wtf...ska det inte vara LÄTT att sälja hojar nu???

Så du tycker 88k är dyrt för en svensksåld K6??? :confused: Ok att den är original och rullat 1400 mil men tittar man på Blocket så är priserna klart mkt högre.

88 kkr är mycket pengar hur man än vänder och vrider på det. Tänk dig att du ska skrapa ihop 88 000 kontant eller kan gå till butik och ge ~20 kkr mer och få det på avbetalning - samt få en sprillans ny hoj. Jag hade då inte köpt begagnat. De priser du ser på blocket är ju bara de som inte blir sålda så du ligger ju antagligen bättre till än dem men fortfarande för högt för köparna - onekligen.

Så du tycker 88k är dyrt för en svensksåld K6??? :confused: Ok att den är original och rullat 1400 mil men tittar man på Blocket så är priserna klart mkt högre.

Ja du är ju inte direkt biligast på blocket, och 1400 mil är ju en del om man jämför vad de andra gått för. Vidare är ju 05 och 06 densamma så jag skulle hellre köpa en 05 för samma peng om den gått hälften så många mil

i sverige e folk allergiska mot importhojar..sen att dom alla kommer från samma fabrik gör ingen skillnad..

Kan ju bero på att försäkringsbolagen gör det surt för folk med importerade hojar.

Kan man inte försäkra en hoj till samma pengar som en "svensk" så är ju hojen rätt så mkt kallare.

En lirare i lätt lastbil som valde att byta fil utan att titta vid rödljuset när man kommer upp från tunneln till gullmarsplan, heldraget var det med.

Hela den biten är kaos, från tunnelns början och upp. folk byter fil hejvilt. var 2 dm från att bli plockad av en jaguar som tog 3 filer i ett från en av nedfarterna och ut till lilla mig och min vänstra granne: mr betongvägg. Lyckligtvis missa han ju mig...denna gång..

Ett tips till trådstartaren, sänk priset så det är lika lågt som den billigaste på blocket, och sen när folk kommer och tittar på den så låter du dom inte pruta ett skit så får du den nog såld till ett normalt pris endå.

Det här ÄR den billigaste på Blocket :fakta

Fö ringde det tre pers nu ikväll så det löser sig nog :D :tummenupp

i sverige e folk allergiska mot importhojar..sen att dom alla kommer från samma fabrik gör ingen skillnad..

Jovisst, men det där är ju bara trams som svenska handlare har lagt grunden till genom att sprida rykten om hur importerade bilar är stulna av ryska maffian, krockade på autobahn och har en mätare som snurrat mer bakåt än framåt...

Kan ju bero på att försäkringsbolagen gör det surt för folk med importerade hojar.

Kan man inte försäkra en hoj till samma pengar som en "svensk" så är ju hojen rätt så mkt kallare.

När jag bodde i Sverige så importerade jag tre hojar från Tyskland vid olika tillfällen och det var aldrig någon skillnad i försäkringspremier gentemot "svensksålda" hojar. Kanske är nåt nytt som hänt de senaste åren...? :confused:

88 kkr är mycket pengar hur man än vänder och vrider på det. Tänk dig att du ska skrapa ihop 88 000 kontant eller kan gå till butik och ge ~20 kkr mer och få det på avbetalning - samt få en sprillans ny hoj. Jag hade då inte köpt begagnat. De priser du ser på blocket är ju bara de som inte blir sålda så du ligger ju antagligen bättre till än dem men fortfarande för högt för köparna - onekligen.

Jo du har en point och ärligt talat har jag aldrig sålt en så dyr hoj. Ovana mao :gnissla men man lär sig. Nåväl, nu har det ringt tre pers ikväll så det börjar ta sig.

Lånar tråden lite, har haft min ute 1 månad nu och ingen är intresserad. Klart man kan dumpa priset men jag är billigast och snyggast. Så vad göra? Vänta någon vecka och sedan dumpa eller?

bullshit..jag har samma premie på min som en vanlig svensksåld hoj..

Jovisst, men det där är ju bara trams som svenska handlare har lagt grunden till genom att sprida rykten om hur importerade bilar är stulna av ryska maffian, krockade på autobahn och har en mätare som snurrat mer bakåt än framåt...

När jag bodde i Sverige så importerade jag tre hojar från Tyskland vid olika tillfällen och det var aldrig någon skillnad i försäkringspremier gentemot "svensksålda" hojar. Kanske är nåt nytt som hänt de senaste åren...? :confused:

det där e nog ett rykte..jag har ingen högre försäkring bara för att min e import..

Last edited:

Vet faktiskt inte. Jag har bara försökt med en hoj själv, och det var blandad kompost. Ett bolag vägrade ta den enbart för att den var importerad. Ett annat bolag la på 10% för att "hojen historia inte var fullt känd", men va f-n, jag skulle blitt andra ägaren om jag köpt den, miffobolag... :coocoo

Det var för 2 år sedan, så f-bolagen kanske har fattat att alla maskiner kommer från samma fabrik? :va

Vilka försäkringsbolag pratar du om nu? :confused:

Ja du är ju inte direkt biligast på blocket, och 1400 mil är ju en del om man jämför vad de andra gått för. Vidare är ju 05 och 06 densamma så jag skulle hellre köpa en 05 för samma peng om den gått hälften så många mil

Hmm ok...du har en poäng där, tänkte inte på att 05/06 är samma modell.

Nu har det iaf börjat ringa, vi får väl se hur pass mkt milen spelar in.

Jo, du har rätt, du vet allt och har ägt alla hojar... :rolleyes:

nope men jag har stått som ägare på en likadan som jag själv äger och hade samma premie som på min importhoj...
oc

och du grundar dina påståenden på vadå ?????

Aftonbladet ???

Vilka försäkringsbolag pratar du om nu? :confused:

Eftersom det var 2 år sedan, så kommer jag faktiskt inte ihåg. Men jag hade IF då, och har fortfarande IF på TLR'n. Så, skulle jag göra en kvalificerad gissning så ver det dem som ville ha 10% extra.
Men, å andra sidan så har jag fått två olika prisuppgifter på samma hoj samma dag, men med olika handläggare. Så det har kanske inte full koll på allt. Har dock inte bytt hoj på något år, så de kanske har bättrat sig. :)

nope men jag har stått som ägare på en likadan som jag själv äger och hade samma premie som på min importhoj...
oc

och du grundar dina påståenden på vadå ?????

Aftonbladet ???

Läser du inte alla inlägg eller?

Last edited:
Oftast så finns de bara en anledning till att folk inte får sina prylar sålda och de är just att dom värderar dom i guld.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back