Dark_Messenger
Guest
Åren mellan -00 och -04 - sektledare. Vore ballt att ha i CV:t.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, vi har konstaterat att en är värst. Gör det de andra bättre?
Jo, vi har konstaterat att en är värst. Gör det de andra bättre?
Nej men om en är väldigt mycket värre och till och med väldig skadlig så är det väl självklart att staten inte ska stödja dem på något sätt?
Det går att säga att det är samma sak som kristendom men det är fel.
Har jag fel?
Bla bla bla kuk-sekt bla bla bla 72 oskulder bla bla bla
Sign me up!
Jag tror faktiskt att han är scientolog.Jepp. Känner flera som varit kristna men inte är det längre. Så vitt jag vet har ingen förföljt dom. Bara för att nån är kristen så hindrar det väl inte dom från att ha vänner som inte är det. Känner du ens nån som är troende? Låter mest som att du sitter och spekulerar.
Han sade oskulder, inte vilket kön de har...![]()
Nej men om en är väldigt mycket värre och till och med väldig skadlig så är det väl självklart att staten inte ska stödja dem på något sätt?
Gör staten det då? Jag förstår inte riktigt vad du menar.Precis lika självklart som att staten inte skall stödja NÅGON religion.
Jag vet ex inget krig idag som idag bedrivs i huvudsak pga scientologerna.

Måste de fortsätta vara oskulder?
Om någon eller några av dem ändå slutar att vara oskuld, ersätts de med nya då?

är ännu märkligare.Jepp. Känner flera som varit kristna men inte är det längre. Så vitt jag vet har ingen förföljt dom. Bara för att nån är kristen så hindrar det väl inte dom från att ha vänner som inte är det. Känner du ens nån som är troende? Låter mest som att du sitter och spekulerar.
Propagandakrig bedrivs. Vilket är humor på tamefan hög nivå.![]()
Lite bakgrundsinfo:
Kommittén för Mänskliga Rättigheter grundades 1969 i USA och 1972 i Sverige av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården.
Deras hemsida: www.kmr.nu l
Dvs, grundat av den rörelsen som tror på den intergalaktisk härskaren som heter Xenu![]()
Jo. Jag kommer från en kristen släkt, min far var högt uppsatt inom SK och alla mina syskon är troende etc. Jag å andra sidan är en ateist som helt tar avstånd från kyrkan och har inte känt några som helst efterverkningar pga det. Du kan inte skapa dej en uppfattning om nåt så komplext som religiösa samfund genom att sitta på kammaren och fundera, om du inte kan se uppenbara skillnader på kristendom och scientologi beror det bara på att du är obildad i ämnet, alternativt har du helt enkelt bara bestämt dig för att det är samma sak och nu är du obstinat. Visst bygger båda religionerna på påhittade läror men där slutar likheterna.Plötsligt vill man ta avstånd från religionen, men hoppsan! Jag har ju inget liv utanför detta. Alla vänner, barn, föräldrar, ja alla kommer att fördöma ditt agerande. Då är det nog svårare att gå ur än att man skrivit på ett kontrakt...
Har jag fel?
Givetvis finns det väl light-troende inom alla religioner, men det är inte så intressant.
Men den lilla skara fundamentalister som du pratar om är mer intressant då?
Jo. Jag kommer från en kristen släkt, min far var högt uppsatt inom SK och alla mina syskon är troende etc. Jag å andra sidan är en ateist som helt tar avstånd från kyrkan och har inte känt några som helst efterverkningar pga det. Du kan inte skapa dej en uppfattning om nåt så komplext som religiösa samfund genom att sitta på kammaren och fundera, om du inte kan se uppenbara skillnader på kristendom och scientologi beror det bara på att du är obildad i ämnet, alternativt har du helt enkelt bara bestämt dig för att det är samma sak och nu är du obstinat. Visst bygger båda religionerna på påhittade läror men där slutar likheterna.
Ja, för att kunna definiera en sk troende, så måste man ju ta de som följer boken till punkt och pricka. De som följer den ibland blir ju omöjliga att jämföra.
|
|
Seriösa mc-kläder till bra pris
Raven Moravia TX Air+: Seri... |
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |