Fixade uppkörningen idag, vart kan man hyra en hoj?

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Så där ja, måste skriva av mig ännu en gång.
Helt galet lycklig idag:gnissla :huvet :gnissla :) , har inte kunnat sova bra på en vecka, och speciellt inte i natt. Åkte iväg mot Malmö 06.00 i morse för att ta mig ann uppkörningen som jag klarade.

Känns helt underbart nu, och nu vill jag fan ta å köra lite hoj.
Säsongen är dock strax slut, och köper hellre hoj mot December då det känns billigare.
Så frågan är upp till er läsare, vet ni om det finns en uthyrningsfirma för hojjar i Helsingborg? Tänkte hyra 2-3dagar ca.

Tack som fan till alla som hjälpt mig på vägen mot kortet, spec Invalido och Wivi, ni har en gratis öl att kassera ut. :tummenupp

Peace, love and understanding,
Miguel :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Grattis!! :tummenupp

Hyra hoj vetifan, men åk och provkör hos YC... :hihi

Bra idé putteliten, fan bud på vara så jävla ful av sig! hahaha. Dock måste jag ju har lite mckläder då, haha. Måste ju finnas någon hyrfirma, privatperson som företag xD

Åt precis oxfile på toast, helt underbar dag. :)

peace

Grattis!

Men, du. Köp hoj NU... De blir dyrare i dec, så säljarna överväger att behålla hojen. Deras vinst är ja att slippa äva ögver vintern...

Grattis till kortet! :födelseda

Jag kommer själv aldrig glömma den underbara känslan av att få köra hoj helt själv utan extra bagage i form av handledare mm.

När du väl har skaffat dig en hoj, glöm inte att boka in dig på en BKK i början av 2009. :tummenupp

www.smcskane.com

MC-körkort är överskattat

;) :tungan

Faktum är ju att A- och Bkörkorten är alldeles för lätta att skaffa sig. Vilken idiot som helst har ju de körkorten.
Det borde vara högre krav på proven, speciellt det skriftliga och obligatoriskt med ett visst antal timmar på godkänd körskola.
Men det kommer väl gradvis verkar det som.

Faktum är ju att A- och Bkörkorten är alldeles för lätta att skaffa sig. Vilken idiot som helst har ju de körkorten.
Det borde vara högre krav på proven, speciellt det skriftliga och obligatoriskt med ett visst antal timmar på godkänd körskola.

Körkortet är inget bevis att man är fullärd som förare. Det är snarare ett bevis på att man är tillräckligt duktig att framföra sitt fordon utan överinseende av en handledare.

Till trådskaparen, Grattis! :tummenupp

TankY verry musch....;)

TankY verry musch....;)

Haha, inget illa menat om ditt nytagna körkort - jag tog en bokstav till själv förra månaden. Men det är för enkelt, anser jag.
Med lite sunt förnuft och uteslutningsmetoden så klarar man teorin med förbundna ögon utan att ens ha öppnat KKböckerna och det gäller till alla behörigheter - tyvärr.

Lite svårare prov så hade kompetensen höjts i trafiken och kanske räddat ett liv eller 2.
Fast då hade ju såklart fler kört utan körkort som de gjorde när det fanns fler svarsalternativ på proven. Det skippades "för att det ansågs vara för svårt" hette det. :va
Så bara för att merparten av befolkningen är opålästa så gör man det lättare så "de" också slipper igenom. Nu får man handskas med dem i trafiken...

Jaghåller med dig Mavve.
Framförallt hojkortet skulle varit svårare att ta. Ett antal körpass på bana med lämplig R-hoj skulle definitivt införts. Ett, så att folk lär sig bromsa, inte bara rakt fram, utan även in i en kurva. Två, så att folk fattar hur ont det kan göra att trilla. Tre, så man får se vilken jävla effekt en riktig sporthoj har. Det skulle förhoppningsvis ha en upplysande inverkan.

I övrigt, grattis till hojkortet Wilcan.

P.S. Jag har en Ducce till salu. Passar fint som förstahoj. D.S.

Jaghåller med dig Mavve.
Framförallt hojkortet skulle varit svårare att ta. Ett antal körpass på bana med lämplig R-hoj skulle definitivt införts. Ett, så att folk lär sig bromsa, inte bara rakt fram, utan även in i en kurva. Två, så att folk fattar hur ont det kan göra att trilla. Tre, så man får se vilken jävla effekt en riktig sporthoj har. Det skulle förhoppningsvis ha en upplysande inverkan.

I övrigt, grattis till hojkortet Wilcan.

P.S. Jag har en Ducce till salu. Passar fint som förstahoj. D.S.

