Kraschade för första gången med tung hoj idag. Körde i ca 80-90 på den lilla vägen mellan Fittja och Alby. Plötsligt kommer en kamikazefågel rak in i överkanten på kåpan och vidare in i min hjälm. Bråkdelen av en sekund senare ser jag att jag närmar mig en långsamt körande bil och klämmer åt på bromsen. Men det var för sent och jag far rakt in i bilen, över styret och in i bakrutan.
Sedan blev det ambulans till Huddinge sjukhus.
Klarade mig som tur var utan allvarliga skador. Endast hjärnskakning och allmän mörbultning. Har dock våldsamt ont i arslet. Värre gick det för hojen som nog bara är att skrota.
Det var en lånad hoj. Min egen är nämligen på verkstad för tillfället. Har ingen aning om vad självrisken kommer landa på. Dessutom klippte sjukhuspersonalen upp jacka och ryggskydd, hjälmen bör man nog kasta även om den inte har synliga sprickor. Täcker hoj- eller hemförsäkring skyddskläder och hjälm?
Så 1-0 till fåglarna.

Klarade mig som tur var utan allvarliga skador. Endast hjärnskakning och allmän mörbultning. Har dock våldsamt ont i arslet. Värre gick det för hojen som nog bara är att skrota.
Det var en lånad hoj. Min egen är nämligen på verkstad för tillfället. Har ingen aning om vad självrisken kommer landa på. Dessutom klippte sjukhuspersonalen upp jacka och ryggskydd, hjälmen bör man nog kasta även om den inte har synliga sprickor. Täcker hoj- eller hemförsäkring skyddskläder och hjälm?
Så 1-0 till fåglarna.