Internetdejtingens baksidor & stereotyper!

Mikolino

trött & hungrig mest hela tiden
Gick med
25 May 2007
Hoj
retarrrrrrd
Tjo!

Här är lite tankar om dagens kontaktsidor enligt mig!

Kort fakta om mig för att nedan ska speglas på ett hyffsat korrekt sätt!

Jag:

kille 30år
ordnad ekonomi
Bil+Mc
Socialt kompetent i såväl tal som skrift
Har egen villa
inte "vältränad" ej heller tjock eller ointresserad av mitt yttre. kanske en 8/10, med detta sagt så "får" jag oftast vad jag vill ha!

Är medlem på ett par kontaktsidor av den mer seriösa typen sen jag för ett par månader sedan blev singel och tänkte prova lite!

har pratat/chattat med ett 30-40tal brudar i åldern 20-37, träffat 5-6 tror jag!

Reflektioner:

Töser utan bild med otroliga presentationer verkar vara drömflickor, skriver att dom ser bra ut o håller sig i form etc.. när man sen får en bild så stämmer ingenting av det dom beskrivit!

Töser med bild, bilderna är tagna för kanske 3-10 år sen, absolut inget stämmer, och dom fattar INGET när man påpekar detta!

Tjocka "kvinnor!" har ALLTID minst 2 katter (vanligt med marsvin o sånt mög me) gillar naturen, promenerar mycke och älskar att kramas o mysa! bor ofta lite avsides och har städjobb, inom vården eller INGA jobb eller är sjukskrivna!

Supersmala "tjejer" arbetar som vårdbiträden, ÄLSKAR hästjävlar, klär sig fruktansvärt och röker kopiöst mycket!

"fina" tjejer (läs snygga cheyer), bor centralt, pluggar eller har någon form av it/reception/telemarketing/butiksarbeten!, är DUKTIGT äventyrliga, sitter aldrig stilla och säger sig ha humor (men NOT) vill ha humor, har en drös med vänner och har du mindre än 50 polare så är du inte social nog!

finns mycke att skriva men jag har så många gånger blivit LURAD :mad: :huvet (påminner ju om en viss låt. +poäng till den som gissar rätt)

det är en enormt stereotypisk nätverklighet därute ska ni veta! man lär sig väl snart o sålla!

Vad fan trodde du själv!? Vore de något att ha (om man har någorlunda höga krav vill säga) så skulle de inte finnas på en datingsite! Troligtvis är de redan upptagna eller så vet de att de får smaka stock genom att bara gå ut på krogen med en kort kjol. Eller så är de ute efter seriöst och letar inte på en datingsite utan träffar likasinnade genom vänner och bekanta.
Jag säger inte att det INTE fungerar att träffa någon över nätet, men då får du vara beredd på att det tar en stund innan du hittar något att visa upp för föräldrarna...

Ehm.. Jag tror nog det ger mer att ge sig ut och söka i så fall, än att göra det på nätet... Åk med kompisar till deras kompisar osv... Dyker alltid upp något..

"- Jag å Zlatko va, vi går direkt på andrasorteringen... Där finns en hel del skadat gods men ibland kan man finna några riktiga go'bitar!"

Det tar rätt lång tid att hitta någon som är bra att ha, för dom som är det är ofta dom som inte syns mycket på sidor eller skriver så överdrivet mycket....

Men lycka till med sökandet.:)

"- Jag å Zlatko va, vi går direkt på andrasorteringen... Där finns en hel del skadat gods men ibland kan man finna några riktiga go'bitar!"

slobban å jag, vi går direkt på andrasorteringen, skadat gods. Det är lite.. ja sådär, det är de som ingen tittar på direkt, men man vet aldrig. Under de där trasorna finns en del gött å hitta :D

Tricket att få fler brudar är komiskt nog att inte jobba för att få brudar.
Gå in med inställningen att du ska ha kul oavsett vad och sen se vart det leder.

Sen är det också så att det absolut vanligaste sättet att träffa sina långvariga förhållanden är via den sociala kretsen följt av jobbet. Internet är dock på kraftigt uppswing.

Just det sociala värdet är väldigt mycket viktigare för en tjej än för en kille.
Om en polare till dig träffar en tjej som du inte gillar och han vet om det så är det no big deal för dig och han bryr sig inte vad du tycker.
Träffar du däremot en tjej och hennes bästa väninna inte gillar dig, ja då har du en jäkla uppförsbacke att jobba med och det kommer inte bli lätt för dig. Om hennes väninnor däremot tycker du är "söt och rolig" så har du ett grymt bra utgångsläge.

Så se alltid till att göra dig bra vän med hennes vänner, killar som tjejer så kommer både hennes och ditt "värde" att öka tillsammans i den sociala kretsen. För dig som kille kanske det inte är speciellt viktigt men för henne är det väldigt viktigt. Detta är dock inte särskillt uttalat utan subkommuniceras vid interaktioner mellan er i olika miljöer.

Dejting är awesome! =)

Internetdejting är ett träsk för dom desperata.

Dessvärre så verkar dom flesta vara mer intresserad av att dejta många, hittar dom någon som verkar bra så fortsätter dom ändå att leta ännu bättre.

