Aprilia-tråden

Tjoo! Varit ute på premiärturen. Häärligt häärligt!

Nu ska jag bara finna mig en koppling, ty den verkar inte riktigt gilla bottendraget som åstadkommits :yoparty (eh.. Trodde -03 kopplingen skulle hålla.. Guess not!)
Börjar med schims av fjädrar, annars får det väl bli barnett, eller?
(Sker förvisso bara om man går från 5 till 6:an vid "inspirerad körning. Slirar då när den landar in på sexan...) Oavsett, så ska den inte va! :D

/J
 
Kopplingen ser ut som ny. Så jag har en fråga till Er milleåkare;

Kan man "nöja" sig med en fullösning, man byter fjädrar till nån arg/stygg eller schimsad historia. Eller är orginal lamellämne problemet? Kopplingen är ju inte direkt tungjobbad i dagsläget.. Jag har spel på greppet, men redan vid relativt lite påverkan (mindre än halva rörelselängden på handtaget) kopplar den ur i princip helt. Fördelen är att den inte draggar.. :tungan


Finns det nån bättre känsla?

Nej, sannerligen inte! Speciellt eftersom Dr. Renegade vrålar en rakt i ansiktet, man reser rygghåren direkt! :tummenupp
 
Kopplingen ser ut som ny. Så jag har en fråga till Er milleåkare;

Kan man "nöja" sig med en fullösning, man byter fjädrar till nån arg/stygg eller schimsad historia. Eller är orginal lamellämne problemet? Kopplingen är ju inte direkt tungjobbad i dagsläget.. Jag har spel på greppet, men redan vid relativt lite påverkan (mindre än halva rörelselängden på handtaget) kopplar den ur i princip helt. Fördelen är att den inte draggar.. :tungan

Finns ju en barnsjukdom på Millens första modeller ang kopplingen, har du kollat det?

/J
 
Finns ju en barnsjukdom på Millens första modeller ang kopplingen, har du kollat det?

/J
Dåliga tryckplattan? Har för mig att det gällde upp till -01 (motornr 689953 och lägre) Detta är en -03, men av allt att döma så är det mången fler med -03:or som råkar ut för detta. Blir ett samtal till Roffes imorrn

tacktack :tummenupp
 
Dåliga tryckplattan? Har för mig att det gällde upp till -01 (motornr 689953 och lägre) Detta är en -03, men av allt att döma så är det mången fler med -03:or som råkar ut för detta. Blir ett samtal till Roffes imorrn

tacktack :tummenupp

Jag har en koppling(lameller och stålskivor) liggandes som inte klarar min kompressor matade effekt, kan sälja dom om du är sugen..Måttet på paketet är inom tolerans och har gått ca 700mil i en standard -05'a.

/J
 
jag vet ,,
orginal dämpare kostade i maj -04 ca:8000:- /st
jag har ett par som är lite skamfilade som är orginal,helt orginal dvs ej rörda både med katt o hela ljuddämpar tramset i ,,
om du är intresserad så hör av dig.

Hej.

Undrar om någon här vet vad ett par orginalljuddämpare till en RSV -04:a går lös på? Behöver ett par dels för att komma igenom besiktning och klara ljudkraven på Anderstorp.

/Henrik

jag har 2 par till övers ,, ett par helt strd o ett par mullrande utan katalysatorer o sån´t ploj.

Va för mig att jocke i köping kanske hade två till övers som han kanske kan sälja åt dig.. pm honom
 
Last edited:
Nu är gixxern såld och jag ska börja köra twin. Jag letar därför efter bra RSV-hojar och blir därför glad för alla tips på objekt som ni kan tänkas ha. Helst vill jag ha en 03:a och äldre pga körekonomin. Jag vill dessutom gärna ha en som är färdigkittad, dvs luftkit, avgas och chipp/PC3 får gärna redan vara fixat.
Är det någon av er här som har en och har tänkt sälja eller känner någon som har en och tänker sälja så är det bara att höra av sig!

/Danne
 
Beställde en Shiver förra veckan. Finns det fler som har beställt? Svart och silver blev det till slut. leverans i mitten av april.
Ska nog även beställa slipon från LeoVince så ljudet kan tillfredställa mina öron lite mer =)
 
Ute och kört idag igen, kan inte nog understryka hur skön hoj RSV:n är. Man vill liksom inte sluta...

Salig...

/J

Jag Vet:tuttar
Beroendeframkallande:yoparty

:hojsmilie

Nu är gixxern såld och jag ska börja köra twin. Jag letar därför efter bra RSV-hojar och blir därför glad för alla tips på objekt som ni kan tänkas ha. Helst vill jag ha en 03:a och äldre pga körekonomin. Jag vill dessutom gärna ha en som är färdigkittad, dvs luftkit, avgas och chipp/PC3 får gärna redan vara fixat.
Är det någon av er här som har en och har tänkt sälja eller känner någon som har en och tänker sälja så är det bara att höra av sig!

/Danne

Det fans en del på Blocket:yoparty
:hojsmilie
 
Last edited:
Jaså? Jag tycker det är lite tunnsått på Blocket vad gäller äldre prillor som är i bra skick och inte skyhögt prissatta. Stenungsundskillen som ska ha 70 för en 01:a tex. Nog för att det är en lågmilare och R men ändå.

Några specifika objekt som jag kanske har missat att kolla på?

/Danne, sugen på hoj nu!
 
Jaså? Jag tycker det är lite tunnsått på Blocket vad gäller äldre prillor som är i bra skick och inte skyhögt prissatta. Stenungsundskillen som ska ha 70 för en 01:a tex. Nog för att det är en lågmilare och R men ändå.

Några specifika objekt som jag kanske har missat att kolla på?

/Danne, sugen på hoj nu!

