Yamaha WR250R/X

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Hej,

Jag undrar om det finns någon på forumet som har just denna hoj.
Skulle vara intressant att få höra lite om den.
Har nämligen själv funderat på att skaffa mig en /X

Tack
 
Har bara testat X, Men det borde ju vara samma som Ren samma motor väll. Vridet var inte mycke att hurra för iaf. Och när jag testa dra upp den på bakan så bara hacka den. Men testa du du kanske gillar den :) snygg är den iaf
 
Har bara testat X, Men det borde ju vara samma som Ren samma motor väll. Vridet var inte mycke att hurra för iaf. Och när jag testa dra upp den på bakan så bara hacka den. Men testa du du kanske gillar den :) snygg är den iaf

OK.
Jag ska upp och testa, vridet kan jag förstå om det är lite dåligt det är ju endå endast 250cc. Men det skall ju vara duktigt varv villig
 
Ser ut som det går att ha kul på dom iaf. :tummenupp

Nu blev man ju nästan sugen.

[YOUTUBE-ID]gjVv5h059vc[/YOUTUBE-ID]
 
Är det stor skillnad mot Enduro varianten ?

Det är inte ens i närhet samma motorcykel som WR 250F. Två skilda världar prestandamässigt, både när det gäller motor och chassi.
Men valet är enkelt om man vill ha en motorcykel för att bara ha kul med. Då ska du välja x/r. En wr kräver mycket service och är en ren tävlingsmaskin.

Gå in på det här forumet och läs mer. http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=23
 
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.
 
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.
Jag köpte en CRF250L istället för WR250, hämtar den på torsdag. Orkar inte vänta på att en wr ska dyka upp, verkar rätt ovanliga.
Har endast kört större hojar innan och trodde 250:in skulle vara rikigt slö men den gick bättre än jag trodde. Det lilla jag körde så var den riktigt rolig :tummenupp
 
Last edited:
Jag köpte en CRF250L istället för WR250, hämtar den på torsdag. Orkar inte vänta på att en wr ska dyka upp, verkar rätt ovanliga.
Har endast kört större hojar innan och trodde 250:in skulle vara rikigt slö men den gick bättre än jag trodde. Det lilla jag körde så var den riktigt rolig :tummenupp

Har kollat på den med men Yamahan verkar ju lite bättre på pappret vore intressant att testa både WR250R och CRF250L för att få se om nån av dessa kunde vara nåt att ha.
 
Hur slö är en slö är en WR250r jämfört med KLR650 som väl också kan räknas som slö? 650:in lär väl har betydligt bättre vrid men ca 40 kg mer i vikt och bara ca 10 hk mer i effekt borde väl också spela roll.

Är själv lite sugen på en nån sån hoj då jag fått för mig att en mindre mer lätthanterad hoj skulle passa mig bättre efter de småvägar och stigar jag färdas på, är inte heller sugen på att skruva och serva konstant som de mer effektstarka maskinerna kräver.

Beror på vad du menar med småvägar. En 250F är helt ok i enduroskogen, du kan även åka ut på skoterspåren med den under våren när dom är hårdpackade och det är kul. En KLR vill man ju inte ta ut på fel ställen så att man fastnar.

Men på grusvägar där man kan köra bil eller ännu bättre vägar tycker jag att 250F känns väldigt klent.
Och vintertid med dubbdäck tycker jag nästan att man vill ha ännu mer motor då även asfalterade vägar blir lite av "rallyvägar" man vill sladda på.

Jag körde den är ett tag som vinterhoj, och även om den säkert är 20kg lättare än en KLR så var jag försiktig med var jag åkte med den i skogen. Och på grusvägar kommer det ju raksträckor där man maxar ur den och gärna skulle ha ytterligare 20 hästar.

Eller ute på isen skulle man ju på sina ställen kunna köra över 200 utan att det blir spännande om man bara har en hoj med tillräcklig effekt.

Eftersom jag tror du kör lite bättre vägar än besvärliga endurospår så är nog tipset att vänta tills du hittar en reggad 450 till salu istället. WR/CRF/KLX/EXC
 

Bifogat

  • DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    1.4 MB · Visningar: 36
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top