Kan hålla med dig om att UTBILDNINGEN för att ta hojkort skulle varit bättre (det har jag tidigare diskuterat på detta forumet) bl a ngn form av samlad utbildning på "bana", där man får öva på olika "konbanor", manöverövningar, köra lite olika sorters hojar osv. Likaså bromsning i kurva, det har jag fortfarande inte fått någor bra svar på, så tills vidare ser jag till att hålla "rätt" hastighet i kurvorna.

Sen att "fatta hur ont det gör att trilla" tycker jag är "skitsnack" såvida man inte är masochist. Påminner om den tiden man började rida och ridläraren kom fram till en där man låg på marken efter en ofrivillig avsittning och sa "- Du vet väl att man skall trilla av minst hundra gånger för att bli en bra ryttare." Jag kan ju definitivt säga att det inte kändes speciellt uppmuntrande där man låg med sågspån precis överallt och försökte känna efter om allting i kroppen var helt. Det kan kanske stämma om man skulle satsat på fälttävlan på elitnivå, ridit in vildhästar, eller blivit rodeoryttare. Och i min ålder är det så att OM jag skulle råka ut för en rejäl avsittning alt vurpa så hade jag helt sonika lagt ner!! Vad jag vill med ridning såväl som hojåkning, är att behäska det på "motionsnivå" med MARGINAL!!!! Dvs jag kommer aldrig:
-att hoppa 1.50 på bana, men jag vill kanske kunna hoppa 0.80 hinder på en ridlektion.
-eller rida fälttävlan, men rida en trevlig tur i skogen!
-tävla dressyr på "elitnivå", men på kanske en klubbtävling få min favorithäst att prestera "krumelurer" på på gränsen till sin förmåga (läs manöverprov).

Översatt till "hojspråk":
- Jag vill gärna gå några kurser som ordnas i motorcykelklubbarnas regi (för att få marginalerna), men jag vill gå med "elever" som är på någorlunda samma nivå som jag - jag vill gärna ha TIPS från ER!
- Av samma anledning har jag tidigare på detta forum sökt "mentor" som hade varit villig att dela med sig av sina kunskaper utan att det hade ansetts "töntigt" att "dra på morsan"!!

Btw - fint väder idag, och jag är ledig! Om jag skulle ut och bekanta mig med höstlöven på vägarna?????

Översatt till "hojspråk":
- Jag vill gärna gå några kurser som ordnas i motorcykelklubbarnas regi (för att få marginalerna), men jag vill gå med "elever" som är på någorlunda samma nivå som jag - jag vill gärna ha TIPS från ER!

BKK = Broms och kurv kurs, tänkte själv gå en till nästa säsong. Adress till bokning och info finns högre upp i tråden:tummenupp

och å andra sidan, enda sättet att bli en bättre förare är att helt enkelt köra, köra, köra, köra, och sen köra lite till! :)

:D sluta nu...kurvkurs????? fungerar att köra rakt fram med...:tummenupp kostar 3månaders sjukskrivning bara:hej

Sen att "fatta hur ont det gör att trilla" tycker jag är "skitsnack" såvida man inte är masochist. Påminner om den tiden man började rida och ridläraren kom fram till en där man låg på marken efter en ofrivillig avsittning och sa "- Du vet väl att man skall trilla av minst hundra gånger för att bli en bra ryttare." Jag kan ju definitivt säga att det inte kändes speciellt uppmuntrande där man låg med sågspån precis överallt och försökte känna efter om allting i kroppen var helt. Det kan kanske stämma om man skulle satsat på fälttävlan på elitnivå, ridit in vildhästar, eller blivit rodeoryttare. Och i min ålder är det så att OM jag skulle råka ut för en rejäl avsittning alt vurpa så hade jag helt sonika lagt ner!! Vad jag vill med ridning såväl som hojåkning, är att behäska det på "motionsnivå" med MARGINAL!!!! Dvs jag kommer aldrig:
-att hoppa 1.50 på bana, men jag vill kanske kunna hoppa 0.80 hinder på en ridlektion.
-eller rida fälttävlan, men rida en trevlig tur i skogen!
-tävla dressyr på "elitnivå", men på kanske en klubbtävling få min favorithäst att prestera "krumelurer" på på gränsen till sin förmåga (läs manöverprov).
Du är inne på samma spår som jag, om man vet hur ont (och hur lätt) det är att trilla av så kanske man ökar sina marginaler. Alltså, vissa kanske tänker efter innan och inte drar iväg i 150 på 70-vägen när man är rookie på hojen, utan nöjer sig med att hålla den hastighet man behärskar. Man "motionskör" helt enkelt.

Tror inte du är representativ för skaran jag pratar om så ta inte åt dig för mycket. :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back