Hur du än gör måste du visa försäkringsbolaget att den är reparerad annars drar de av för skadan om den blir stulen. Precis som Trygg Hansa gjorde för mig med min CBR900.
Läs:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91205
/Henning!
Hej!
Tyvärr så har Henning fel. If drar inte av för tidigare skador från ersättning vid senare skador. Det är nonsen och kanske nåt som Trygg hansa håller på med. Men det tror jag inte heller...
Hojen är din att göra vad du vill med. Om du inte vill utnyttja din försäkring så behöver du inte. Om den då senare skulle stjälas så ersätter If den med vad den var värd omedelbart innan den stals. Givetvist spelar skicket på den en stor roll. Men i dagens värld finns det faktiskt till och med telefoner som kan ta fotografier.
Dokumentera, spara undan på Ifs hemsida och visa när skadan inträffar. Henning kanske inte kunde visa att den var hel.
Du kan läsa om Hondas försäkring på Ifs hemsida. Jag kan det inte utantill men det är lättläst och enkelt att förstå. Om det står 25 000 kr i sjr så är det det. Det du däremot alltid kan göra är att få ärendet prövat.
Kontakta kundtjänst och be att få tala med en chef. Anteckna så mycket du kan om samtalet då du tecknade försäkringen, namn på handläggaren om du minns, vad som sas osv. Kanske har din försökpsinformation blivit fel och då kan man anse att du inte ska behöva lida för det.
Vad är det för skilnad på om man gjort som du gjort och struntat i att öppnat brevet mot att skadan inträffat INNAN du ens fått brevet hemskickat?!
If är ett bra bolag. Men jag ska inte vagga in dig i falska förhoppningar. Men det kan vara värt ett försök.