Skriv-vad-du-vill-tråden

Ursäkta en liten ynglings (endast 7 år och 3 år på SH) frågor...
Om nu GSXRRRRRGRRRR RRRR är ett gamlo och Yasha är antik..
Vilket kommer först och gamlo eller antik..?
eller det kanske är samma sak men könet bestämmer om man är ett gamlo eller Antik...
Fast hmmm Gamlo, då ser jag en krökt rygg och käpp samt en hastighet som får en snigel att garva medans antik, då pratar vi spindelväv och stenstod..

Vad borde då nästa steg vara?? Telegramlo eller??

Men hejda sig lite nu! :mattias

Gamlo är alltså en titel som man blir TILLDELAD för att man är en populär person på SH. Jag tror inte det finns så många riktiga gamlon här på SH förutom Micke faktiskt. (och du VET att jag tycker om dig ditt gamla härk :kiss) Jag skulle absolut se det som en ära att få vara med i gamloklubben, men den är exklusiv. :D

Antik, är en "titel" jag har satt under min avatar för att jag ett tag tyckte att det blivit en j-igt tråkig stämning på SH de senare åren. Visst, vintrarna var långa, hårda och spammiga förr med, men inte så som det är nu. Det var liksom på sätt och vis bättre förr, men har man varit medlem sedan aug 2002 så har man varit med om lite förändring. Ibland känner jag mig antik.

Jag tror att gamlot var först. Han är alltid först. Iaf om man frågar honom själv. :hoppskrat

Last edited:
Regeringsformen 1 kap 1§ All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

Jo - det är ju så den teoretiska texten säger...

Till del är det ju sant, men det blir bara semantik.
Och teoriserande.
Jag lever i verkligheten. Och den gäller :)
Det är inte som i det militära när verklighet och karta inte stämmer: Att man tar fram sprängdeg och förändrar verkligheten tills den stämmer med kartan ;)
Även om det är så makt i Sverige utövas understundom.
Tar man ner det hela på en pedagogisk äpple, päron banan - mängdläranivå och spjälkar upp vad makt egentligen är, så ser vi att folket inte alls har med den att göra.
Att sen makthavarna tar fria val såsom Carte´Blanche avseende vad de kan göra och vem de kan skylla på när de beslutat nåt galet - är inget annat än retorik.
Det har inget med verklig folkvilja att göra.

Ergo = folket väljer, de ni väljer bestämmer sedan att de inte gör som folket vill är ju en annan sak.

Precis... :)

Demokrati är ju iaf den minst fula formen av förtryck.

Och vad värre är - är att knappt ens politikerna har nån makt heller.
Tyvärr.

Om politiker: problemet med att byta styre är ju att dom nya dårarna inte avskaffar det som dom förra dårarna införde.:mad: :mad:

Präxis!

Du är klok du.

Troligen tycker man t.o.m att de "andras" politik var bra!
(men det skulle man ALDRIG erkänna)
Sen behåller man hatobjekten, för deär ju ofta skatter och pålagor.
Voila´så slipper man obekväma beslut, och kan dessutom skylla på kusinen.
Smart.
Ungefär som min syrra utmanövrerade mig när jag var liten :mad:

Men...å andra sidan, folk säger att borgarna har gjort massa tok.
Tro fan det.
Tar man över en störtande, brinnande B52:a 50m över marken, och styrspaken är av... så är det svårt att ändra kurs! :D

Iaf på så kort tid som skulle behövas.

Så det kommer en del beska mediciner. Som det här med A-kassan, för att klämma åt en tredjedel av alla bidragsnarkomaner.
Sånt glömmer inte populasen, och sen ser de rött i nästa val.
Nya regimen kan sola sig i glansen för nu är den trögrörliga skutan Sverige på rätt kurs, och hur man än fuckar upp det, så märks inget så fort att nån bryr sig.
Slulle de göra det, så är det ju bara höja nåt bidrag hos den grupp som klagar mest, och saken är biff i ännu en mandatperod.

Last edited:
Kakan :D

kermit.jpg

:hoppa titta jag är kermit i dag :tungan
Och du är vem?? svenske kocken eller :lol

Hoppas du blir magsjuk ( avis som fan)

Här kommer ett par till dig. En när jag är på väg ner till poolarna i röv..jag menar rövarna i poolen, och en från ikväll där vi var på en lokal fiskrestaurang vid en fiskeby. MAn fick ett handfat i rostfritt,som man fyllde efter eget behag med tigerräkor, musslor, små fiskar utan namn, stora fiskar med konstiga namn, bläckfisk osv sen lämnade man det till "grillkillen".
Smaskens!
Vore najs om ni var här några av "grabbarna"
(klicka upp bilderna)

Bifogat

• Swimma i poolen nice.jpg
    Swimma i poolen nice.jpg
    215.7 KB · Visningar: 33
  • Välja fisk.jpg
    Välja fisk.jpg
    226.4 KB · Visningar: 47
:nicka ja vad tusan måste ju visa sig från sin bästa sida på foto :rofl

Dr.Bike
[/IMG]

Haha - rätt passande! Jag gillar ju att kocka, och har faktiskt ett eget förkläde.
Musche hade jag under 80-talet... *minns och ryser* Tur det inte ens fanns kameror under den tidsåldern... ;)

Minst sagt!
Inte ens min mor tyckte att jag var söt :gråta

Och skillnaden nu skulle vara??? :hihi

Och för övrigt, vad sa vi om dom där bilderna?? VAVAVAVA??? :mad:
Nu ska jag gå ut och fixa hullingar åt fel håll på ett basballträ...

:hihi

Och skillnaden nu skulle vara??? :hihi

Och för övrigt, vad sa vi om dom där bilderna?? VAVAVAVA??? :mad:
Nu ska jag gå ut och fixa hullingar åt fel håll på ett basballträ...

:hihi

Javisst ja!
Inga bilder...
Men jag ville ju bara lätta upp er tillvaro så här i första frostens dagar, då ni glömt plocka fram isskrapor, rattmuff osv, och ni står där efter jobbet och skrapar vindrutan barhänt med ert kreditkort! :lol
*sorry*

Närå - livet härnere är en hel del jobb oxå.
Idag har jag suttit instängd i en "ståltub" mitt i solgasset... HUr varmt som helst, och pysslat med finmekanik och elektronik med mina jättenävar.
Verkar ju inte klokt om du frågar mig. En fullvuxen man.
Jag är stel och öm överallt, och har väl haft kramp omvartannat halva dagen.
SÅ kan miljön oxå vara. Ja emellan drajjorna i smoking på alla jetsetbjudningar i VIP-Loungen då.

Om hon är asgammal vad är då inte frugans farmor som är 101...

Btw kan jag säga att när man (som svensk antar jag) fyller 100år får man telegram från Karl-Gustav och Silvia.

för mig känns det som om hon är asgammal...
Men hon dansade o allt möjligt så chansen finns att hon blir över 100 hon med... *skratt*

Back