Hamas barnprogram

Du blev nog tappad jävligt många gånger.

Jag är iafalla inte så jävla pantad att jag tar det folk skriver på ett hojforum om politik på allvar... :huvet

.. och du är inte ens det minsta rolig du kommer ju bara med elakheter hela tiden , ta lärdom av Markus han e iafalla rolig när han äger folk till skillnad från dig som försöker äga men bara inte kan argumentera, ey ?

Last edited:
nyss accepterade du att finnarna massinvandrade under en tidsperiod men påpekade att den invandringen inte var konstant.. nu vill du däremot påstå att invandringen _är_ konstant och att vi, till skillnad från då, kommer att sluta som en minoritet i brist på andra teorier.. snacka om att du motarbetar dig själv

Vad svamlar du om?
Begriper du inte att den enhet som ökar snabbast är den som till sist blir dominant? Detta kan vara svenskar eller finnar eller marsmänniskor eller hutuer eller kvällstidningar eller vad som helst, det spelar ingen roll.

jag kan nästan se dina uppsatser framför mig..

Uppsatser? Ja, vad fick du själv för slutbetyg i 9:an i Svenska? :lol

Vad svamlar du om?
Begriper du inte att den enhet som ökar snabbast är den som till sist blir dominant? Detta kan vara svenskar eller finnar eller marsmänniskor eller hutuer eller kvällstidningar eller vad som helst, det spelar ingen roll.

Uppsatser? Ja, vad fick du själv för slutbetyg i 9:an i Svenska? :lol
jag svamlar inte, det är du som kryper undan.. jag begriper mycket väl det och därför redovisade jag siffror för hur det ligger till.

men nu är du där igen, påstår att den som ökar snabbast är den som till sist blir dominant.. du menar alltså att invandringen är konstant? eller hur var det nu? är finnarna majoritet eller avtog invandringen? är människor från balkan i majoritet eller avtog det efter krigets slut?

du har lagt krokben för dig själv..

jag fick ett hedersvärt vg i betyg, men det är jag glad för mtp min blygsamma frånvaro på 40% och min konstanta vägran att läsa svenska romaner signerade fröken marklund.. i gymnasiet blev det inte bättre med 60% frånvaro och min ovilja till att läsa strindbergs, lagerkvists och martinsons berömda alster för fjärde gången..

nåt mer du vill veta?

...min blygsamma frånvaro på 40% och min konstanta vägran att läsa svenska ... i gymnasiet blev det inte bättre med 60% frånvaro och min ovilja till att läsa...

Detta förklarar nog mer än 2 Tb statistik från SCB... :tungan

Nej, hur läser du ut det?
Invandringen ökar (lavinartat), den är inte alls konstant.
missförstånd, jag pratade om ett längre tidsperspektiv.. först var det finnarna som massinvandrade, men det upphörde.. sedan var det balkans tur, men det upphörde också.. vad får dig att tro att invandringen från mellanöstern kommer att fortsätta i samma takt i all evighet? :va

Detta förklarar nog mer än 2 Tb statistik från SCB... :tungan
har du inget vettigt att komma med kan du väl komma med glada tillrop istället? det känns lite lustigt att herr översittare inte kan komma med egna argument.. knappast värdigt en person som har passerat sitt eget bästföre-datum..

Last edited:
missförstånd, jag pratade om ett längre tidsperspektiv.. först var det finnarna som massinvandrade, men det upphörde.. sedan var det balkans tur, men det upphörde också.. vad får dig att tro att invandringen från mellanöstern kommer att fortsätta i samma takt i all evighet? :va

Invandringen från mellanöstern är av annan kraktär än den andra du nämner, den finska var ju ren arbetskraftsinvandring medan vi byggde upp vår industri, tillsammans med turkar, greker, italienare och andra så kom en massa finländare tills vi hade fyllt fabrikerna, sedan kom inte fler finländare som invandrade under de premisserna.

På Balkan försiggick ett krig som du säkert vet, även de slutade komma i princip.

Från mellanöstern är invandringen varken arbetskrafts dito eller flyktingströmmar, det är anhöriginvandring. Det är alltså folk utan flyktingstatus eller väntande sysselsättning som flyttar till sin släkt som redan är på plats.

Därför är jämförelsen dålig och därför skulle jag vilja veta vilka orsaker du ser i närtid som skulle kunna avbryta anhöriginvandringen från främst Irak.

Vidare kommer många muslimer från östra afrika också, tror du den regionen är stabil som Helsingfors om två år...?

Från mellanöstern är invandringen varken arbetskrafts dito eller flyktingströmmar, det är anhöriginvandring. Det är alltså folk utan flyktingstatus eller väntande sysselsättning som flyttar till sin släkt som redan är på plats.

Därför är jämförelsen dålig och därför skulle jag vilja veta vilka orsaker du ser i närtid som skulle kunna avbryta anhöriginvandringen från främst Irak.

Vidare kommer många muslimer från östra afrika också, tror du den regionen är stabil som Helsingfors om två år...?
sanning med modifikation.. från början utgörs invandringen från mellanöstern av flyktingar, efter det kommer anhöriga som vill förenas med sina familjer (jävligt underligt, att man vill vara med sin familj alltså, knäppskallar :va ).. det är lite svårt att anhöriginvandra om det inte finns några anhöriga eller hur?

du nämnde balkan så jag kan väl spinna vidare på det..

krig i balkan -> flykt -> ökad invandring till sverige -> krig upphör (nåja) -> minskad invandring till sverige

krig i mellanöstern -> flykt -> ökad invandring till sverige -> krig upphör (nåja.. innan 2050 kanske) -> minskad invandring till sverige

nej varför skulle jag tro det? vi har en kille från somalia på jobbet som flydde hit 1991-92 när det var highlife där.. hans pappa fick händerna avhuggna och hans mamma blev våldtagen och mördad, själv klarade han sig med brutna underarmar som fick självläka utan någon korrigering..

det var först när han kom hit som läkarna kunde försöka återställa så mycket som det var möjligt, så nu har han bara ärrbildning lika stor som en tomat och lite snea handleder :yoparty

jag skiter i om det kostar mig pengar, om det betyder att människor som han överlever och kan leva drägliga liv så är det värt alla pengar i världen..

jag skiter i om det kostar mig pengar, om det betyder att människor som han överlever och kan leva drägliga liv så är det värt alla pengar i världen..
Han lär ju tillhöra de enstaka procent som uppfyller FN:s flyktingkonvention, så visst. Välkommen :)

från början utgörs invandringen från mellanöstern av flyktingar?

Möjligt, men inte säkert.

krig i mellanöstern -> flykt -> ökad invandring till sverige -> krig upphör (nåja.. innan 2050 kanske) -> minskad invandring till sverige

Jaha, ja det ser ju inte ut som om de är på väg någonstans direkt, tvärtom.

Snyftstory, oklar sanningshalt

Flyktingar skall få komma och stanna i olika länder så länge de har skyddsbehov, t.ex. nekar inte Finland flyktingar men de har en helt annan politik än vi och jag tycker deras modell är bättre och ingen kan kalla den inhuman. Den som gör det är dum i huvudet men det finns ju i och för sig gott om sådana resurser.

Det resonemanget är så klart lätt att hålla med om, men du missar några relevanta ting:

1. Ditt antagande bygger på att det är människor med skyddsbehov som kommer, vilket det generellt sett inte är. Det är bara fakta, du kan gilla det eller inte men det är inget du kan förneka utan att sy en dymstrut i velour, låna mallen av bonny eller korvgubbe om du envisas med att vilja se fånig ut i din strut
  2. Du skiter i om det kostar dig pengar, under den förutsättning som du tidigare nämnt att det handlar om någon hundralapp per månad. Något jag tror mig veta är helt fel. Jag tror det kostar mig tiotusentals kronor, kanske hundratusentals, per år och det tycker jag inte det är värt.
  3. Du tycker inte att du får ge upp något annant än dina ekonomiska tilgångar, jag tror vi kommer få ge upp så mycket mer.

Inte ens 5% av de invandrare anser FN att Sverige bör/ska ta emot !
Inte ens en bråkdel alltså en fraktion av 1 % är flyktingar, har ni sett de som bor i ett tält eller lerhydda i Afrika på TV?
Det är inte så att de har personnummer och hemförsäkring direkt... de kan inte ta sig till Sverige om de ville.
De som däremot KAN ta sig till Sverige är de välbärgade som har pengar och bra ställt men vill bo i ett land som har ett välfärdssystem som är extremt lätt att utnyttja, ett rättssystem som är ett hån mot alla brottsoffer, som ger massvis med pengar till "vård" för kriminella men inte tar hand om vittnen, brottsoffer.

Skulle gärna vilja veta om Richaard bor i ett invandrartätt område tex Rinkeby eller valfri plats i Malmö eftersom han inte ser något fel i politiken som förs så borde det väl inte va något som helst problem att bosätta sig där politikens konsekvenser märks ?

Folk säger SD är ett missnöjesparti, må så vara men jag e fan missnöjd ! Kommer nog rösta på SD 2010, varit folkis hittills och inte brytt mig massvis om politik men känns som att det är dax för en förändring.

Det känns som att SD är ett "Biltema" i politiken, helt enkelt ett parti som konkurrerar med de andra så att de blir tvungna att strama åt invandringen precis som märkesverkstäderna måste försöka hålla ner priserna för att folk överhuvudtaget ska handla hos dem.

Nån som fattar hur jag tänker ?

1. Ditt antagande bygger på att det är människor med skyddsbehov som kommer, vilket det generellt sett inte är. Det är bara fakta, du kan gilla det eller inte men det är inget du kan förneka utan att sy en dymstrut i velour, låna mallen av bonny eller korvgubbe om du envisas med att vilja se fånig ut i din strut
  2. Du skiter i om det kostar dig pengar, under den förutsättning som du tidigare nämnt att det handlar om någon hundralapp per månad. Något jag tror mig veta är helt fel. Jag tror det kostar mig tiotusentals kronor, kanske hundratusentals, per år och det tycker jag inte det är värt.
  3. Du tycker inte att du får ge upp något annant än dina ekonomiska tilgångar, jag tror vi kommer få ge upp så mycket mer.
"generellt sett inte är", stora ord för att ha inte ha något som stödjer det.. men jag hålla med om att en viss del är omotiverad anhöriginvandring.. men ärligt, vad spelar det för roll? egentligen?

jag redovisade en kostnad på någon hundralapp i förra tråden, det var för det sociala skyddsnätet.. släng på alla möjliga kostnader för skadegörelse och vad fan du vill, summan kommer ändå inte att överstiga 1000kr eller ens 500kr/månad.. det är pengar jag kan både ha och förlora, så fattig är jag inte och inte du heller..

och jag tror att det är en skitlöjlig tanke.. men so what? du som är så tuff borde väl resonera i enlighet med darwin, den starkaste överlever.. överlev då om vi är så mycket bättre!

"generellt sett inte är", stora ord för att ha inte ha något som stödjer det.. men jag hålla med om att en viss del är omotiverad anhöriginvandring.. men ärligt, vad spelar det för roll? egentligen?

jag redovisade en kostnad på någon hundralapp i förra tråden, det var för det sociala skyddsnätet.. släng på alla möjliga kostnader för skadegörelse och vad fan du vill, summan kommer ändå inte att överstiga 1000kr eller ens 500kr/månad.. det är pengar jag kan både ha och förlora, så fattig är jag inte och inte du heller..

och jag tror att det är en skitlöjlig tanke.. men so what? du som är så tuff borde väl resonera i enlighet med darwin, den starkaste överlever.. överlev då om vi är så mycket bättre!

Inte ha något som stödjer det? Kan du inte läsa?
Hur stor andel av de som söker uppehållstillstånd i Sverige har flyktingskäl enligt FN?

När du klarat av den uppgiften lovar jag att skriva hur fel du har i allt annat också.

En ledtråd så länge:
Du har ingen aning om hur mycket jag betalar i skatt.

Inte ha något som stödjer det? Kan du inte läsa?
Hur stor andel av de som söker uppehållstillstånd i Sverige har flyktingskäl enligt FN?

När du klarat av den uppgiften lovar jag att skriva hur fel du har i allt annat också.

En ledtråd så länge:
Du har ingen aning om hur mycket jag betalar i skatt.
du skrev skyddsbehov gubben, det är inte detsamma som de stadgar som det patetiska organet fn har hittat på.. alla som lider av förföljelse eller hot om förföljelse und so weiter har laglig rätt till asyl i sverige och det är jag faktiskt stolt över.. om det sedan irriterar en rebellisk medelklassvensson som du blir jag bara ännu gladare..

så, skriv hur mycket fel jag har i allt annat nu..

nej det har du rätt i, kan du inte berätta det om du anser att det skulle vara relevant?

du skrev skyddsbehov gubben, det är inte detsamma som de stadgar som det patetiska organet fn har hittat på..

