. Han ansikte tycker jag borde ljusas upp.
Det som drar ner det hela är att bilden e åt helsikte för brusig. Du kanske har gjort det medvetet men det var min första tanke när jag såg den. Vad körde du på för ISO?
Min i det stora hela skulle jag vart nöjd om jag va du.
Haha! näe... jag har sett exakt den där bilden tidigare och rättat till vitbalansen en gång förut vet jag bestämt.
S/V fungerade bättre men just denna bild av tunneln tycker jag!
Den där var ganska bra. Men jag föredrog den helt i färg. Även om jag inte är någon stor älskare av brus/kornighet.Folket verkar ha enats om att s/v är rätt här. Sen var det en som ville ha en svartvit fast ha kvar det blåa ljuset. Funkar det eller är det bara spejsat?
Sen var det en som ville ha en svartvit fast ha kvar det blåa ljuset. Funkar det eller är det bara spejsat?
Den där var ganska bra. Men jag föredrog den helt i färg. Även om jag inte är någon stor älskare av brus/kornighet.![]()
Jag tycker svartvitt+blått är en bra kombination. Jag tycker helst hans ansikte skall vara helt mörk så huvudet och håret och enbart är siluett och istället förstärka ansiktet på tröjan så att han bara har ett ansikte och det starkt framträdande på magen.
I mina ögon gillar jag bruset när det gäller just det där motivet för det ger ännu mer betongkänsla.
Du ser Rockaholic.... smaken är verkligen som baken. Det är svårt att säga vad som är en bra bild. Ibland kan oskärpa vara snyggt och ibland kan brus vara snyggt. Det e ganska inne med lite "skitiga" bilder.
Jag skulle vilja se originalbilden.
HAha, oj! Hade visst postat den innan..Haha! näe... jag har sett exakt den där bilden tidigare och rättat till vitbalansen en gång förut vet jag bestämt.

Vilket minne ni har! Tack för länken, nu vet jag, återigen, hur den ska fixas till
HAha, oj! Hade visst postat den innan..
Vilket minne ni har! Tack för länken, nu vet jag, återigen, hur den ska fixas till![]()
Hittade detta i morse:
http://www.diyphotography.net/diy_create_your_own_bokeh
Verkar riktigt skoj men jag vet inte om det räcker med min 17-50mm f2.8. Dom anger 50mm 1.8.
Det är inget jefla lakan. Det är en 120*180cm skärm från Kaffebrus.Var du tvungen o använda dina gamla lakan?
Man ser ju våta fläckarna....
2:an vart sjysst. Hade lakanet varit plant hade det blivit bättre tror jag.![]()
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!