Nu är det bevisat i domstol.
Det är korkat att låna ut sin mc.
http://www.ekuriren.se/link.php?id=753219
Det är korkat att låna ut sin mc.
http://www.ekuriren.se/link.php?id=753219
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om man har 1.6 promille i blodet så borde det märkas eller luktas en del alkohol om en. Att han saknade körkort kan vara svårt att veta. Jag har inte sett mina kompisars körkort så dom kanske kör utan, men jag litar på deras ord... Otroligt korkat att låna ut ett fordon till en berusad person.

Om man har 1.6 promille i blodet så borde det märkas eller luktas en del alkohol om en. Att han saknade körkort kan vara svårt att veta. Jag har inte sett mina kompisars körkort så dom kanske kör utan, men jag litar på deras ord... Otroligt korkat att låna ut ett fordon till en berusad person.
Dom var ju full båda två...Om man har 1.6 promille i blodet så borde det märkas eller luktas en del alkohol om en. Att han saknade körkort kan vara svårt att veta. Jag har inte sett mina kompisars körkort så dom kanske kör utan, men jag litar på deras ord... Otroligt korkat att låna ut ett fordon till en berusad person.
Det som faktiskt ÄR intressant här är att han blivit fälld i en domstol för att ha lånat ut motorcykeln till sin packade kamrat... frågan är var ansvaret blir delat, är det när han frågar om han får sitta på motorcykeln, när han frågar om han får provköra den en snabbis eller när man själv börjar hetsa om att han borde provköra cykeln?
Den allmänna uppfattningen är att man inte ska köra onykter också, men lik förbannat kör 16000 onyktra varje dag! Å den allmänna uppfattningen är att man inte ska döda folk, stjäla, våldta, men det händer dagligen iaf...Den allmänna uppfattninge är ju att man inte lånar ut nått till en berusad person och troligen har han inte gjort detta medvetet.....
moraliskt rätt, absolut. Men det jag ställer mig frågande till är hur det kommer hålla gentemot en lagbok.
Likadant med tyskan i arboga, överklagas det till HD så ser jag det som en smärre rättsskandal om hon fälls även där, bevisningen är alldeles för svag.
Ja tänk om det ändå vore så som rättsystemet funkade... eller vänta nu, nej föressten... jag som är hyvelrakad på huvet skulle väl i så fall åka dit på varje misshandelsfall där en ickesvensk är misshandlad.
Det är precis det jag menar att enligt omständigheterna och de få bevis som finns så känns det som ganska troligt att det är hon, men jag ser det som högst otroligt att hon kan fällas av HD på denna bristfälliga bevisning.
Precis samma sak här, jag har svårt att se hur denna person kan fällas för vållande till annans död eller medhjälp till grov rattfylla eller vad de nu har tänkt sig med den svaga bevisning som lagts fram enligt artikeln.
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller