Hoppa aldrig in i en okänd människas bil!

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
..Om ni är rädda om hälsan dvs, men nu är det ett sporthojsforum så ni bryr er nog lika mkt som jag.. :näsblod

Igår eftermiddag åker jag för att lämna min bil för långtidsförvaraing på päronens landställe i samband med att jag släpper in en vattenfallanställd till att byta elmätaren.

40 minuter sent dyker hon upp, ber om ursäkt och gör det hon ska.
Jag tigger skjutts tillbaks till civilisationen och innan vi beger oss frågar hon om jag är farträdd av mig. Nej svarar jag. Bra säger hon, för jag kör rätt fort nämnligen, men jag har aldrig varit med om någon olycka.

Jag sätter mig fint i passagerarsätet och bevittnar ett par sekunder senare från första parkett hur hon backar in hyrgolfen rakt in i en gran :yoparty . Jag brister ut i skratt och frågar om jag ska gå ut för att vinka henne åt rätt håll, något som jag såhär i efterhand lika gärna kunde ha skippat.
För trotts mitt vinkande och viftande drar hon sidan av bilen mot en buske :yoparty och som genom ett mirakel klarar sig backspegeln från att brytas av mot nästa träd, hon, missnöjd över att den hänger kvar försöker istället dra av andra sidan mot en järnstolpe och ett annat träd men då får det vara nog och jag erbjuder mig att backa ut bilen från tomten, gentleman som jag är. :fakta

Uppe på vägen igen så bär det av i farter jag aldrig tidigare upplevt på de krokiga småvägarna, mest för att jag fäst mig vid att hålla mig på min sida av vägen i blinda kurvor... :gnissla

Jag påpekar detta men hon hävdar starkt att hon hinner bromsa om det kommer en bil, cykel, whatevver... Ty hon har ju aldrig krockat förr.. :rolleyes:

Kort därefter kommer vi till en skarp högerböj i en fart som gör mig nyfiken till hur hon ska tackla det hela, hon bromsar straxt efter att jag hade panikbromsat och som vi kommer rullande rakt fram på gruset kör hon den klassiska "det funkar inte att bromsa men det kanske funkar att svänga".. :gnissla

Ner i diket far vi och det är inget litet dike heller, efter lite hoppande o studsande har vi när vi har stannat en dryg meter mellan oss och vägbanan.. Man kan inte hjälpa att brista ut i råflabb vid en sån situation. :)
Hon undrar om jag har lust att köra upp bilen ur diket men efter lite pek o hjälprattande så fixar hon det själv! :tuttar

Hon lugnar ner sig efter detta och ber om ursäkt och med en pipande och gnisslande golf rullar vi vidare.

Och eftersom att det här är SH..
Nej jag fick inte ligga, hon var 22 år gammal, halvsöt men inget för mig..

Men, du tog såklart hennes nummer?

Hon kan säkert bjuda nån annan sh-medlem på en jävla resa! :banana

"har aldrig varit med om någon olycka" betyder nog bara att hon inte haft ihjäl sig själv - ännu. Somliga ska fan inte köra alls...

verkar nåt för mig, inte när det gäller att bli skjutsad men det andra lätt inte dåligt.

Och vad skiljer henne från andra tjejer, bortsett från att hon undermedvetet erkände att hon var kass på att köra? *retorisk fråga, jag vet redan svaret*

får lite flashbacks från vanilla sky.. har du mask nu martein?

damer kan köra bil, problemet är bara att de måste pyssla med en massa annan skit samtidigt som de inte klarar av; gasa, styra, växla och titta på vägen t ex..

:hihi genast när jag läste att det var en HON visste jag vad resten av er skulle svara.

Undrar vad svaret hade blivit om man bytt ut HON mot HAN?

Och ja de finns killar som kör så :fakta

Undrar hur hon förklarade det där för hyrbilsfirman? "Ja asså, jag gjorde ju inget fel. Först hoppade trädet på mig, och sedan svängde vägen bara undan när jag kom å körde!" alternativt "Det brukar aldrig stå träd på andra ställen jag har parkerat, å vägarna brukar inte svänga sådär!" :rofl

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu