Deefred
Garage på Grosse Freiheit.....
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Hejsan, (skriver pa tyskt tangentbord)
Har precis skaffat Tuneboy till min Aprilia RST Futura (sagem 1000)
Kör nu sista versionen av Tuneboy 3.5.5.
Har fatt koder och allt sa jag tänkte börja mappa om eftersom min wideband sensor säger att jag ligger fett nästan överallt.
Det verkar vara vissa funktioner som nu inte existerar längre i Tuneboy.
"Off idle trim" tex verkar inte finnas längre.
Varför?
I TuneEdit när jag öppnar trotteln till 100% TP indikerat, sa är det ca 10% ytterligare jag kan öppna trotteln tills jag nar WOT.
Är detta normalt?
Troligen beror det pa att min sensor reference voltage inte är korrekt, men jag hittar inget ställe att ändra detta.
Jag tror att det gick att göra i de äldre versionerna av Tuneboy.
Tänkte ocksa använda loggnings funktionen men den var inte tillgänglig.
Funkar det inte för Sagem 1000 eller?
Dokumentationen har helt klart inte hängt med bland versions bytena och kunde förbättras.
Har fragat Wayne pa Tuneboy men är inte säker pa att han kommer att svara pa mina fragor sa jag hoppas pa hjälp härifran.
Har precis skaffat Tuneboy till min Aprilia RST Futura (sagem 1000)
Kör nu sista versionen av Tuneboy 3.5.5.
Har fatt koder och allt sa jag tänkte börja mappa om eftersom min wideband sensor säger att jag ligger fett nästan överallt.
Det verkar vara vissa funktioner som nu inte existerar längre i Tuneboy.
"Off idle trim" tex verkar inte finnas längre.
Varför?
I TuneEdit när jag öppnar trotteln till 100% TP indikerat, sa är det ca 10% ytterligare jag kan öppna trotteln tills jag nar WOT.
Är detta normalt?
Troligen beror det pa att min sensor reference voltage inte är korrekt, men jag hittar inget ställe att ändra detta.
Jag tror att det gick att göra i de äldre versionerna av Tuneboy.
Tänkte ocksa använda loggnings funktionen men den var inte tillgänglig.
Funkar det inte för Sagem 1000 eller?
Dokumentationen har helt klart inte hängt med bland versions bytena och kunde förbättras.
Har fragat Wayne pa Tuneboy men är inte säker pa att han kommer att svara pa mina fragor sa jag hoppas pa hjälp härifran.