Torrentprogram stänger internetanslutning

Modemet heter "XAvi X5258-P2" och inget annat.

Prova https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 samt http://www.auditmypc.com/firewall-test.asp för att kolla så att dina normala portar funkar utåt så att inte BBB blockerar något för dig.

Ivfsh säger google-sökningar att du bör byta ut det nedgraderade/sunkiga Xavi-modemet mot något annat ADSL-modem med inbyggd router.

BBB har disablat routerfunktionen i Xavi-modemet. Flashar du om det med annan firmware bryter du mot BBB's avtal/kontrakt.

Har ej kollat dina länkar ännu, men har förstått att det e ett pissmodem, konstigt att det inte är flera som har samma problem!
Edit: Nu har jag testat firewall-testet:
We completed the audit and did not find any open ports.
This is ideal for the average visitor.
Detta är ju märkligt då jag har både portnr i utorrent samt utorrent öppen i brandväggen:confused: :va

Last edited:
får samma problem n'r jag sitter å tankar ner från laptopen till NASen med hög hastighet samt surfar/ grejar i NASen, över trådlösa nätverket. då kopplar den ner nätverksanslutningarna, och det enda å göra är att koppla ifrån nätverksanslutningen och ansluta igen, men eftersom samma sak inte händer med den stationära som är "kabelansluten" så gissar jag att den inte gillar maximalt utnyttjande av bandbredden.
det hjälpte lite att strypa downloadhastigheten i utorrent iaf.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg