Torrentprogram stänger internetanslutning

Modemet heter "XAvi X5258-P2" och inget annat.

Prova https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 samt http://www.auditmypc.com/firewall-test.asp för att kolla så att dina normala portar funkar utåt så att inte BBB blockerar något för dig.

Ivfsh säger google-sökningar att du bör byta ut det nedgraderade/sunkiga Xavi-modemet mot något annat ADSL-modem med inbyggd router.

BBB har disablat routerfunktionen i Xavi-modemet. Flashar du om det med annan firmware bryter du mot BBB's avtal/kontrakt.

Har ej kollat dina länkar ännu, men har förstått att det e ett pissmodem, konstigt att det inte är flera som har samma problem!
Edit: Nu har jag testat firewall-testet:
We completed the audit and did not find any open ports.
This is ideal for the average visitor.
Detta är ju märkligt då jag har både portnr i utorrent samt utorrent öppen i brandväggen:confused: :va

Last edited:
får samma problem n'r jag sitter å tankar ner från laptopen till NASen med hög hastighet samt surfar/ grejar i NASen, över trådlösa nätverket. då kopplar den ner nätverksanslutningarna, och det enda å göra är att koppla ifrån nätverksanslutningen och ansluta igen, men eftersom samma sak inte händer med den stationära som är "kabelansluten" så gissar jag att den inte gillar maximalt utnyttjande av bandbredden.
det hjälpte lite att strypa downloadhastigheten i utorrent iaf.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back