Fixade uppkörningen idag, vart kan man hyra en hoj?

Jag tar inte heller åt mig...
Sticker fram hakan och anser att dem flesta kör för sakta :D
Japp... både som Mavve #1 och Mavve #2 gör (kör sakta) :D
Bättre KörKunskap... eller som det hette förr Broms å Kurv lär även de snabbare att bli bättre. Kör du över 1.08 på Knudan kan du lätt investera i en BKK o lära lite. Kör du över 1.15 BÖR du investera i en BKK... Vet du inte skall du absolut köra en BKK... Ses till våren! :tummenupp

/Oxå Urmedlem sedan innan 2002:rolleyes:

Jag tar inte heller åt mig!! Att köra fort är inte detsamma som att köra som en idiot!! Förstår mycket väl att det inte är att köra MC att ligga och puttra i 50 km/tim alltid!! Men jag tycker inte det är rättvist att påstå att "vilken idiot som helst kan ta A-kort"!! Utbildningen är trots allt anpassad för att man skall lära sig manövrera och framföra fordonet på ett säkert och övertygande sätt, med hänsyn till övriga trafikanter och fotgängare inom ramarna för det regelverk som finns. Att göra teorideln "svårare" tror jag tyvärr inte hindrar "idioterna" från att ta A-kort, en bra förare blir man bara genom rutin och personlig mognad. Att åldern för A behörighet är satt till 21 år är ingen slump. Jag skulle vilja slå ett extra slag för personlig mognad, kanske borde det införas ett karaktärstest/personlighetstest i körkortsutbildningen?? Intressant tanke - eller hur??

Sedan skall trafikinspektörerna ha en eloge för sin sakliga presentation/förklaring av manöverproven vid uppkörningen och på något sätt känns det rättvist att dessa prov är precis lika för alla.

Japp... både som Mavve #1 och Mavve #2 gör (kör sakta) :D
Bättre KörKunskap... eller som det hette förr Broms å Kurv lär även de snabbare att bli bättre. Kör du över 1.08 på Knudan kan du lätt investera i en BKK o lära lite. Kör du över 1.15 BÖR du investera i en BKK... Vet du inte skall du absolut köra en BKK... Ses till våren! :tummenupp

/Oxå Urmedlem sedan innan 2002:rolleyes:

Sist vi körde på Knutstorp så körde jag i fatt och ifrån dig på varenda pass.
Så frågan är behöver jag en BKK :va
:pannkyss

Last edited:
Sist vi körde på Knutstorp så körde jag i fatt och ifrån dig på varenda pass.
Så frågan är behöver jag en BKK :va
:pannkyss
Kan inte varit jag... helt omöjligt ju... Såvida inte det var 2003...:D
(OBS! När jag skriver "du", så menar jag inte dig personligen utan generellt "du som läsare", dvs "alla")
[YOUTUBE-ID]2742nGgkcz0&fmt=6[/YOUTUBE-ID]

EDIT: Högupplöst...
http://www.youtube.com/watch?v=2742nGgkcz0&fmt=6

Last edited:
Lite offtopic nu.

Sitter å har inte jobbat sedan i September. Har kontrakt med ett konsultföretag om att jag iaf ska ha 2dagar/veckan, vilket hade gett mig 8k/mån. Lägger man på några frivilliga helger å köra truck så ökar det utan problem till det dubbla.
Stör mig fruktansvärt mycket, eftersom de kommer med sjukt lama ursäkter när jag ringer å frågar hur det går.
Ska ringa på Måndag och fråga vad fan kontraktet innebär.
Sa upp mig från mitt inneställejobb som jag hade i 4år för att börja köra truck och tjäna de stora cashen medan jag pluggar.
Så är det någon som behöver en truckförare eller en snubbe med lång arbetserfarenhet på nacken så hör av er :tummenupp

Vet ni hur det är med facket? Kan de hjälpa mig fast jag inte börjat jobba fast, men har kontrakt? Det är ju det som är problemet! Är förresten bara deltidsanställd.

Efter att få hoppat in å jobbat ikväll på min gamla arbetsplats så ska jag gå å lägga mig. Godnatt på er!

Peace!
Miguel :tummenupp

Halloj!

Inget konstigt med att man blir omkörd som instruktör av div. deltagre då och då.

Plikten som instruktör går före ens personliga nöje. Vi måste ha full koll på hur våra "egna" deltagre beter sig på banan för att därefter kunna lämna någon vettig feedback mellan passen och därmed ge er valuta för pengarna.

Holy Rider: Det är bra att du tränar omkörning på oss instruktörer som rundningsmärke istället för att skrämma dina meddeltagare :pannkyss

BKK är inte bara lärorikt och tankeväckande, det är också skitkul :fakta

ja...jag ska bygga klart min hoj o köpa ny utrustning se ska jag lätt! änmäla mig till en kurs så att man kan känna sig lite säkrare. alltid nytigt att få tips o råd av folk som verkligen kan! oavsätt om man kört hoj i en månad eller 10år...finns en andledning att kursen finns.

Så fort hjälmen åker på, kommer :cdevil fram i många...

Njae... de é nock inte :hjälm i sig! Kan det va vid ett speciellt varvtal, tro??:va (då hjälmen börjar bli trång...:cdevil ) eller é de dé som kallas "gött ljud" som skakar fram "primalkänslorna":nicka . Undrar om man kan få en professur genom att forska om detta (kan väl rent av hamna under "konfliktforskning";) )

Njae... de é nock inte :hjälm i sig! Kan det va vid ett speciellt varvtal, tro??:va (då hjälmen börjar bli trång...:cdevil ) eller é de dé som kallas "gött ljud" som skakar fram "primalkänslorna":nicka . Undrar om man kan få en professur genom att forska om detta (kan väl rent av hamna under "konfliktforskning";) )

Vid 6000 rpm går spridare två igång (insprutet har två på min hoj), och då blir det lite extra roooligt... :hihi

Rent generellt så håller jag nog med BT där, de flesta på TT' är ju vettiga persone, men ett frågeformulär ikryssat under ett TT vid Ljungbyhed hade nog varit intressant att läsa... :lol

Vid 6000 rpm går spridare två igång (insprutet har två på min hoj), och då blir det lite extra roooligt... :hihi

Aha...det är då jag "ställer mig i lätt sits" (= tar spjärn mot fotpinnarna och lutar mig fram), sätter hälarna i sidorna (= tar nytt tag om "rullen" och vrider medurs till stopp), daskar till med ett imaginärt spö och galer: Yiiiippppeee!!!!!:D

Jodå - kan nästan svära på att "märren" svarar ;)

Rent generellt så håller jag nog med BT där, de flesta på TT' är ju vettiga persone, men ett frågeformulär ikryssat under ett TT vid Ljungbyhed hade nog varit intressant att läsa...:lol

Rent generellt skulle jag nog nästan vilja påstå att att hojförare är bättre förare överlag. Som bilförare större förståelse för MC förare och mer förutseende i trafiken och som hojförare mer observant på vad medelsvensson kan tänkas hitta på bakom ratten (det gör helt enkelt för ont att inte ha fantasi...) Det som kan vara lite farligt är den där tiondedels sek ouppmärksamhet för att kolla vad kompisen har för sig som ligger bakom.... Undrar hur många som har åkt dit på den??:ajjabajja

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back