Parkeringsböter ..... är det lönt att överklaga?

Webspy skrev:
Trafikjuridik är en hobby :)

Hmm, det kunde fått utöva din hobby på mina p-böter
Under 1998-2004 fick jag i snitt 4 p-böter i månaden :tomten
2005 har varit ett bra år..........bara haft ett tiotal böter i år

Webspy skrev:
Jag gjorde egna FÖLJESEDLAR på polarens firma.... en följesedel behöver aldrig vara med i någon bokföring.....

Edit: lägger inte upp den här utav respekt till honom.

Men det räcker med en enskid firma...... så om ni känner någon som har en så löser det sig... men det kan ju vara bra att tala om för din kompis att någon kanske ringer o frågar !

// Anders

Har du någonsin varit nära eller åkt fast pga. din lilla hobby:) ?

Ben Pool skrev:
då måste man ju fråga sig... hur fan parkerar du egentligen?

webspy
vad tror du om det här?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=77330

hur lång tid efter kan man överklaga?

grejen är ju den att de som skall svänga vänster strax framför där jag stog "måste" ligga vänster placerade... då kan jag ju inte stå ivägen...

Ben Pool skrev:

haha, snacka om att torka sig i röven med hundralappar

Mr K skrev:
Jag ställde MCn på trottoaren i 5-10min när jag handlade lunch. Fick 700kr i böter.

Är det lönt att överklaga? Vad ska jag yrka på?

Tacksam för hjälp.

/Mr Klantskalle

Se till att pröjsa dom där böterna fort som fan, då jag misstänker att jag känner hojens regnr. allt för väl! :fatta!

Anton_Ljunghusen skrev:
haha, snacka om att torka sig i röven med hundralappar
Tja, låt oss säga i snitt 1600 spänn i månaden (olika belopp på dom däringa böterna plus att dom höjdes efter något år också)
Men iaf, det ger oss en summa på 19200:-/år i sju år
Summa summarum : 134400:- plus årets böter :3freak
:huvet :kocko

P-böter

Tips
Åk till din mc-handlare få ett kvitto på en halv meter bromsslang
(se till så att datum ev klockslag stämmer med P-boten. Kontakta där
efter Bolaget(Polis-Kommun) som skrivit ut böterna och förklara att du kört sönder en bromsslang och var tvungen att ställa hojen där den stod. (om det inte var trafikfarligt) Förmodligen så köper dom din förklaring,(och river P-avgiften) om att det inte gick att flytta hojen...............lycka till
ps det kanske går lika bra med selleri-------------om samvetet är rymligt

Rogerr skrev:
Se till att pröjsa dom där böterna fort som fan, då jag misstänker att jag känner hojens regnr. allt för väl! :fatta!
lugn och fin älskling .... Anders fixxar allt ska du se ..... puss puss

Trådlyft då iom att jag skulle behöva lite hjälp med en bot. Länkarna till Anders överklagningar funkar inte längre.. Nån som har nån sån? Räcker det med att man köper en dunk bensin och hävdar haveri? //Bill

Fick en under dagen på gatan utanför bostaden, det trevliga är att jag har hojen under ett låst skynke.
Det stoppade inte denna vackra varelse som lappade, skynket blev lite rivet + en backspegen lätt bockad så denne kunde sätta lappen och se reg plåten...

några bra tips på hur man kan överklaga denna bot och få ersättning för det pajade?

Nja,ett fordon måste gå att identifiera om det parkeras på allmän mark
annars skulle nog stan ganska snabbt översvämmas av felparkerade bilar med
"låsbara"överdrag som ingen fick röra.

Överklaga kan man ju alltid göra men på grund av vad får man ju fundera över:va

hur lyckas man hitta en 3 år gammal tråd haha...

På tal om pvak! Jag jobbade som p vakt hela sommaren. Är nu timmanställd under tiden jag pluggar. Några frågor? :)

Nej jag sätter inte böter på hojar, jag e lojal...mot mc folket :). Är rätt snäll för övrigt. Blev bjuden på rabbatkupong på mc donalds en gång av en kille och fick höra "God bless u" en annan gång haha. Antar att jag är mer omtyckt av folket än chefen :P

Ganska enkelt faktiskt, sökte bara så dök den upp.

Lite surt bara att skynket var tvunget att rivas upp för en bot på typ 400 spänn. men du har väl rätt i det du säger om att alla skulle köra med låsbara överdrag.

överklaga ska man väl alltid göra... mer pga att hojen tar upp typ 1/3 del av en bils yta. då kan jag tänka mig att betala 1/3 av parkeringsavgiften/boten:rolleyes:

Kan folk inte parkera rätt så får dom skylla sig själva....dom böter jag fått har varit riktiga och man betalar och försöker att inte göra om samma tabbe igen.

Kan du scanna in boten ?

Maila den till mig på anders.jansson@notar.se

så fixar jag bort den åt dig :)

//Mr PiMP

Du verkar ju ha koll på detta, passar på med en fråga....

Fick böter för att jag stod på en datumreglerad parkering, man fick inte stå där mellan 00-06 på udda datum(vilket jag gjorde). Tyckte inte jag sett någon skylt då jag ställde mej så kollade boten och det står "skyltning kontrollerad".

Kikar nogrannare på gatan och det visar sej att längst ner på gatan (som slutar med en parkeringsplats) finns en skylt, dock inte från infarten jag kom ifrån. Visst borde det vara rimligt att det ska finnas en skylt i korsningen där gatan börjar eller??:va

Eller kommer de bara hänvisa till den skylten som sitter längst ner??? (som jag aldrig passerade?

Tacksam för tips!!

Last edited:

Ganska enkelt faktiskt, sökte bara så dök den upp.

Lite surt bara att skynket var tvunget att rivas upp för en bot på typ 400 spänn. men du har väl rätt i det du säger om att alla skulle köra med låsbara överdrag.

överklaga ska man väl alltid göra... mer pga att hojen tar upp typ 1/3 del av en bils yta. då kan jag tänka mig att betala 1/3 av parkeringsavgiften/boten:rolleyes:

Äh, betala boten. MEN polisanmäl givetvis vandaliseringen av din egendom också.

Råkade ut för en tarvlig P-bot häromdagen.
Parkerade längs med en gata. Ingen utfart. P-avgift betald. Lapp väl synlig.
Döm av min förvåning när jag ser boten på rutan när jag kommer tillbaka...
Kör tillbaka till skylten i början av gatan... Parkering förbjuden 18-22, den 9:e varje månad... givetvis var det den 9:e.... och klockan var 21... alla bilar på hela gatan hade fått bot :mad:

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage