TL-tråden - v2 !

FI problem

Tjena

vi kollade diverse kontakter o sladdar och jag hittade en sladd till CDI boxen antar jag att det är? som det är lite skavt på, kan det göra detta fel?
Den klickar ju när man startar tändningen...

Aja vilken sladd/kontakt ska vi kortsluta så vi får upp meddelandet, kontakten bak i passagersätet går ju till baklampan som jag förstod det på tidigare bild.

hur kortsluter man? räcker det o dra isär kontakten när hojen är tänd eller?

Vi öppnade upp under tanken oxå o kolla kablar där men allt såg väl okey ut, vet inte riktigt vad mer vi kan göra

De kontakter vi kommer åt har vi kört lite 5-56 på o kollat en efter en ifall nåt slutar funka o vi har inte blivit klokare direkt.

Lämna in hojen nånstans eller?

EDIT : det är en TL 1000 R - 99
 

Bifogat

  • DSC00223_2.JPG
    DSC00223_2.JPG
    86.6 KB · Visningar: 84
Last edited:
har ni kollat om de kommer fram spänning till soppa pumpen???

Nopes, men vi kan nog kolla det, vilken är soppapumpen, den blåa-svarta kabeln som går in i tanken gissar jag på?

Edit: hojen har TRE installerat. kan det vara en ide att koppla ur den o prova?
 
Nopes, men vi kan nog kolla det, vilken är soppapumpen, den blåa-svarta kabeln som går in i tanken gissar jag på?

Edit: hojen har TRE installerat. kan det vara en ide att koppla ur den o prova?

Kollade på kretsschemat nu... du ska nog mäta på kablarna som är svart/vit och gul/röd.
Den gul/röd går från bränslepumps relät- ström-matningen
Den svart/vit e jorden som kommer ifrån batteriet.

börja där ose om du får fram 12 volt där.

Ni har väl batteriladdare på den.
 
Last edited:
Nopes, men vi kan nog kolla det, vilken är soppapumpen, den blåa-svarta kabeln som går in i tanken gissar jag på?

Edit: hojen har TRE installerat. kan det vara en ide att koppla ur den o prova?
Sätt dig vid daqtorn ikväll så ska du verkstadshandboken, du kan ni kolla vilken kabel som går vart och vart dealer mode kontakten är.
 
Kan ett taskigt batteri ge tveksamma lågvarvegenskaper? Jävla gubbstrutt till farsa skulle låna hojen över helgen vilket resulterade i ett styrlås med parkeringsljus och dött batteri. Efter uppladdat batteri tycker jag nog att den går lite sämre än förut...
 
Har lite problem. Hade från början lite läckage från kopplingen där kopplingsarmen går in. Detta skulle tydligen vara ganska vanligt fel och eneklt att åtgärda?

Köpte ny sån packning/ packbox. Satte så att den satt rakt och i samma höjd som godset.

Nån kilometer senare undrar jag va fan gubben på busshållplatsen stirrar så förbanat på mig, kollar bak och ser värdens jäkla rök moln.... Har jag lyckats trimma hojen och burnar omedvetet? Givetviss inte! packboxen har tryckts ut och de läcker olja.

Vad har jag gjort fel? va är knepet när man sätter in den? kan man köpa en som är bredare och sätta ditt?


:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 
Gjorde du rent ordentligt?

Sätet och tryckstången?

Satt den ordentligt intryckt?
 
Sätet där packboxen hamnar i blocket.
Tryckstången som går igenom packboxen.
 
Gjorde du rent ordentligt?

Sätet och tryckstången?

Satt den ordentligt intryckt?

Sätet där packboxen hamnar i blocket.
Tryckstången som går igenom packboxen.


Tryckstången ser ok ut.
Vet dock inte om vi talar om samma "packbox" de jag menar är en löjlig liten plastgrej med en fjäder på runt om ett hål som kopplingsarmen går igenom.
 
Det finns bara en packbox där, 34mm diameter yttermått 6mm innermått, ungefär.
 
Det finns bara en packbox där, 34mm diameter yttermått 6mm innermått, ungefär.



Stämmer bra det... den jag menar. Den som satt på läckte för att fjädern gått sönder, den andra jag skaffade råkade jag sabba då jag trök in den så lång jag kunde, råkade sedan töja upp hålet då jag drog ut den.

Den tredje som jag ikväll satte ditt trodde jag allt var klappat och klart och jag förståt de hela, kontrollerade så den inte läckte eller så innan jag skruva ihop hojen, men sen gick de åt skogen.

Vette fan vad jag ska göra.
 
Du måste nästan ha gjort nån miss, om du drar dit en till o startar motorn innan du skruvar ihop så ser du om det läker.
 
Du måste nästan ha gjort nån miss, om du drar dit en till o startar motorn innan du skruvar ihop så ser du om det läker.


Innan jag skrivade ihop hojen, startade jag den, lät den bli varm, drog ur den, kopplade, drog ur den.
Aaa jätte bra tänkte jag allt funkar, läckte inte olja någonstans.

Åkte och tankade (5km) inga problem... två 2km senare.. bajs!


Lagom less.
 
Kan ett taskigt batteri ge tveksamma lågvarvegenskaper? Jävla gubbstrutt till farsa skulle låna hojen över helgen vilket resulterade i ett styrlås med parkeringsljus och dött batteri. Efter uppladdat batteri tycker jag nog att den går lite sämre än förut...

jepp men om det bara har blivit urladdat så borde det räcka med en uppladdning :va
 
Stämmer bra det... den jag menar. Den som satt på läckte för att fjädern gått sönder, den andra jag skaffade råkade jag sabba då jag trök in den så lång jag kunde, råkade sedan töja upp hålet då jag drog ut den.

Den tredje som jag ikväll satte ditt trodde jag allt var klappat och klart och jag förståt de hela, kontrollerade så den inte läckte eller så innan jag skruva ihop hojen, men sen gick de åt skogen.

Vette fan vad jag ska göra.

Du kan ha fått fel packnig.

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...207/Model/TL1000R/GroupID/252206/Group/CLUTCH

Part 32 har två olika parts nummer.
32-1 09285-06015 SEAL,OIL 6X34X5
32-2 09283-06007 SEAL,6X34X5.5

Och om mitt minne inte sviker mig (händer då och då, att det inte sviker alltså...) så skiljer det YTTERST lite (0.5 mm) mellan dem två, men, tillräckligt för att det inte ska funka.

Vilken av dem köpte du?
 
Hej!

Tänkte höra om vi har någon Tl pulare här i Linköping som är sugen på att byta vattenpumps packningar på min TLR ?
Vet inte om jag vågar ge mig på de själv har ingen bra plats att vara på

så nu undrar jag om de finns nån i Linköpings trakten som har lust att meka lite :D

/Martin
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top