Mikaels Bilförmedling

Tänkte ringa och kolla hos polismyndigheten idag.. men glömde självklart alla papper hemma..:huvet Skriver igen så fort jag hör nåt

Så otroligt tråkigt att läsa om att folk blir lurade på detta sättet.
Jag kanske bara drömmer tomma drömmar, men jag hoppas innerligt att dessa idioter blir dömda till långa fängelsestraff.

Hoppas det löser sig för de som har förlorat sina pengar...

Mvh
Dio

Så otroligt tråkigt att läsa om att folk blir lurade på detta sättet.
Jag kanske bara drömmer tomma drömmar, men jag hoppas innerligt att dessa idioter blir dömda till långa fängelsestraff.

Hoppas det löser sig för de som har förlorat sina pengar...

Mvh
Dio

Dessvärre blir det väl villkorligt, och nån återbetalning lär det ju inte bli heller efter att farbror staten ska ha sin kaka först.

Dessvärre blir det väl villkorligt, och nån återbetalning lär det ju inte bli heller efter att farbror staten ska ha sin kaka först.

Har funderat lite på dedär med återbetalning.. Har kollat upp ägaren hos kronofogden och han har inga tidigare skulder.. Då ska väl inte staten ha några pengar?

Har fått lite mer info nu. Det stämmer att han sitter häktad.. Åkte tydligen dit för andra bedrägerier och kopplades även till detta. Det ligger 15 anmälningar mot Mikaels Bilförmedling nu.. Snabba 150 000 för någon.

Får se om man kan få några pengar men jag har redan räknat bort dom. Chansen att få tillbaka några är nog minimal.

Får se om man kan få några pengar men jag har redan räknat bort dom. Chansen att få tillbaka några är nog minimal.

Det låter ju inte som att du går under pga av detta. Men jag kan inte låta bli att bli förbannad på folk som medvetet blåser folk på detta vis.
Hoppas han får ett straff så pass hårt att det inte är värt att göra om det.

Det är väl ändå inte helt omöjligt att ni får pengar tillbaka. Man får väl göra en skriftlig anmälan där man kräver pengar av målsägaren(Det heter väl inte så men jag tror ni fattar) så att ni står med på listan över fodringsägare.
Förr eller senare kanske det dyker upp pengar, även om det lär dröja.

Den lokale polisen kan ju detta.

....Får se om man kan få några pengar men jag har redan räknat bort dom. Chansen att få tillbaka några är nog minimal.

Räkna inte bort dom än.......

Efter du gjort polisanmälan, så fick du ett papper från åklagaren där du fick
tala om hur mycket pengar du hade som krav. I vissa fall typ misshandel så
kräver man också skadestånd. När han sedan blivit dömd så fastställer också
rätten vem och hur mycket var och en ska ha.
När sen domen vunnit laga kraft, inget överklagande har kommit in, så är det
kronofogdens uppgift att driva in de pengar som finns och du får ett papper
där du får skriva på att du vill ha dina pengar. Om han inte har pengar och
det inte kommer in pengar under det närmaste året så kommer ett nytt
papper från kronofogden där du får bestämma om du vill att fogden ska
fortsätta att bevaka din fodran, men då kostar det pengar, minns inte på rak
arm hur mycket.

Det ligger ett förslag som nu är ute på remiss om att i framtiden ska staten
förskottera kraven från fodringsägarna och sedan driva in skulderna från
de som blir dömda.

Så ge inte upp än......vet ett fall där kronofogden sålde ett solarium för att
driva in pengar till fodringsägarna.

Och oavsett om han blir dömd till villkorligt eller fängelse så är det domstolen
som beslutar om hur mycket han ska betala tillbaka.

KentW

Jag är inte så säker på att Mikael kommer ge tillbaka några pengar.... han kan ju ha bränt dom på "whiskey och horor"

Skulle han välja att bli hederlig skulle han förmodligen få ett skitjobb där han får ut kanske 12k i månaden efter skatt. Det tar ganska lång tid att betala tillbaka 150k på den lönen, vet ej om det är existensminimum som gäller då?

Eller så kan han välja den kriminella banan och ha alla pengar gömda, tillgångar skriva på målvakter etc. Punktmarkerad av scheriffen blir man ju, men det är många som lever så idag.

Finns inte så mkt samhället kan göra åt sånna personer som gör lite småbrott, för dom har inga pengar och sitta i fängelse nån månad... tja, big deal :huvet

Om jag hade varit er hade jag gått och pratat med brabbarna som kör HD och har skinnväst. Dom brukar vara bra på att luska upp folk. Brukar även vara bra på att få sin/er vilja igenom...

:näsblod

Ja ha en plan!!

De ni behöver är....
2st titan kättingar
2st Abus lås (Godkända)
1st Munkavel
1st Handfänsel (Rysk arme modell)
1st Betongsugga
200:- till svarttaxi enkel Nybroviken

Tajmat å klart in i minsta detalj:D

26 år, var ju inte direkt någon gubbe om artiklarna är om honom.
Inte illa pinkat, trevligt att komma hem med 250.000 en fredag.

Man kan väl ändå inte vara helt pantad om man lyckas ro i hamn något sånt här utan misstag som gör att man upptäcks (fören det är försent).

Ja ha en plan!!

De ni behöver är....
2st titan kättingar
2st Abus lås (Godkända)
1st Munkavel
1st Handfänsel (Rysk arme modell)
1st Betongsugga
200:- till svarttaxi enkel Nybroviken

Tajmat å klart in i minsta detalj:D

åså glöm inte sär skrivnings polisen:D

...sök upp denna lille skit o låt honom smaka på adrenalin !! Samma han fick varje gång det ramlade in money på hans konto !

Har fått papper från tingsrätten om att Mikael fick 1år i fängelse och att pengar ska betalas tillbaka.Yiiiipie

Ojdå.. detta visste jag inte om.. jag bor i Herrljunga...

Någon som fått pengarna tillbaka ?

Skulle ha fått brev från kronofogden för några veckor sen.. Men icke.. Han har ju erkänt att han agerat målvakt så dom pengarna kan vi nog drömma om..

Back