Honda XR650R

känns smetigt om du drar mellan fingrarna, lukta känns direkt om det luktar bränd olja
kolla vid avgasporten om du kan se spår efter olja vid ventilstyrningarna gick o se på min när jag rev
tätningarna byter du lätt på ett par timmar enda special du behöver är ventilfjäderbågen,köpte en billig på biltema när jag rev
är bara kolvringar eller ventiltätningar som läcker om oljan följer med avgaserna,ska nog mycket till om nicasilen i cylindern är sliten,min cylinder var som ny
 
Hallojs!

Vet inte om du fått rätt på din baklampa ännu, men så här har jag gjort...

Jag hade problem att hitta rätt lamphållare till en vanlig "BA15D" -glödlampa
(21W/5W). Lamporna jag köpte hade "förskjutna" tappar att passa in i spåren på hållaren, men hållaren hade inte denna förskjutning.

Föredrog då att köpa en "färdig" hållare, råkade bli en original baklampa till en nyare Moto Guzzi = sågade i denna (av plast) tills bara själva lamphållaren fanns kvar. Denna passade bra in i min original baklampa på skärmen.

Problem 2: mina glödlampor small efter några mil p.g.a. vibrationerna + att det var väldigt trångt under lampglaset (glödlampan låg emot lampglaset). Lösningen heter DIODLAMPA som finns här: www.diodhuset.se (art nr: 1215242, 89kr). Dioder är mycket hållbara och lampan är ganska smidig och passar bra in under glaset.

Ska besiktiga snart och tänkte försöka komma igenom med denna lampa.

Återkommer!


Mvh

/Matti


Hur gör man enklast för att bygga om orginal bakljuset så man kan använda bakljuset integrerat i bakskjärmen?? Vad måste man köpa?? Eller sågar man i bakskärmen? hur gör man då vid besiktning??

/Isak
 
gashandtag

Har frågat förut, men provar igen: ni som kör med mikuni förgasare vad har ni för gashandtag? skulle vilja ha ett nytt nu när det börjar dra ihop sej till förgasarbyte

/M
 
Har frågat förut, men provar igen: ni som kör med mikuni förgasare vad har ni för gashandtag? skulle vilja ha ett nytt nu när det börjar dra ihop sej till förgasarbyte

/M

knipsade orginalvajrarna och drog dit skruvnipplar ,kollade nipplarna i helgen när jag rev motorn och dom satt som berget
köpte du hos bergos ?bestyckningen stämmer dåligt isåfall så räkna med ombestyckning, gick upp rejält både i huvud o lågfart
 
knipsade orginalvajrarna och drog dit skruvnipplar ,kollade nipplarna i helgen när jag rev motorn och dom satt som berget
köpte du hos bergos ?bestyckningen stämmer dåligt isåfall så räkna med ombestyckning, gick upp rejält både i huvud o lågfart

Just det jag inte vill göra då hojen går bra med original fugge och det kan vara bra och ha ett komplett kit om något skulle jävlas vid bytet. Min mikuni kommer från ABP racing i tyskland, ska kolla i den innan jag monterar den och se vilka munstycken som sitter i.

/M
 
Just det jag inte vill göra då hojen går bra med original fugge och det kan vara bra och ha ett komplett kit om något skulle jävlas vid bytet. Min mikuni kommer från ABP racing i tyskland, ska kolla i den innan jag monterar den och se vilka munstycken som sitter i.

/M

abp säljer väl kompletta gashandtag med wire ,gjorde åtminstone det i vinter när jag kolla priserna med dom låg runt 800-1000 sek för handtag o wire
 
stämmer bra det, 99 juro för att vara exakt. Får väl bli ett sådant om ingen annan har nått bra förslag.

/M
 
Är det någon som upplevt att Honda har lite kass kvalisort på en del bultar på XR'n??

