Bodoe
Motorhaverist? Javisst!
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Har problem med att torrentprogram stänger av min internetanslutning när programmet kört ett kort tag. MSN och internetradio fungerar men i övrigt verkar det som om alla nya försök till att skapa TCP-anslutningar ej fungerar (behöver kanske inte vara fallet då jag inte testat allt, men att surfa går inte). När jag stänger av torrentklienten går det ändå inte att surfa, att begränsa bandbredden för programmet hjälper inte heller, endast omstart av datorn hjälper!
Har använt uTorrent först, och upplevt problem, bytte till BitTorrent för någon vecka sedan och inte upplevt problem föränn idag.
Använder Vista (x86) men exakt samma problem har kompisen upplevt i XP för uTorrent (hans lösning var BitTorrent).
Sitter ingen router mellan mig och modemet. Använder Eset Nod32 "Smart Security" (AV och BV), men tror inte det är där problemet ligger.
Har använt uTorrent först, och upplevt problem, bytte till BitTorrent för någon vecka sedan och inte upplevt problem föränn idag.
Använder Vista (x86) men exakt samma problem har kompisen upplevt i XP för uTorrent (hans lösning var BitTorrent).
Sitter ingen router mellan mig och modemet. Använder Eset Nod32 "Smart Security" (AV och BV), men tror inte det är där problemet ligger.
Last edited: