Rakhyvel eller rakapparat?

Rakhyvel eller apparat?

• Antal röstningar
    0
Hyvel naturligtvis. Att de skulle ta längre tid (trots med raklödder) är ju nån fånig ursäkt eller så har man väl inte lärt sig använda hyvel ordentligt.
Så nån tidsbesparing med apparat finns ju inte.....så långe man nu inte är nybörjare eller klantig.

Apparat som brummar skall man ha mellan benen och inte i närheten av munnen.
En lite mindre för tjeyer, lite större och på 2 hjul för män.

Angående rakning kör jag med hyvel (Mach3 - står alltid som frågetecken :confused: när det är dags att köpa nya)

Raklödder ifrån ICA, halva priset jämfört med dom andra sorterna. Rekommenderas :tummenupp , som det brukar stå på Tradera

Last edited:
Jag torkar riktigt hårt med handduken så flyger dom av...

Är det ingen som är riktigt karlakar och kör med rakkniv? Ska tydligen ge en grymt fin rakning :yoparty :halshuggen

Är det ingen som är riktigt karlakar och kör med rakkniv? Ska tydligen ge en grymt fin rakning :yoparty :halshuggen

Provat en gång i Turkiet, lite creeepy...men med ett otroligt bra resultat. :tummenupp Han (barberaren) tände även eld på en bomullstuss och eldade upp håret i mina öron!

Last edited:
Jo jag har hört att det ska va grymt! men man vill ju inte misslyckas när man övar :hihi

Nä fy för den lede! Vi har kvar farfars gamla knivar komplett med strigel och grejer, man vågar knappt hålla i dem pga den extrema skärpan i eggen. Kräver en stadig hand och en rejäl skopa mod :näsblod

Hyvel sliter mer på huden, var bla därför jag gick över till apparat. Visst man kan hålla på med en massa dusch och smörj o trams men vem har tid för sånt. Då har plötsligt rakprojektet växt till en 20-min insats mot nuvarande 5.

Jag ledsnade och gick o köpte mig brauns dåvarande värsting. Tycker inte den är/var överdrivet bra trots byte av skär, så nästa blir nog en philips. Ni som testat hur är braun vs philips maskiner? Med tanke på att de använder helt olika metoder att hyvla med.

Självklart rakhyvel! Det blir slätt, går fort å man slipper va beroende av ström, dvs komma ihåg att laddad den!
Fast det var ett otyg att hitta rätt hyvlar :huvet Med fel hyvel, som dock funkade klockrent för farsan, såg jag ut som om jag hade hånglat med en slåtterbalk :(

Rakhyvel, bara värsta sortens Gillette-blad duger och svindyr rakkräm.
Raklödder eller gel duger inte för då ser framförallt halsen ut som ett misslyckad självmordsförsök.
Har provat rakapparat men resultatet blir för dåligt och jag orkar fan inte stå och raka mig 20 min per dag för att bli någorlunda slät.
Är det fler än jag som behöver raka sig 2 ggr per dag för att vara slät?
Semestern var ganska skäggig, rakade mig bara 1-2 ggånger i veckan.

Hyvel sliter mer på huden, var bla därför jag gick över till apparat. Visst man kan hålla på med en massa dusch och smörj o trams men vem har tid för sånt. Då har plötsligt rakprojektet växt till en 20-min insats mot nuvarande 5.

Jag ledsnade och gick o köpte mig brauns dåvarande värsting. Tycker inte den är/var överdrivet bra trots byte av skär, så nästa blir nog en philips. Ni som testat hur är braun vs philips maskiner? Med tanke på att de använder helt olika metoder att hyvla med.

Har du en sån där med runda huvuden eller rakt huvud? Själv tycker jag de med runda huvuden rakar helt kasst, men det kanske bara är jag...

Och att säga att det inte tar längre tid att raka med hyvel är som att säga att du kör snabbare på Bulten med en Nissan Micra än med en sporthoj av nyare snitt...

Har du en sån där med runda huvuden eller rakt huvud? Själv tycker jag de med runda huvuden rakar helt kasst, men det kanske bara är jag...

Och att säga att det inte tar längre tid att raka med hyvel är som att säga att du kör snabbare på Bulten med en Nissan Micra än med en sporthoj av nyare snitt...

Jag tror jag har denna nu:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=69809&ref=Kelkoo&AID=10482864&PID=2770072

Men funderar på att byta till motsvarande denna:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79664&ref=Kelkoo&AID=10482864&PID=2770072

Ni som provat båda eller motsvarande vad tyckte ni? :confused:

Ang hastighet så visst det är säkert en vanesak men jag tycker kvalitén på rakningen kontra tid- och arbetsinsats är bättre med maskin. Börjar jag fippla med hyvlar så blir jag fast framför spegeln hur länge som helst plus att det irriterar huden mer som jag redan sagt.

Fan va kännsliga alla verkar va.. Min hud blir glad om den får nån form av skum lr gel.. torrraka med rostigt blad funkar men är inte lika skönt.. :yoparty

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back