Nähä, så om UNHCR inte vet vilka som är flyktingar så vet så klart svenska dumstrutar bättre.

nej det har du rätt i, kan du inte berätta det om du anser att det skulle vara relevant?

Det är i högsta grad relevant då det är grunden för mitt antagande att någon hundratusenlapp elelr åtminstone ett par tiotusenlappar av mina årliga inbetalningar går till det mångkulturella experimentet.

Jag trodde du skulle begripa sambandet, my bad.

Faktum kvarstår, det kommer massor med människor som inte har rätt att stanna här. Vet du vad andelen som saknar resehandlingar och pass är? Varför saknar de det plötslitgt om de kommer från ett ställe som skulle garantera dem asyl? Eller kommer de från ställen som inte ger dem asyl? I ett land som garanterar alla med skyddsbehov asyl? Låter inte det virrigt?

Nähä, så om UNHCR inte vet vilka som är flyktingar så vet så klart svenska dumstrutar bättre.

Det är i högsta grad relevant då det är grunden för mitt antagande att någon hundratusenlapp elelr åtminstone ett par tiotusenlappar av mina årliga inbetalningar går till det mångkulturella experimentet.

Jag trodde du skulle begripa sambandet, my bad.

Faktum kvarstår, det kommer massor med människor som inte har rätt att stanna här. Vet du vad andelen som saknar resehandlingar och pass är? Varför saknar de det plötslitgt om de kommer från ett ställe som skulle garantera dem asyl? Eller kommer de från ställen som inte ger dem asyl? I ett land som garanterar alla med skyddsbehov asyl? Låter inte det virrigt?
det sa jag inte.. och som vanligt vill du vrida bort fokus från fakta när den presenteras, vinnande taktik det där :rolleyes:

du som är så duktig på matematik borde väl se en viss skillnad mellan 10 000 och 100 000.. eller är det princiiiipen? :gnissla

men något verkar åtminstone ha gått fram eftersom du nu har förlikat dig med att blattarna kanske kostar dig en tusing i månaden istället för 10 000 som var aktuellt tidigare..

samtidigt så minns jag att jag tidigare ställde frågan till dig (75% säker) om du trodde att "sverige skulle bli ett nytt ssuwidarabien" och då svarade du helt enkelt nej.. men nu är svaret alltså ja? är det du som är den där janus?

men du, det är ingen fara på taket, man får faktiskt ändra sig.. vi lever nämligen i ett underbart och fritt land :yoparty

nej, jag vet inte andelen.. vet du? har du några siffror på det? någon fakta öht?

det är klart att det finns brister, det har jag aldrig opponerat mig mot.. men det är skillnad mot att se brister i en invandringspolitik och att vara öppet fientlig mot främlingar..

jag trodde att du skulle förstå det..

det sa jag inte.. och som vanligt vill du vrida bort fokus från fakta när den presenteras, vinnande taktik det där :rolleyes:

Sa vadå? Dina virrvarr av gemener är inte lätta att tyda ska du veta.

men något verkar åtminstone ha gått fram eftersom du nu har förlikat dig med att blattarna kanske kostar dig en tusing i månaden istället för 10 000 som var aktuellt tidigare..

Jag har pratat årssiffror och de tror jag för egen del ligger i hundratusentals kronor per år på de du kallar "blattar".

samtidigt så minns jag att jag tidigare ställde frågan till dig (75% säker) om du trodde att "sverige skulle bli ett nytt ssuwidarabien" och då svarade du helt enkelt nej.. men nu är svaret alltså ja? är det du som är den där janus?

Ssuwidarabien? Är det Saudiarabien du menar?
Nej det tror jag inte men redan nu influerar islam för mycket på det svenska samhället, i takt med ökad andel muslimer och att de integreras bättre kommer det bli värre för alla oss som inte vill anpassa oss till muslimsk livsstil.

nej, jag vet inte andelen.. vet du? har du några siffror på det? någon fakta öht?

Ja.
Gör det någon skillnad för dig om jag presenterar eller kommer du avfärda den som irrelevant? I så fall tänker jag inte bemöda mig, men om du faktiskt är beredd att erkänna att en hög andel som kommer utan pass tyder på en hög andel fuskare så kommer jag leta fram fakta och källor åt dig, annars är det slöseri med tid.

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...