Koppling på en 250cc

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Nu är det dags för er meck kunniga att stiga fram :)

Jag ska byta hoj nu under vintern. Hade tänkt att köpa en 250 till nästa säsong.
Men jag har ett litet/stort problem att jag kan inte koppla med min vänsterhand för att jag kan inte röra på fingrarna längre pga skada.
Så jag undrar hur löser jag mitt kopplingsproblem på smidigaste sätt? Rekluse eller vad det heter skulle ju vara att föredra men det verkar inte finnas till sporhojar? Kan man fixa dem så att det skulle kunna passa på en sporthoj? Är det lättare att lösa till någon speciell cykel än till någon annan? Vill helst åka ngn 250... Kom med förslag på lösningar och vilken hoj som det är lättast att fixa på :)

Tack på förhand

Puss å kyss å kasnke lite smek till den som löser problemet ;)

Last edited:
Ni som alltid brukar vara världsbäst på allting, vart är ni? Någon måste väl kunna ha någon liten idé att dela med sig av? :(

Funkar tummen kan du kanske använda en tumbroms om du har hydraulisk koppling? Quickshift så slipper du använda kopplingen uppåt i växlarna iallafall.

Montera ett gashandtag där så kan du vrida runt o koppla bara.

Montera ett gashandtag där så kan du vrida runt o koppla bara.

Hmm kan funka.. om man inte måste vrida för mkt... kan inte ta omtag och inte vrida/vicka på handleden heller...

Fan jag behöver nog en ny hand, ingen som har en söt vänsterhand över?

Hmm kan funka.. om man inte måste vrida för mkt... kan inte ta omtag och inte vrida/vicka på handleden heller...

Fan jag behöver nog en ny hand, ingen som har en söt vänsterhand över?
Det går o förstora radien på handtaget där vajern löper så behöver man inte vrida lika långt.

1/5 throttle insert, till exempel.

man kan ju alltid vänta tills handen läker? :) Eller är du sådan som kör hoj med dubbdäck?:näsblod

Last edited:
Man kan inte få allt här i världen... Bara att hålla balansen ett par sekunder,eller starta på lite rull.. lägg i ettan starta sen motorn med kopplingen intryckt.... Herregud:D

Fast om man har en spärr om man trycker ner den fullt, och dubbelpedal för hälen a´la FS1 kanske det skulle funka, bara man kan låsa den i urkopplat läge.

nej jag kan inte röra nåt av fingrarna på vänsterhanden :(

Borde väl gå att sätta tumbroms på högern och koppla med. Det blir mycket att hålla reda på för högern men skam den som ger sig. I övrigt går det ju att bygga centrifugalkoppling.
Eller ta en befintlig och biffa dit. Ok det är mkt mek men det beror ju på vad det är värt...

Vet att jag hört någon här i göteborg som byggde sin egen centrifugalkoppling till sin båge. Om han hade problem med vänstern eller varför han gjorde det förtäljer inte historien...

man kan ju alltid vänta tills handen läker? :) Eller är du sådan som kör hoj med dubbdäck?:näsblod

Problemet är att min hand lär inte läka :( Den e utdömd till obrukbar och fucked for life :( Men klart man hoppas ju att den ska börja fungera ngn gång men de e inte så troligt + att det lär dröja mer än 1 vinter..

du kan inte vrida kopplingshandtaget 180 grader runt styret? på så sätt har du handtaget mot handflatan. borde gå att köra med eller?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D