J-Bone
Ny medlem
Hej hej.....
Lite undran här...
E de någon som har en TFI-box på sin cykel?
Någon som har någon erfarenhet av sån box???
Japp, inte lika stora justeringsmöjligheter som en powercommander men det funkar bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej hej.....
Lite undran här...
E de någon som har en TFI-box på sin cykel?
Någon som har någon erfarenhet av sån box???
Du kan ha fått fel packnig.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...207/Model/TL1000R/GroupID/252206/Group/CLUTCH
Part 32 har två olika parts nummer.
32-1 09285-06015 SEAL,OIL 6X34X5
32-2 09283-06007 SEAL,6X34X5.5
Och om mitt minne inte sviker mig (händer då och då, att det inte sviker alltså...) så skiljer det YTTERST lite (0.5 mm) mellan dem två, men, tillräckligt för att det inte ska funka.
Vilken av dem köpte du?
Näe, det är tjockleken på packningen, så det ska inte göra nån skillnad för dig. Tror nog mer på Ricken att du har haft otur när du monterat, eller att du har nån skada eller nån hård smuts på pinnen. Se till att den är len som en babystjärtHmm kan mycket väl stämma det du säger, för om jag inte missminer mig så var det "32-1" som jag beställde...
Fast 5 och 5.5 borde väl stå för hålet där pinen går igenom?
Då borde de ju inte läcka om jag haft den med mindre hål.
När man kollar på 09283-06007, så säger den...
"This item has be Superseded to a new part number: 09285-06015 "
Borde ju betyda att det bara finns en typ av packing ändå.
Lite långt till Uppsala va?Hej!
Tänkte höra om vi har någon Tl pulare här i Linköping som är sugen på att byta vattenpumps packningar på min TLR ?
Vet inte om jag vågar ge mig på de själv har ingen bra plats att vara på
så nu undrar jag om de finns nån i Linköpings trakten som har lust att meka lite
/Martin
Hej!
Tänkte höra om vi har någon Tl pulare här i Linköping som är sugen på att byta vattenpumps packningar på min TLR ?
Vet inte om jag vågar ge mig på de själv har ingen bra plats att vara på
så nu undrar jag om de finns nån i Linköpings trakten som har lust att meka lite
/Martin
Öppnade tråden med spänning (...) för att se om någon gett någon input på Batteritjafset. Men icke.
I alla fall så höll batteriet 11.88V i morse...![]()
Och, eftersom ni alla är outbildade
så LÄS PÅ...
http://www.kennethshem.se/Laddablybatt.htm
PS. Man kan får MASSOR med konstiga följdfel med att köra med kasst batteri. De flesta "läker" sig själva när batteriet når rätt spänning, och en omstart av bilen. Skulle inte förvåna mig om Audi har Windows 98 i styrenehten...
(Bland annat så har jag nu testat hur det känns när ESP'n går in och begränsar framfarten. Rakt fram i motorvägsfart...Och farthållaren behöver visst också ett friskt batteri...)
PPS. Jag hatar fortfarande bilar![]()
Näe, det är tjockleken så det ska inte göra nån skillnad för dig eller att du har nån skada eller nån hård smuts på pinnen. Se till att den är len som en babystjärtnär du sätter tillbaks den lätt inoljad.
Fel svar...![]()
LaLaLaLa *bankar öronen* LaLa *inte höra krypstöm* La La LALALA...![]()
---
PS. Kan man mäta sig till krypströmmar på något enkelt sätt? Eller något jobbigt sätt?
Grattis!Hej på er...
En del av er vet ju att jag gått i väntans tider så...
... jag ville bara meddela att jag i fredags blev far (för andra gången)... det blev en tös (en till).
(Hon har redan sett sitt första Superbike-sammandrag på TV)
/
Rickar
Skallen på en bult kommer inte o ge med sig på grund av tryck i den riktningen. Är det en bult med rätt längd så ska inte gängorna heller ge med sig.Böt lameller och fjädrar i helgen och när jag skulle dra åt skruvarna som håller fjädrarna på plats så krävdes det inte mkt kraft innan huvudet på en av dom gick av. Skruvarna är slut hos de lokala susukiåterförsäljarna och finns inte hos suzuki i Sverige heller tydligen.
Tror ni det går att ta andra lika långa skruvar och lika tjocka brickor eller är det vikigt med rätt hårdhet i metallen så de inte sträcks och går av? De ska endast dras med 10Nm, men jag tycker det känns som om skruvskallen utsätts för hög belastning av fjädern.
Grattis Rickar![]()
Böt lameller och fjädrar i helgen och när jag skulle dra åt skruvarna som håller fjädrarna på plats så krävdes det inte mkt kraft innan huvudet på en av dom gick av. Skruvarna är slut hos de lokala susukiåterförsäljarna och finns inte hos suzuki i Sverige heller tydligen.
Tror ni det går att ta andra lika långa skruvar och lika tjocka brickor eller är det vikigt med rätt hårdhet i metallen så de inte sträcks och går av? De ska endast dras med 10Nm, men jag tycker det känns som om skruvskallen utsätts för hög belastning av fjädern.
Grattis Rickar![]()
Hej på er...
En del av er vet ju att jag gått i väntans tider så...
... jag ville bara meddela att jag i fredags blev far (för andra gången)... det blev en tös (en till).
(Hon har redan sett sitt första Superbike-sammandrag på TV)
/
Rickar
Fel svar...![]()
LaLaLaLa *bankar öronen* LaLa *inte höra krypstöm* La La LALALA...![]()
---
PS. Kan man mäta sig till krypströmmar på något enkelt sätt? Eller något jobbigt sätt?
.......
Tror ni det går att ta andra lika långa skruvar och lika tjocka brickor eller är det vikigt med rätt hårdhet i metallen så de inte sträcks och går av?....
Grattis Rickar![]()
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show