wtf...ska det inte vara LÄTT att sälja hojar nu???

det där e nog ett rykte..jag har ingen högre försäkring bara för att min e import..

Är säkert olika från försäkringsbolag till försäkringsbolag, det jag däremot KAN konstatera är att jag fick olika premier på 2 bilar av samma modell/märke/årsmodell av en o samma tant på försäkringsbolaget i samma samtal och det hon gjorde för o få fram premien var att kolla mot bilregistret efter jag hade uppgivit regnr , enda som skiljde var att den ena va import den andra inte... sen kan jag hålla med om att logiken i det haltar från deras sida sett.

bullshit..jag har samma premie på min som en vanlig svensksåld hoj..

det där e nog ett rykte..jag har ingen högre försäkring bara för att min e import..

Det skiljer i villkor hos vissa bolag mellan svensksålda och importerade dock.
Bla så kan man inte få maskinförsäkringsdelen på importerade fordon hos Folksam.

min erfarenhet är att det kan vara helt dött 1-2 veckor, sen så rasslar det till i mailkorgen/telefonluren. Då ska helt plötsligt alla köpa.

Lägger man 10% till får man nästan en helt sprillans k7, 0mil själv får man plocka ut den och vara den första som ollar den när den är påställd, sen att du saknar utrusting till den. Man har man en så snäv budjet och stirrar sig blind på årsmodell så har du nog en köpare.

Sålde fyrhjulingen för nån vecka sen... Helt dött i 1,5 mån sånär som på 2 mail. Förra fredagen trillar det in 4 mail !!!:D. Första grabben ville byta mot "en komplett bilstereoanläggning som varit tävlad med i 1 år + pengar emellan" !:rolleyes:
De andra 3 grabbarna ville köpa. Jag svarar o alla ringer dagen efter....första som kom o kikade klippte till direkt !:tummenupp

88 kkr är mycket pengar hur man än vänder och vrider på det. Tänk dig att du ska skrapa ihop 88 000 kontant eller kan gå till butik och ge ~20 kkr mer och få det på avbetalning - samt få en sprillans ny hoj. Jag hade då inte köpt begagnat. De priser du ser på blocket är ju bara de som inte blir sålda så du ligger ju antagligen bättre till än dem men fortfarande för högt för köparna - onekligen.

Jo för ett banklån är ju såå mycket dyrare :rolleyes:

När jag bodde i Sverige så importerade jag tre hojar från Tyskland vid olika tillfällen och det var aldrig någon skillnad i försäkringspremier gentemot "svensksålda" hojar. Kanske är nåt nytt som hänt de senaste åren...? :confused:

Nä. Det är ingen skillnad.

Edit: Enligt vissa i tråden så var det visst skillnad iaf. Jag har däremot aldrig upplevt det.

Last edited:
Spelar det någon roll att den är svensksåld när de byggs i asien? :va

Ehhhh - om vi nu bortser från själva priset på svensksålda cyklar så är dessa även anpassade för den svenska marknadens REGLER om t.ex. avgasutsläpp och effekt, en importerad cykel kanske inte är det!

Ehhhh - om vi nu bortser från själva priset på svensksålda cyklar så är dessa även anpassade för den svenska marknadens REGLER om t.ex. avgasutsläpp och effekt, en importerad cykel kanske inte är det!

Läs på lite bättre, den enda modell i världen som avviker från standardmodellerna är de som är gjorda för Kalifornien. Köper du en hoj för tyska marknaden har den samma spec som en svensksåld hoj. Europa är en gemensam marknad för tillverkarna, man gör inga modifierade versioner för de enskilda länderna.

Läs på lite bättre, den enda modell i världen som avviker från standardmodellerna är de som är gjorda för Kalifornien. Köper du en hoj för tyska marknaden har den samma spec som en svensksåld hoj. Europa är en gemensam marknad för tillverkarna, man gör inga modifierade versioner för de enskilda länderna.

Laes paa lite baettre. Du har ju bevisligen aldrig varit i Japan (jag har hort att de gor en hel del motorcyklar haer :D ). Undrar varfor man maste byta kamaxlar etc om det aer precis samma cykel :confused:

Prova läs på själv! :pannkyss

Det skiljer i villkor hos vissa bolag mellan svensksålda och importerade dock.
Bla så kan man inte få maskinförsäkringsdelen på importerade fordon hos Folksam.

konstigt ...samma hoj som kommer från samma fabrik...nada skillnad...

hojen blir inte bättre bara för att ngn firma importerat hojen...

Last edited:
Jag hade inte gett 88 för en 06.a! 07 kom en ny modell, den anser jag begagnad vara värd lite under 90. Annars köper jag hellre nytt.

konstigt ...samma hoj som kommer från samma fabrik...nada skillnad...

hojen blir inte bättre bara för att ngn firma importerat hojen...

de har nog samma sak som för bilar att gäller stöldrisken, att de kommer å hämtar hojjen i sverige efter att Svensson har importerat den...

eller så apliserar de bara samma regler för import bil till import hojjar för att göra de lätt för dem.

Så en rimlig värdeminskning är alltså över 40 k första året för en gixxer?
:dummer

kanske inte men när ny modell kommer så kan ju sista året av modellen innan rasa rejält trotts att den är "ny" de har väll å göra med att alla som köper nytt eller nybeg. hällre har de senaste.

Last edited:
kanske inte men när ny modell kommer så kan ju sista året av modellen innan rasa rejält trotts att den är "ny" de har väll å göra med att alla som köper nytt eller nybeg. hällre har de senaste.

Absolut, det gör att det såklart blir svårt att generalisera och säga vad en hoj borde tappa första året.
Men att just K7:an skulle förvandlas till skrot första året har jag lite svårt att köpa.

Om man säjer så. ligger hojen kvar på blocket så är priset för högt.. Men du verkar ju vara rätt ute om du ligger lägst. lugn och fin så skall du se att det händer grejer snart. Det verkar som att det kommer igång sent i år.. Is i magen..

Och det räcker ju med en köpare.. =)

/Westcoast/ Bluestorm

Jag skulle köpt den här för 92 och inte din:tungan :tungan
http://www.blocket.se/vi/16277376.htm?ca=15_s

eller cbr http://www.blocket.se/vi/15764204.htm?ca=15_s

Du ligger för högt i pris tycker jag.
Har du tid o vänta på rätt köpare?? så låt priset vara då..
Om ingen ringer på typ 3 mån ja då får du la sänka lite typ 83 eller nått.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back