Mikaels Bilförmedling

Utan tvekan säkert så.. :tuttar

Nog en hel del människor som kan acceptera att ratten sitter på andra sidan om dom tjänar en slant eller två. Kan ju tycka att det är lite drygt iaf

100 spänn på att de tycker det är extra rätt med högerstyrt eftersom det är så i Japan.
MG-ägare är ju sådana.

kolla hur många vänsterstyrda Supror du hittar i Sverige så ser du nog att det är rätt vanligt (du hittar 99% högerstyrda) :tummenupp

skyline finns väl inte äns vänsterstyrda, förutom dom några få som är konverterade i efterhand...eller är jag ute och cyklar??

Är det ingen som har sett hojarna som de lägger handpenning på? Jag snackade med honom i tisdags om att komma upp och kolla på det han har, men det gick först på söndag. Med tanke på hur villiga folk verkar att boka osedda hojar så är det ju bara att glömma någon av dessa. Jag lägger inte handpenning på en hoj jag inte har sett eller provkört.

Han verkar inte veta så mycket om hojarna heller. I tisdags frågade jag vad han hade för några hojar kvar, och då svarade han "ett par 05:or och en 06:a". Det som kom ut senare på tisdagen var dock en 03:a. Jag frågade också (i tisdags) om någon av de hojar han har kvar är blå och fick svaret att det inte fanns några blå kvar. Vad kom ut igår? Jo, just det, en blå 05:a.

Rätta mig om jag har fel, men ser inte den där "05:an" ut att vara en 04?

Last edited:
Lite on- topic igen då.. :tummenupp

Såg annonsen ang. R1an (05) på blocket nyss. Antar att det är samma som redan är tingad och lagd handpenning på?! En blå 05a med 1700 mil på mätaren

http://www.blocket.se/vi/16921531.htm

Skickade iväg en förfrågan på annonsen...
Här är mitt mejl och svaret, inte ett ord om att den ens var tingad. Märligt..

hej daniel hojen finns kvar ring för info 0730 5651XX mvh christian.

M bilförmedling.

> Date: Thu, 26 Jun 2008 10:03:54 +0200
> From:
> To: mikaels_bilformedling@hotmail.com
> Subject: Ang. Yamaha r 1
>
> Tjena. intresserad av hojen, om du har den kvar? Förmodar att det är
> import pga priset? Några märken på den i övrigt? En bit att köra för att
> kolla på den, så jag tar gärna alla detaljer på en gång.
>
> MVH
> Daniel

Last edited:
Lite on- topic igen då.. :tummenupp

Såg annonsen ang. R1an (05) på blocket nyss. Antar att det är samma som redan är tingad och lagd handpenning på?! En blå 05a med 1700 mil på mätaren

http://www.blocket.se/vi/16921531.htm

Skickade iväg en förfrågan på annonsen...
Här är mitt mejl och svaret, inte ett ord om att den ens var tingad. Märligt..

Nej det är inte den jag har tingat, jag tingade en i torsdags, en likadan fast 04a med 2000mil på mätaren. CHHHHÖÖÖÖÖÖÖP! :tummenupp

Jag pratade precis med Mikael (tror jag det var). Hojen finns inte hemma än, den kommer den 30:e. Att komma och titta på hojen då var tydligen ingen bra idé, eftersom folk bokar hojarna kvickt med handpenning. Den här hojen var dock inte bokad än, så det är fritt fram för de som vågar ta den chansen. För mig är det dock inte intressant.

Han frågade om jag hade tidigare erfarenhet av sådana här hojar. "Jodå", svarade jag, "jag har ägt två R6:or". Han svarade "Ja, men detta är en tusenkubikare, så det är tunga grejor". Okej, men jag ska nog fixa det. :rolleyes: Enligt honom hade någon köpt en R1:a av honom för två veckor sedan och sedan sålt den för att den var "för mycket".

Nej det är inte den jag har tingat, jag tingade en i torsdags, en likadan fast 04a med 2000mil på mätaren. CHHHHÖÖÖÖÖÖÖP! :tummenupp

Gött att det inte var samma då!! :tummenupp

Men jag passar nog ändå.. ska dock följa denna tråden med stort intresse. vet att det var liknande annonser för ett par månader sedan ang. billiga importerade R1or där han ville ha en fet handpenning i förväg (och skickade över ett kontrakt via mejl). Den gången var det bluff, hoppas verkligen inte det är det den här gången!!

bromsvätskan bak ser väldigt svart ut :tungan ge 50´

Gött att det inte var samma då!! :tummenupp

Men jag passar nog ändå.. ska dock följa denna tråden med stort intresse. vet att det var liknande annonser för ett par månader sedan ang. billiga importerade R1or där han ville ha en fet handpenning i förväg (och skickade över ett kontrakt via mejl). Den gången var det bluff, hoppas verkligen inte det är det den här gången!!
Jag är så gott som 100% säker på att det här inte är någon bluff. När jag ringde på R1:an som Herge har lämnat handpenning på så sa han att den var bokad. Om han bara var ute efter att håva in handpenningar så hade han ju knappast sagt så. Jag vill dock inte lägga handpenning på något jag inte har sett.

ja han har t.o.m. erbjudit sig att betala min resa upp eftersom jag skulle ha kollat på den i söndags men han var tvungen att avboka mötet i sista sekunden p.g.a. att han satt fast i midsommartrafiken. Han fick då dåligt samvete och sa att han betalar en resa upp senare i veckan, där snackar vi :tummenupp

Är det ingen som har sett hojarna som de lägger handpenning på? Jag snackade med honom i tisdags om att komma upp och kolla på det han har, men det gick först på söndag. Med tanke på hur villiga folk verkar att boka osedda hojar så är det ju bara att glömma någon av dessa. Jag lägger inte handpenning på en hoj jag inte har sett eller provkört.

Han verkar inte veta så mycket om hojarna heller. I tisdags frågade jag vad han hade för några hojar kvar, och då svarade han "ett par 05:or och en 06:a". Det som kom ut senare på tisdagen var dock en 03:a. Jag frågade också (i tisdags) om någon av de hojar han har kvar är blå och fick svaret att det inte fanns några blå kvar. Vad kom ut igår? Jo, just det, en blå 05:a.

Rätta mig om jag har fel, men ser inte den där "05:an" ut att vara en 04?

Bilderna visar en blå -06. Dessutom med sidoreflexerna som är obligatoriska i USA.

Men är det inte den förmedlingen som blåste en kille i R6/R1 tråden innan? Eller fick han sin hoj? någon som vet? har för mig att han blev blåst på den!:va

Bilderna visar en blå -06. Dessutom med sidoreflexerna som är obligatoriska i USA.

oj intressant! Min som jag tingat verkar inte ha reflexerna men den har vita blinkers och bromljusglas (kanske är ok med dessa?) men de skulle bytas in besiktning sa han (han själv som sa, hade inte tänkt på det innan).

Kul att de tror att det är en 05a då om det nu är en 06a, hur ser du skillnaden?

Bifogat

• 4981809245.jpg
    4981809245.jpg
    30.3 KB · Visningar: 254
Nej, sök på Google så ser du hur 06:an ser ut. Det där är en -04 på bilderna.

Kul att de tror att det är en 05a då om det nu är en 06a, hur ser du skillnaden?
Som sagt, den har 04:ans kåpor i alla fall, precis som din. Det är ganska små skillnader mellan 04 och 05. 06:an ändrades lite mer, men fortfarande ganska lik.

Gör en bildsökning på Google. Skriv "2004 yamaha r1", sedan "2005 yamaha r1" osv, så ser du skillnaderna.

Last edited:
Nej, sök på Google så ser du hur 06:an ser ut. Det där är en -04 på bilderna.

Som sagt, den har 04:ans kåpor i alla fall, precis som din. Det är ganska små skillnader mellan 04 och 05. 06:an ändrades lite mer, men fortfarande ganska lik.

Gör en bildsökning på Google. Skriv "2004 yamaha r1", sedan "2005 yamaha r1" osv, så ser du skillnaderna.

Hmm, ja det är en -04 fast med helblå underkåpa som egentligen är svart på -04:ans blå modell.

Last edited:
Priserna verkar ju vettiga, han gör säkert inte mer än 10k på varje hoj så det är volymen och fraktkostnaden utslagen på många hojar som lönar sig för honom. Skall man ta hem en själv från Tyskland så drar det ju iväg med resa, hotel, transport, semesterdagar mm och sparar man bara några tusen i slutändan så är det knappast värt det. Risken att bli lurad med backade mätare är ju lika stor hemma som i Tyskland.

Last edited:
Nån som har hört talas om Grand European Company Leasing i England förresten? Dom påstår att dom har fått in en svensk r6a -05 som gått 900 mil för att nån som leasat av dem inte betalat.. Dom vill sälja den till mig och dom står för frakten.. 42 000 ska dom ha.. Får en känsla av dedär att "Låter det för bra för att va sant så är det förmodligen de" Vad tror ni?

Nån som har hört talas om Grand European Company Leasing i England förresten? ...

Får en känsla av dedär att "Låter det för bra för att va sant så är det förmodligen de" Vad tror ni?

No shit Sherlock!
Jag har f.ö. hört talas om ett plåster som suger fett ur hälen. Upp till 2.5kg per vecka skall man kunna gå ner. Lipo-Slim heter de, vad tror ni?!:va

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back