Moderater: Kontrakt med Invandrare

Status
Ej öppen för fler svar.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
men både i populatismens men också det politisk korrekta tecknen, är det en stor majoritet av trådarna samt kommentarer/inlägg som handlar om islam/muslimer snarare är kristendomen/kristna.

Visst, så kanske det är men det är knappast snack om dubbelmoral - här hängs kristna lika stort som muslimer.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
bara för att förtydliga:

om det nu är ett kontrakt, så innebär det att det kan brytas. trots allt.

och denna fadäs kanske inte någon har tänkt på.

m.a.o:

plötsligt kanske ALLA vill ha ett kontrakt som kommer hit av ovan skrivna anledning.

inte så bra längre va med förslaget...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bara för att förtydliga:

om det nu är ett kontrakt, så innebär det att det kan brytas. trots allt.

och denna fadäs kanske inte någon har tänkt på.

m.a.o:

plötsligt kanske ALLA vill ha ett kontrakt som kommer hit av ovan skrivna anledning.

inte så bra längre va med förslaget...


Jag vet inte riktigt att jag förstår vad du menar men alla kontrakt kan ju brytas. Fördelen med kontrakt är att den beskriver rättigheter OCH skyldigheter och även reglerar vad som händer om man bryter mot kontraktet..
Alltså, bryter någon mot kontraktet så kommer även de rättigheter de har begränsas.. Man reglerar tydligare handling och konsekvens..

Så vad är fel?
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Visst, så kanske det är men det är knappast snack om dubbelmoral - här hängs kristna lika stort som muslimer.

när???

Jag vet inte riktigt att jag förstår vad du menar men alla kontrakt kan ju brytas. Fördelen med kontrakt är att den beskriver rättigheter OCH skyldigheter och även reglerar vad som händer om man bryter mot kontraktet..
Alltså, bryter någon mot kontraktet så kommer även de rättigheter de har begränsas.. Man reglerar tydligare handling och konsekvens..

Så vad är fel?

min poäng med skrivna kontrakt, är just att de kan brytas. dvs inget är för evigt eller så att säga 'skrivet i sten'.

självklart bryts ett kontrakt av fotbollsproffset, artisten mfl när de har en anledning att bryta det. och det är också min poäng; ett kontrakt i sig GARANTERAR inte att det blir såsom man vill att det ska bli.

jag är för initiativ och andra nya metoder, när gängse 'gamla' metoder inte är någon lösning längre eller bara inte en bra lösning.

sen tycker jag dessutom i detta fall, att det är väldigt populistiskt och ett billigt knep att vinna några/många röster på det förslaget.

utgå gärna från att 1. det kommer från politiker och dessutom 2. vad politiker innebär. och jag tar inte ställning för eller emot någondera parti eller politiker utan reflekterar över saker och ting mer som en gråzon snarare än att det är så enkelt som att livet och allt som hör till, är svart/vitt.
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Du, gör ett experiment själv så får du ganska snabbt svar. Förslag på tråd: "Jag är kristen" och en liten lögn om att du läser bibeln varje dag. Självklart får du samma respons om du skriver "Jag är muslim".

utifrån den trådens rubrik, utläser jag att han/hon vill tala, om sin personliga åskådning och övertygelse och det är helt i sin ordning.

däremot är de flesta inlägg, trådar etc etc om islam/muslim, mer en betraktelse eller om du så vill, utifrån en 3'e persons åskådning eller övertygelse, och därmed är det svårt för just den personen att försvara sig alt. bara kommentera de inläggen.

jag säger inte att du har fel, men de 2 åren jag varit medlem, har jag med stor majoritet mest läst om islam/muslimer. jag finner inget fel i det, men du drog upp gammal historia om att det också finns trådar etc etc om kristendomen/kristna, för att peka på en slags 'fri från fördomar' syn här alt. jämvikt religioner emellan i detta forum.

personligen är jag mest intresserad av nutid och det som sker i samhället idag och kan emellanåt finna det intressant att läsa om dåtid i sammanhang som dessa.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
jag säger inte att du har fel, men de 2 åren jag varit medlem, har jag med stor majoritet mest läst om islam/muslimer. jag finner inget fel i det, men du drog upp gammal historia om att det också finns trådar etc etc om kristendomen/kristna, för att peka på en slags 'fri från fördomar' syn här alt. jämvikt religioner emellan i detta forum.

Här är förvisso ett extremfall, man länkar till ett kyrkoforum med medlemmar som faktiskt är smått fanatiska. Men man går så långt att flera sh-medlemmar registrerar sig för att påtala det. Men det är inte särkilt gammalt:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191616
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
självklart bryts ett kontrakt av fotbollsproffset, artisten mfl när de har en anledning att bryta det. och det är också min poäng; ett kontrakt i sig GARANTERAR inte att det blir såsom man vill att det ska bli.

Jo, man får bara skriva det på rätt sätt.

- Härmed intygar jag, Mulla Omar, att sköta mig, inte begå brott eller vara allmänt dryg genom att spotta nötskal i tunnelbanevagnen. Jag ska även lära mig prata svenska och skaffa mig en utbildning alt. ett jobb, omgående. Om detta inte uppfylls utan jag troligtvis blir yrkeskriminell & slaktar min syster för hon skaka hand med en s.k otrogen (Allahu Akbar) så kommer jag åka hem, direkt. Om jag mot förmodan inte åker hem självmant så har svenska folket rätt att slänga ut mig. Om det sker med flyg till Irak eller om jag blir puttad från en Ålandsbåt spelar ingen roll, för ut ska jag.


// Mulla Omar
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Här är förvisso ett extremfall, man länkar till ett kyrkoforum med medlemmar som faktiskt är smått fanatiska. Men man går så långt att flera sh-medlemmar registrerar sig för att påtala det. Men det är inte särkilt gammalt:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191616

joo, fanatism i detta forum är väl utbrett :hihi

Jo, man får bara skriva det på rätt sätt.

- Härmed intygar jag, Mulla Omar, att sköta mig, inte begå brott eller vara allmänt dryg genom att spotta nötskal i tunnelbanevagnen. Jag ska även lära mig prata svenska och skaffa mig en utbildning alt. ett jobb, omgående. Om detta inte uppfylls utan jag troligtvis blir yrkeskriminell & slaktar min syster för hon skaka hand med en s.k otrogen (Allahu Akbar) så kommer jag åka hem, direkt. Om jag mot förmodan inte åker hem självmant så har svenska folket rätt att slänga ut mig. Om det sker med flyg till Irak eller om jag blir puttad från en Ålandsbåt spelar ingen roll, för ut ska jag.


// Mulla Omar

mjaa, är inte det här egentligen en beskrivning på skåningar på besök i kungliga hufvudstaden :näsblod
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top