Äta svamp?

Äter du svamp?

• Antal röstningar
    0
Erkänn nu att du ställer denna fråga eftersom du nyss är hemkommen från syndens näste: Las Vegas
Du har helt enkelt råkat smaka svamp från den lokala odling tjejen hade, du vet hon som har som jobb att klä av sig. :tungan

Bara det faktum att det finns en tvetydighet kring om man menar mat eller underlivsbesvär gör ju att man drar öronen åt sig när det gäller att äta svamp.

Smörstekt herpesvårta någon? :zpy

Bara det faktum att det finns en tvetydighet kring om man menar mat eller underlivsbesvär gör ju att man drar öronen åt sig när det gäller att äta svamp.

Men gud vad du gnäller. Testa att labbat runt lite! Prova lite olika svampar i olika maträtter osv. Det är ju inte så att man måste sitta o äta skivade champinjoner direkt ur burken. :)

Samtidigt hör man aldrig någon berätta om att de ätit smörstekt ägg, eller dito falukorv. Nej, smörstekt är ett värdeord som säger en sak om tillagningsformen och tusen saker om yttraren.

För en som har varit intresserad av gastronomi sedan barnsben måste jag tillstå att det uttalandet indikerar en bristande kunskap inom ämnet.

Smörstekt betyder självfallet att man steker kantarellerna i smör, vilket i min mening ger det bästa resultatet. Men man kan lika gärna steka kantarellerna i olivolja eller fett från parmaskinka för den delen, bara för att nämna ett par exempel. Att gemene man säger "smörstekta kantareller" trots att det är allt de någonsin gör, betyder inte att det nödvändigtvis är fel. Det är ungefär som att säga att "vattenkokad sparris" är överflödigt, men man kan likväl koka sparris i olja (vilket ger ett bättre resultat till följd av diverse detaljer på molekylärgastronomisk nivå som jag inte ska uttråka er med här).

I övrigt håller jag dock med dig i ditt resonemang. Har inte heller förstått varför man ska säga "ett gott rödvin". Dricker man rödvin som inte är goda är man alkoholist, dum i huvudet eller bägge.

...
En gång åt jag en burk armémat i komplett mörker. Dagen efter läste jag på etiketten att det var svamp i. Jag kände mig smutsig i flera dagar.

Det är för att du är född i kungliga hufvudstaden, och är lite fin i kanten ;)

Jag själv äter inte kött, pga att jag såg en gång en som trillat med MC och fått ett köttsår... och det var sååå äckligt ;)

Last edited:
Svamp är ecklit! Inte för att det spelar nån roll eftersom många äter djur men svampar är närmre besläktade med oss än med växter!!! Bara grejjen at många inte vet vad de äter är ju knepig tycker jag...

Åh fy faan va gott med stuvade kantareller på macka. Gaaah! Även ätit P.C. svamp från Peru för läänge sen... :rolleyes:

Skall man direktöversätta ordet så är radhuskännare mest korrekt men då inte i betydelsen någon som går runt och tafsar på radhus. Snarare personer som är medelsvenssons och försöker leka fina/kännare.

Typiska drag är följande:
* Dricker alltid vin mitt i veckan för det är ju sååå kontinentalt
* Ser ner på bag-in-box men köper själv 12 flaskor för 199kr i Danmark
* Propsar på att flingsalt måste användas för det ger såååå mycket fräschare smak
* Kör SAAB 9-5 för den är så mycket sportigare än Volvo V70
* Jobbar som säljare

Och har ett fett underskott på bankkontot.

Skall man direktöversätta ordet så är radhuskännare mest korrekt men då inte i betydelsen någon som går runt och tafsar på radhus. Snarare personer som är medelsvenssons och försöker leka fina/kännare.

Typiska drag är följande:
* Dricker alltid vin mitt i veckan för det är ju sååå kontinentalt
* Ser ner på bag-in-box men köper själv 12 flaskor för 199kr i Danmark
* Propsar på att flingsalt måste användas för det ger såååå mycket fräschare smak
* Kör SAAB 9-5 för den är så mycket sportigare än Volvo V70
* Jobbar som säljare
:rofl

Klockren beskrivning av någon vi känner:hihi

Självklart! :fakta

Lite smörstekta "trattisar" i en enbärsdoftande viltskavsgryta, kryddad med flingsalt från Medelhavet och egenodlad solmogen chili. Allt detta ihop med ett jätte-gott jätte-rött vin
(dock EJ bag-in-box)
Det som blir över av grytan får min rottis...

Aha en såndär dödsknarksvamp:näsblod

Hur kul var det på en skala 1-10? :nyfiken

Det var väl en 10:a p.g.a. att detta skedde då man var 18 år och tyckde det var skitkul då ens vardagsrum blev 200m. långt, för att plötsligt åka upp i ansiktet på dig. Samt att himlen var grön och ditt fönster hemma svajjade i vinden. En polare som samtidigt var närvarande och också tagit samma dos såg Smurfar ploppa ut ur mitt eluttag uppe i taket, vilket han påpekade för mig, vilket jag sa att jag inte kunde se, och han började slå i golvet med sin Sort Guld-ölflaska för att döda Smurfarna, men lugnade sig sen. Varpå vi såg någon gammal krigsfilm och softade med varsin bayer medans ruset la sig sakteligen...

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back