Den här då?
http://www.blocket.se/vi/15416084.htm?ca=11_s

Å pruta mannen, pruta!:tummenupp
 
Japp, den är klart intressant. Skall kollas upp!
Snål som jag är så vill jag egentligen ha en -00:a eller -01:a men den där såg faktiskt ut som att den var värd en extra koll.

Vad gäller prutandet så är jag väl inte HELT inkompetent på det området men det brukar vara trist att åka långt för att kolla på något som måste prutas ner för att öht vara intressant. Så tråkigt att åka hem tomhänt bara för att säljaren tror han/hon ska få ut fantasisummor för sin hoj.
 
Undrar lite om evo-kitet till luftboxen. Nån som provat detta o har svart på vitt om det ger nåt och det tar nåt. Alltså för- o nackdelar. Tänkte göra allt klart innan mappningen, LeoV. o PC3 klart, bara insuget kvar. K&N-filter? Ska man ha både K&N o evo-kit för optimalt flöde? :va

Edit: Jepp, filter ska man nog ha.. :)
http://www.rsvr.net/products/product-9-59-Aprilia_RSVR_NET-75016_Complete_race_airkit__04_RSV.htm
Det tvistas en del om det här och en del hävdar att det är voodoo och inte ger ett skit.
Men så vitt jag kan bedömma verkar dom flesta vara överens om att effekten är rätt liten men den finns (2-3hk).

Evo-kitet har en del problem med läckage där gummiflärpen inte sluter tätt mot tanken.
Inte så bra eftersom det blir raka spåret ner i trattarna.
Ironbite-kitet verkar funka bra (har det själv). Tätar betydligt bättre.
Se'n finns det endel som byggt egna kit. Dom flesta verkar använda
tätningslister lister till bildörrar som utgångsmaterial.
Resultatet blir något som liknar Ironbite-kitet....om man e händig.

Finns säkert fler där ute med mer erfarenheter...
Men sök på AF1-forumet där finns massor att läsa om detta....
 
hade bettan ute ihelgen på första rundan, vilken grym hoj :)
 

Bifogat

  • Aprilian.JPG
    Aprilian.JPG
    150.8 KB · Visningar: 79
Jag knep en av de 2 röda millarna som fanns på blocket, båda 00r.
Det finns ju en 00a Gul nu på blocket som du säkert sett. Bara att ligga o hänga på blocket hela dagarna o agera snabbt!

Jag får ca 8-10 000kr billigare försäkring på 00an än på 01-03orna! Så kolla upp redan innan hur det blir för dej...
nnars så är de äldre millarna mycket fina skapelser! :tummenupp
Lycka till!
Japp, den är klart intressant. Skall kollas upp!
Snål som jag är så vill jag egentligen ha en -00:a eller -01:a men den där såg faktiskt ut som att den var värd en extra koll.

Vad gäller prutandet så är jag väl inte HELT inkompetent på det området men det brukar vara trist att åka långt för att kolla på något som måste prutas ner för att öht vara intressant. Så tråkigt att åka hem tomhänt bara för att säljaren tror han/hon ska få ut fantasisummor för sin hoj.
Det är svårt att pruta på en "perfekt" cykel, som säljaren vill ha överpris på. Jag har helt enkelt ignorerat de annonserna.
Pruta om du inte får servicebok, orginal slipon, om den behövs servas, dåliga däck m.m. Så borde du tjäna några lappar.
 
Last edited:
Vilket äventyr!! :D

Körde hem min nya mille från Lund till Sthlm igår mån...

Sov inget natten före, väckarklockan ringer ändå kl 07..gör mig iordning, kilar till Arlanda. Då visar det sig att flighten är inställd :S å framflyttad till efter lunch, så jag kom till Lund kl 15 - nu blev det visst bråttom (!!!!!) eftersom jag bara hade med mig svart visir.

Fixar allt där nere, å börjar rulla hem.. Redan vid Ljungby så frös jag :huvet :huvet

Resterande mil är en ren plåga (svinaktigt kallt..) .. när jag kommer till Jönköping (vilket var målet för att stanna å värma mig, så var det bara läge att fortsätta marscha i 200 för att istället hinna till Södertälje innan mörkrets inbrott. Där börjar ju vägbelysningen...

Dock tvungen att stanna i Ödeshög, pga borttappad känsel i händer & fötter. Då hade jag 24 mil till Sthlm, och kl var 19.15. Alltså, 21 mil till Södertälje. 60 minuter till det är kolsvart ute...

Jag hann precis. Det var "fullgaz" Ödeshög-Södertälje - (ifall ngn är nyfiken -man kan hålla jämn gas på 6an i 210 och komma 21 mil, och ha ngn enstaka dec kvar i tanken =) ) Men det var ändå mörkt, och kallt så in i helvete.

Värst påvägen är nog Jönköping, från Värnamo så droppade nog tempen 10 grader till Jönköping, dalgång, vättern, vatten, mörka moln.. Fyfan. Rått, hur kan man bo där och samtidigt vara kristen? :huvet :rolleyes:

Nåja, är toknöjd. Finns inte en repa på hojjen, alltid velat ha en R 02'a sen den kom, nu har jag äntligen en i mint condition, som jag aldrig kommer sälja. Den kommer finåkas med, och finnas kvar i samma fina skick till kommande generationer. 1500 mil, sv-såld, få ägare.

Så nu måste jag fixa en brukshoj också :huvet ..kanske en sån där radfyra från japan, 1000cc :rolleyes: ... att svina med.

Idag blev det iaf Bogesund, imorrn blir det Slingerbulten premiär! :yoparty
 

Bifogat

  • b1.JPG
    b1.JPG
    99.5 KB · Visningar: 67
  • b2.JPG
    b2.JPG
    74.4 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top