Åkte på att riva "halva motorn" nu. :(
En 12Nm bult som gick rätt av trots momentnyckel (den funkade på de andra bultarna, och jag är hyfsat säker på att det inte är momentnyckeln det är fel på), och borde inte en bult har rätt goda marginaler? Jag menar, hur kan en stålbult gå sönder innan alu-gängorna går? Eller är det en avsiktlig design av Honda?? Dvs att ha klena bultar? (visserligen enklare att ta ur en knäckt bult än att gänga om i motorblocket... :näsblod )


Jaja, ingen direkt skada skedd, bara lite trist jobb (och pengar) framöver.
:gnissla
 
Mjo,fick byta samtliga skruvar till oljefilterlocket. Drog dom med momentnyckel och dom nöp av precis där gängan slutar.
Skitskruv. Mjuka och lömska. Har slutat med momentnyckel och drar numera alla,icke viktiga skruvar, med känsla istället.
 
trim

Hej
Jeg har besluttet at sælge ud af nogle af de special trim dele, jeg har samlet de sidste par år. Jeg er ved at købe Husqvarne SMR450RR bane motard, så alle disse dele er til salg.

Honda XR650R: Komplet HRC kit incl. manual, nyt…5500,- Dk.kr/6800,- S.kr SÄLD

Honda XR650R: Wiseco 680ccm (102,4mm) stempel kit, stempelringe, krydspind, top- & bundpakning, 102-102,5mm cylinderforing, nyt… 2750,- DK.kr/3450,- S.kr

Honda XR650R: HotCams racer knast, stage 2, ny… 1500,- DK.kr/1900,- S.kr

Honda XR650R: Bagstel, special bygget til CRF450 look, bagskærm, Nr. side dæksler, baglys, perfekt stand…4000,- DK.kr/4800,- S.kr

Honda XR650R: komplet GPR udstødning, perfekt stand…2000 DK.kr/2500 S.kr (SÄLD)

Honda XR650R: Monnier race benzin tank med sidedæksler, 7 Liter…750,- DK.kr/940,- S.kr

Honda XR650R: Monnier sædebetræk, nyt…300,- DK.kr/375,- S.kr

Honda XR650R: Race kølere, Fluidyne Power-Flo, 33% større, nye…2000,- DK.kr/2500 S.kr SÄLD

Honda XR650R: forskærm, supermoto…200,- DK.kr/250 S.kr

Honda XR650R: forlygte, USA model…200 DK.kr/
250 S.kr SÄld

Honda CR125 98´- 99´ og CR250 97´- 98´-99´: Graphic kit, One Industries og sæde med ONE Industries sædebetræk…400,- DK.kr/500,-S.kr

Honda XR600R/650L: HotCams racer knast, stage 1, ny…
1500,- DK.kr/1900,- S.kr

Delene kan hentes i København, Danmark, eller sendes med bussgods/post for købers regning.

Mvh.
Lars Hedegaard

Larshedegaard@gmail.com
0045 2141 8341

ps. se www.SOE.se for flere billeder, eller send mig en Email
tyskXR2.jpg

subframe.jpg

xr650Wiseco.jpg

xr650monniertank.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b8/supermotolars/xr650Monniersde.jpg

xr650Monniersde.jpg

xr650hotcams.jpg

xr650GPR.jpg

xr650CRbetrk.jpg
 
Last edited:
Mickemedusa!!
Undrar hur dragregistret blev med hotcamen steg1? Du byttte till högkompare också ,,vilket kompförhållande då? varvar den ur lika bra som org kam? är den mycket starkare under 5000v än org? Vilket avgassytem har du?

Fattas bara en bra portad topp nu då:tummenupp
 
Mickemedusa!!
Undrar hur dragregistret blev med hotcamen steg1? Du byttte till högkompare också ,,vilket kompförhållande då? varvar den ur lika bra som org kam? är den mycket starkare under 5000v än org? Vilket avgassytem har du?

Fattas bara en bra portad topp nu då:tummenupp

högkomparen blev en j.e 11.5:1 ,
hotcams steg 1 ger en märkbar skillnad mot orginal under 4500 ungefär över är inte nån skillnad som märks,drar lika med orginalkammen
därifrån ,skulle kört på steg 2 för o få bättre drag i toppregistret ,
hotcamsen är billiga i usa så blir jag inte nöjd kanske det blir en steg 2 kam framöver,

får se vad krokodilen tycker om steg 2 kammen när han fått på 680cc cyllen

sitter akra helsystem o tm40 på sen förut, plockade på kn-filter nu när kolven o kammen åkte i ,
är inte helt klar med förgasarinställningen än verkar få gå ner i bestyckningen ett steg

slipade ur gjutskägg o jämnade till övergången mellan insugsgummit o toppen när jag slipade in ventilerna,riktig portning kanske kommer i höst/vinter,
var riktigt dålig passning mellan insug o topp
 
Last edited:
högkomparen blev en j.e 11.5:1 ,
hotcams steg 1 ger en märkbar skillnad mot orginal under 4500 ungefär över är inte nån skillnad som märks,drar lika med orginalkammen
därifrån ,skulle kört på steg 2 för o få bättre drag i toppregistret ,
hotcamsen är billiga i usa så blir jag inte nöjd kanske det blir en steg 2 kam framöver,

får se vad krokodilen tycker om steg 2 kammen när han fått på 680cc cyllen

sitter akra helsystem o tm40 på sen förut, plockade på kn-filter nu när kolven o kammen åkte i ,
är inte helt klar med förgasarinställningen än verkar få gå ner i bestyckningen ett steg

slipade ur gjutskägg o jämnade till övergången mellan insugsgummit o toppen när jag slipade in ventilerna,riktig portning kanske kommer i höst/vinter,
var riktigt dålig passning mellan insug o topp
Måste ju dra på riktigt, riktigt bra nu antar jag? :D
 
Måste ju dra på riktigt, riktigt bra nu antar jag? :D

är helnöjd,börjar faktiskt bli sugen på o skaffa motardfälgar nu när sporthojen är såld,på gruset märks inte förbättringar av så mycket är ju gasen som reglerar hjulspinnet där,kikar efter fälgar på ebay iallafall ifall nåt dyker upp
 
Hej
Jeg har besluttet at sælge ud af nogle af de special trim dele, jeg har samlet de sidste par år. Jeg er ved at købe Husqvarne SMR450RR bane motard, så alle disse dele er til salg.







Honda XR650R: Bagstel, special bygget til CRF450 look, bagskærm, Nr. side dæksler, baglys, perfekt stand…4000,- DK.kr/4800,- S.kr



Mvh.
Lars Hedegaard

Larshedegaard@gmail.com
0045 2141 8341

vad kör du med för luftfilter med den bakdelen ? kn-konfilter?var gömmer du elen under dynan?
 
högkomparen blev en j.e 11.5:1 ,
hotcams steg 1 ger en märkbar skillnad mot orginal under 4500 ungefär över är inte nån skillnad som märks,drar lika med orginalkammen
därifrån ,skulle kört på steg 2 för o få bättre drag i toppregistret ,
hotcamsen är billiga i usa så blir jag inte nöjd kanske det blir en steg 2 kam framöver,

får se vad krokodilen tycker om steg 2 kammen när han fått på 680cc cyllen

sitter akra helsystem o tm40 på sen förut, plockade på kn-filter nu när kolven o kammen åkte i ,
är inte helt klar med förgasarinställningen än verkar få gå ner i bestyckningen ett steg

slipade ur gjutskägg o jämnade till övergången mellan insugsgummit o toppen när jag slipade in ventilerna,riktig portning kanske kommer i höst/vinter,
var riktigt dålig passning mellan insug o topp


Jag har ju kört med hotcams st2 .jag trimmade kompisaren xr650 med högkomskolv wiseco 11-1 men planade även 1mm så det slutade på 12-1 skulle jag gissa? och så pillade jag i hotcams steg 2 o portade även toppen ej värsta mod på portning ej plastad och endast anpassad för hsr42mm gasare.
den hade även helsystem akra. Den motorn är bland det roligaste jag kört ,,så fort man rör gasen åker framhjulet upp i vädret på nästan alla växlar från stenlåga varv
men trotts hotcams 2 så känns det som den slutar på tok för tidigt, drar bra till 7000v men då vissnar den ungefär som org kam, man kan nog säga att den drar exakt som med org kam fast värre. Så jag kan garantera att du blir nöjd med steg 2 kammen. vi bromsade den till 65hk 70nm bakhjul med fel bestyckning på tok för snål i toppvarvet skulle gissa att det går att få 67-68 kusar rätt inställd med den modden.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top