Enligt mig det bästa sättet att sprida könssjukdomar och INTE hitta den rätta, den rätta hittar man på café, vid frysdisken på ICA (eller i kassan Drysden) eller på annan neutral plats.

Men vad fan vet jag, jag har aldrig nätdejtat och är singel...

Jag bildar min uppfattning på dom bekanta som nätdejtar nya brudar (och killar) varje vecka, och ALLTID blir besviken.

Last edited:
Internetdejting är ett träsk för dom desperata.

Dessvärre så verkar dom flesta vara mer intresserad av att dejta många, hittar dom någon som verkar bra så fortsätter dom ändå att leta ännu bättre.

Enligt mig det bästa sättet att sprida könssjukdomar och INTE hitta den rätta, den rätta hittar man på café, vid frysdisken på ICA (eller i kassan Drysden) eller på annan neutral plats.
Det kallas selektivitet att alltid vilja ha bättre. Sen är det klart att man behöver lära känna personen för att veta om man vill ha ett förhållande. Fördelen med internetdejting är att du lätt får kontakt med många personer.
Nackdelen är att många direkt kommer in med approachen att "undrar om han/hon kan vara den rätta, måste få reda på det snabbt" vilket lägger en undermedveten pressad stämning istället för att träffas och ha kul. Därav att jag aldrig längre träffar tjejer på fika, bio, middag etc. första dejterna utan ser till att göra en aktivitet typ Gå på Skansen, Gröna Lund, paddla kajak (dit du givetvis ska köra henne med din MC ;) )
Aktivitetsdejter är alltid bättre för att ha en avslappnad positiv miljö.

Men gällande selektivitet har jag träffat många tjejer som jag vet skulle bli en bra fru och en bra mor till mina kommande barn typ, men matchar inte personligheten vad jag söker så räcker det inte. Då kommer jag få ett för tråkigt förhållande. Den initiala grunden för ett bra förhållande är ju trots allt att jag njuter av varje stund vi har tillsammans när vi träffas.

Gällande var man träffas så kan jag säga att partners (både långsiktiga och kortsiktiga) kan man träffa överallt. Dock måste man givetvis "ta chansen" att verkligen träffa människor.

ALLA på det här forumet, inklusive jag, har suttit på caféer, gått i affärer, varit på krog/restaurang etc. och sett en person som man finner attraktiv. Fått ögonkontakt och känt spänningen mellan varandra och sen... inte vågat gå fram och hälsa, utan gått därifrån och tänkt
"Fan vilken snygg kille/tjej, varför är jag så feg att jag inte gick fram och hälsade?" och därefter börja rationalisera en bortförklaringar för att bekräfta att det hade varit lönlöst att göra det.

Nästa gång det händer. Testa gå fram och se vad som händer. Det värsta som realistiskt kan hända är ju att man får ett nej och vem fasen bryr sig om det egentligen? Anta att du på 10 gånger får 3 som gärna vill prata med dig, ge dig ett telefonnummer och träffa dig igen. Vem bryr sig då om de 7 tjejerna som inte var intresserade när du kan träffa 3 tjejer som vill lära känna dig?

Last edited:
"Trådskaparens text"

Tror det stämmer rätt bra, vill du träffa en trevlig tjej så är det bästa enl mig att träffas via vänner...

Inte nätdejting... men en underbart härlig kontaktannons

Bifogat

• pic21913.jpg
    pic21913.jpg
    22.7 KB · Visningar: 143
Jag nätdejtade en del för 6-7 år sen. Med tiden blev det mer än sysselsättning snarare än ett sätt att hitta den rätta. En drink efter jobbet på fredagen, sen inget mer.

Slogs av att så OTROLIGT många tjejer gick på antidepressiva medel. Säkert hälften av de jag träffade.

Det kom alltid fram efter en halvtimma. Måste vara så att jag lockade till mig de allra skummaste typerna....... No more nätdejting.

nligt mig det bästa sättet att sprida könssjukdomar och INTE hitta den rätta, den rätta hittar man på café, vid frysdisken på ICA (eller i kassan Drysden) eller på annan neutral plats.

Det kan jag hålla med om, det luriga är ju bara att man inte ens vet om den tilldragande har samma läggning.

Last edited:
Det värsta som realistiskt kan hända är ju att man får ett nej och vem fasen bryr sig om det egentligen?

Det värsta som kan hända är att man blir bitchslappad, stämd för sexuella trakasserier och får spendera 6 månader med att bli påsatt i dushen av någon 40-årig 150-kilos hd-åkare vid namn Claus.

Jepp, jag är positiv.

Last edited:
Det värsta som kan hända är att man blir bitchslappad, stämd för sexuella trakasserier och får spendera 6 månader med att bli påsatt i dushen av någon 40-årig 150-kilos hd-åkare vid namn Claus.

Jepp, jag är positiv.
Därav att jag la in det fina ordet "realistiskt" :)

Jepp, jag är positiv.

De flesta hojåkande bankrånare verkar ju använda riskokare. Så jag tror inte att du behöver vara orolig för annat än märkesbröder när du sitter på spjället :D

08mars253.jpg

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back