ER6-tråden

Nån som har en förhöjd sadel på sin hoj?
Funderar på att införskaffa en...! Undrar om man märker nån större skillnad eller nåt annat man bör tänka på.

Tja! Va e de för styre.....på biltema.....de måste ja fan kika upp! Men ja trore blir sportsbar 2.0 för mig ändå. (ninja650shop.com)

Men här har du iaf en sida me hur man de-/ -monterar styren på hojen
http://www.fortycaliber.org/
kolla efter.........Suburban Machinery Bar Installation........inget biltema styre men, lär ju va samma!

Okey, tack för alla svar. Biltemas styre är ett vanligt crosstyre som ska ha samma diameter som original, så man slipper hålla på att fippla. Skruva isär lite igår, o märkte det där med plastplupparna, blev lite svettigt när jag trodde att det inte skulle passa ihop igen :) får la ta ett seriöst försök o svesa dit muttrar på biltemas styre så man kan sätta dit originalstyrändarna.

Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era er6n? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

När jag först fick upp ögonen för er6 så satt jag och läste Bike där det skrevs om försäkringar från 1 tusing på landet till 5 tusen i stan. Jag hittade snarare priser runt 25k hel/hel :(

Tack på förhand!

Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv

Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era er6n? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

När jag först fick upp ögonen för er6 så satt jag och läste Bike där det skrevs om försäkringar från 1 tusing på landet till 5 tusen i stan. Jag hittade snarare priser runt 25k hel/hel :(

Tack på förhand!

Är riktigt nöjd än så länge, ingen motorvägskryssare men som bushoj är den riktigt rolig, inga problem att få upp den på slangen :-)
Men jag valde den mycket för att just försäkringen var så billig, annars hade det nog blivit en Z1000

Det är ju helt vansinnigt billigt. Är du nöjd med hojen i övrigt?

Har samlat min o sambons alla försäkringar på if för nått år sedan, så jag fick ca 2000:- för 5 månader påställt, 40:- /mån garageförsäkring på vintern. 28 år är jag i centrum i borås. Helt okey tycker jag.

Hur har ni löst försäkringen på era er6n?

är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv

Hallå! Är du säker på att det är helförsäkring du har om det är en -08 borde det vara halvförsäkring med tanke på vagnskadegarantin?

Helt rätt!! Jag betalar 1540:- första året. Efter att vagnskadegarantin gått ut hamnar jag på ca 2400:- per år. Tänkte inte på det...sorry
men det är ändå sjukt billigt tycker jag :tuttar

Hallå! Är du säker på att det är helförsäkring du har om det är en -08 borde det vara halvförsäkring med tanke på vagnskadegarantin?

Helt rätt!! Jag betalar 1540:- första året. Efter att vagnskadegarantin gått ut hamnar jag på ca 2400:- per år. Tänkte inte på det...sorry
men det är ändå sjukt billigt tycker jag :tuttar

Det var tur att det var så,jag har samma färsäkringsbolag och är lite äldra och bor 60mil utanför Stockholm:) betalar väl ca 1100kr första året och 2000kr nästa år,billigt är bra:D

Styre!

Någon som undrade över styre i tidigare inlägg? Jag har ett fatbar med adapter från Biltema,tycker det är helt ok+ det är billigt oxå haha.

Bifogat

• DSC00926.JPG
    DSC00926.JPG
    216 KB · Visningar: 190
Inga problem alls...
Det sitter dock ett par plastpluppar inuti reglagen som hamnar i ett hål för att de skall sitta på "rätt" plats på styret.
Antingen borrar du hål i det nya styret, eller så knipsar du bort plupparna.
Det senare är att rekommendera då det är svårt att få det rätt annars och reglagen sitter fint där de skall ändå :tummenupp

Skall köra cross istället :tummenupp
För mycket oljegrus, koskit och idioter på vägarna för att man skall kunna köra som man vill.

Fast det blir nog nån billig hoj för "finåka" också.
Bygga budget caféräser eller nåt sånt.

Om ni klipper av "plupparna" så är det risk för att reglagen inte sitter riktigt stabilt utan snurrar runt sin egen axel. Även om man drar åt skruvarna max så klämmer reglaget inte riktigt åt styret. Så var det på mitt.

27 bast, mitt i gbg och 33k per helår/hel (från nästa år, halv ingår första året)
Det billigaste jag hittade när jag ringde runt

IF blev billigast för mig för där betalar du bara för när du använder den.
Samanfattningen är att är du under 30 eller har nytaget körkort = sucks to be you

Om ni klipper av "plupparna" så är det risk för att reglagen inte sitter riktigt stabilt utan snurrar runt sin egen axel. Även om man drar åt skruvarna max så klämmer reglaget inte riktigt åt styret. Så var det på mitt.

På mitt var det inga problem... Men det är ju lätt löst med lite vulk eller eltejp :tummenupp

Någon som undrade över styre i tidigare inlägg? Jag har ett fatbar med adapter från Biltema,tycker det är helt ok+ det är billigt oxå haha.

Jag ska åka och handla styre i Helgen på Biltem för det är så sjukt billigt :D Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha fatbar eller "fågelpinne" styret??

Nån som har upplevt skillnaden??

Förrsten är det lättare att slanga när man har fått på ett bredare styre, altså känns det som man har mer kontroll??

Ses :yoparty

2 bilder på min hojj från Barkarby träffen igår... (Tack till Wiseguy för bilderna)
galleri

galleri

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back