Ja, du får gärna leta fram källor där flera politiska bedömare säger att han vunnit i princip alla politiska debatter han deltagit i. Kom inte dragande med tolkningsfrågor eller youtube-klipp som sd-anhängare själv lagt upp med rubriken att han vann. Det betyder inte att han vunnit.
Ursäkta, men har du svårt med läsförmågan? Jag skrev dels att Jimmie Åkesson inte har medverkat i så många debatter ännu, dels att enligt de flesta politiska bedömare har vunnit de som har medverkat i. Exakt vad i detta är det som du inte förstår? Vad spelar det för roll vem som lägger upp killen så länge materialet inte är redigerat utan är som det sändes? Den rubriken är inte missvisande eftersom de politiska tyckarna i soffan är överens om att han vann. De säger ju det rakt ut! Vari ligger ”tolkningsfrågan”?
Men för att göra det enkelt för dig själv kan du ju bara ta tillbaka ditt tidigare påstående och lova att inte ljuga mer i tråden. Tack.
Haha, skojar du med mig, eller? Exakt vad har jag ljugit om? Det är väl snarare du som ljuger ovan.
Du sa att de var så kompetenta, jag undrar bara vad som gör dem så kompetenta?
Alltså, va? Vad menar du egentligen? Frågan gällde ursprungligen utseende, varpå jag nämnde att det finns personer i Sverigedemokraterna som ser bättre ut än Jimmie Åkesson, om man nu vill sänka sig till den nivån. Sedan ställde du någon outgrundlig fråga om att de skulle vara ”högt uppsatta” i ”något annat”. Och nu talar du om kompetens. Vad menar du egentligen? Vad som gör dem kompetenta är att de är duktiga talare och politiker. Inte för att det var det som diskussionen handlade om...
Inte så förvånande, men läs ditt eget inlägg.
Kan inte du svara på vad du menade istället för att hänvisa mig till mitt eget inlägg som jag redan har läst?
Du glömde tipsa mig om att ta på mig foliehatten medan jag tittar på det där skräpet. Snacka om bondfångeri och skrämselpropaganda!
Vad är det som inte stämmer?
För att de får ju svenskt medborgarskap allt eftersom och alltså blir svenskar, i laglig mening.
Medborgarskap har ingenting med svenskhet att göra. Man kan mig veterligen vara svensk medborgare, etniskt svensk och kulturellt svensk. Blir jag kines om jag åker till Kina och får ett kinesiskt medborgarskap? Blir jag nigerian om jag åker till Nigeria och får ett nigerianskt medborgarskap?
Du har inte lärt dig skilja på utlänningar och utlandsfödda svenskar. Synd.
Vad pratar du om? Vi talar inte om några utlandsfödda svenskar här. Varför ljuger du?
”Even so, Malmö (population 278,000) is now one-quarter Muslim. And that proportion is rising rapidly due to continuing immigration and differential birth rates. Officials accept that most of the inhabitants will be of non-Swedish origin within a decade, and that a Muslim majority could follow soon after that.”
Behöver du en översättning?
Vad spelar det för roll vilken nationalitet jag har? Grejjen är att Malmö inte växer ens med 5000 invånare per år, och långt ifrån alla är utlänningar. Det är orimligt att vi ska ha en majoritet av utlänningar i malmö på tio år.
Jag har inte talat om nationalitet, så försök inte blanda bort korten. Du får gärna hänvisa till en källa för din statistik, vilket du inte har gjort ovan eftersom du helt enkelt verkar sakna en sådan. Vem är det som ”ljuger” egentligen? De flesta invandrargrupper har redan en mycket högre nativitet än svenskar, särskilt muslimska, arabiska och afrikanska invandrargrupper, och det muslimska namnet Muhammed med diverese stavningar har redan varit det mest populära i Malmö sedan cirka början av 2000-talet. Invandrare är sedan flera år tillbaka i majoritet bland den yngre befolkningen i kommunen. Hur kan det vara ”orimligt” när till och med den hårt censurerade och politiskt korrekta vänsterkartellstyrda kommunen kommer fram till den slutsatsen i sina beräkningar?
Det är en grej jag kör med bara!
Du vill ju inte ta något som jag skriver på allvar utan försöker bara trolla bort det. Är det att vara seriös?
Här finns massvis med problem. Affärernas öppettider stör mig mest. Kommer man från Stockholm blir det pinsamt uppenbart hur dåligt det är här nere.
Danskarna är också ett problem, för jag förstår inte vad de säger, men de förstår mig tillräckligt bra för att det skall anses oartigt av mig att prata engelska med dem.
Just det ja, det finns för få simhallar också.
Tror du att du är rolig, eller? Varför tror du att Sverigedemokraterna har fått 12,5 procent i en opinionsundersökning i Malmö? Varför tror du att det är så mycket brottslighet? Är det på grund av det är för få simhallar? Varför är du så äckligt naiv? Kommer du att vara lika naiv när du får en lunga punkterad av ett invandrargäng som rånar dig eller när din nästa blir gruppvåldtagen i en buske? Varför bor du inte nära en moské? Varför ska andra göra det? Kan du svara på mina frågor istället för att censurera bort det som är för obekvämt för dig att svara på?
Det är den gängse uppfattningen här på Sporthoj att statistik ljuger, och att egna observationer väger tyngre.
Jag bryr inte om vad ”den gängse uppfattningen” är. Fakta talar sitt tydliga språk att Malmö är en mer brottsbelastad stad än New York (!). Men det anser du tydligen är helt i sin ordning.
Hög kommunalskatt. Och Markus är en vän du ännu inte mött!
Varför ljuger du, din politiskt korrekta fegis?
http://sydsvenskan.se/malmo/article11967.ece
http://sydsvenskan.se/malmo/article12043.ece