ER6-tråden

Fälgstripen på :tummenupp

JohnVanB
Kurvor i 180 har jag hållit mig borta från.
Pratar vi svänga som i "väg som kröker" eller "fett ös medvetslös" med knäskrap?
Rätt tryck i däcken till och börja med?
Plattslitna däck?
Du verkar inte leva enligt ditt citat? :rolleyes:

Tarmac
Vad blir det istället?

chris@sfp
Snygga bilder. :tummenupp
Vad är det för skylthållare?
 
Last edited:
bumpar min tidigare funderg i tråden:
Någon fler som har problem med vobblande hoj då man tar kurvor i 180 km/h?

tycker väl alltid den är lite lätt i fronten när man ligger på gasen, speglarna kanske inte gör det hela bättre heller.
men betsy är inte gjord för högfartskurvor heller så det kan jag leva med ;-) det är för racerhojar
 
Fälgstripen på :tummenupp

JohnVanB
Kurvor i 180 har jag hållit mig borta från.
Pratar vi svänga som i "väg som kröker" eller "fett ös medvetslös" med knäskrap?
Rätt tryck i däcken till och börja med?
Plattslitna däck?
Du verkar inte leva enligt ditt citat? :rolleyes:

Tarmac
Vad blir det istället?

chris@sfp
Snygga bilder. :tummenupp
Vad är det för skylthållare?

Tackar
Det är Kawa-orginal, den skylthållaren som följer med miniblinkerskittet, borrade bara nya hål och sket i att skruva på förlängningen.. tycker det såg bättre ut och sitter som ett smäck =)
 
DSC00937.JPG-for-web-LARGE.jpg


:kär ... fan vad jag gillar min kära hoj! :tummenupp 50-talet mil avverkade under helgen.

Apropå det återkommande ämnet skyltplacering; är det bara jag som har skylten (lite tveksamt om lagligheten kanske) fäst rakt på själva "undertailen"? (syns lite på bilden)
 
Böter på tub! :)

Med lite god vilja så ser man faktiskt skylten rakt bakifrån om man monterar den under så där. Senast igår hade jag en polisbil bakom mig en längre sträcka som jag till slut fick att köra om mig. Såg då "Trafikpolisen" på sidan och de gjorde ingenting. Trots att jag hade ett gammalt skattemärke som till och med var skrapat (hade helt glömt bort att sätta på det nya, gjorde det idag efter några månaders körning!).

Konstigt faktiskt; råkat hamna framför en polisbil ett tjugotal gånger bara den här säsongen och de har aldrig gjort något - varken p.g.a. skylten eller p.g.a. mitt Two Brothers-muller.

Poliserna är kanske snälla här i Stockholm. :tummenupp


edit: en till bild. Tycker faktiskt att baken på hojen blir oslagbart "clean" så här.

DSC00883.JPG-for-web-LARGE.jpg
 
Japp, oslagbart clean blir den!

Den gången med skattemärket måste dom ju varit ute efter nåt helt annat. :)

Får ta och undersöka det där nån gång när man blir stoppad, se vad dom säger.
 
DSC00937.JPG-for-web-LARGE.jpg


:kär ... fan vad jag gillar min kära hoj! :tummenupp 50-talet mil avverkade under helgen.

Apropå det återkommande ämnet skyltplacering; är det bara jag som har skylten (lite tveksamt om lagligheten kanske) fäst rakt på själva "undertailen"? (syns lite på bilden)

Visst är det snyggast, men du har bara tur som inte fått böter :tummenupp

Här kommer en saxning från EU-direktivet:

"4. Punkt 3.1.2 skall ersättas med följande: "3.1.2 får sitta lodrätt i högst 30° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd uppåt,"

5. Punkt 3.1.3 skall ersättas med följande: "3.1.3 får sitta lodrätt i högst 15° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd nedåt,"

6. Punkt 4.1 skall ersättas med följande: "4.1 Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mer än 1,5 meter över marken när fordonet är olastat."

7. Punkt 5.1 skall ersättas med följande: "5.1 Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mindre än 0,2 meter över marken eller mindre än hjulradien över marken, om denna är mindre än 0,2 meter, när fordonet är olastat.""


...mer läsning om skyltplacering hittar du här:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=105109
 
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar
 
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar

Mkt bra fråga, sitter och funderar på samma sak!
 
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar

Tja! Va e de för styre.....på biltema.....de måste ja fan kika upp! Men ja trore blir sportsbar 2.0 för mig ändå. (ninja650shop.com)

Men här har du iaf en sida me hur man de-/ -monterar styren på hojen
http://www.fortycaliber.org/
kolla efter.........Suburban Machinery Bar Installation........inget biltema styre men, lär ju va samma!
 
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar

Inga problem alls...
Det sitter dock ett par plastpluppar inuti reglagen som hamnar i ett hål för att de skall sitta på "rätt" plats på styret.
Antingen borrar du hål i det nya styret, eller så knipsar du bort plupparna.
Det senare är att rekommendera då det är svårt att få det rätt annars och reglagen sitter fint där de skall ändå :tummenupp

Tarmac
Vad blir det istället?

Skall köra cross istället :tummenupp
För mycket oljegrus, koskit och idioter på vägarna för att man skall kunna köra som man vill.

Fast det blir nog nån billig hoj för "finåka" också.
Bygga budget caféräser eller nåt sånt.
 
Last edited:
Här kommer lite bilder på min bakdel... :D

Blev ganska bra tycker jag, skönt att slipp orginalets kluns till regplåtshållare.
Vad tycks?
 

Bifogat

  • DSC00127.JPG
    DSC00127.JPG
    139.1 KB · Visningar: 135
  • DSC00128.JPG
    DSC00128.JPG
    142.2 KB · Visningar: 112
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top