Roliga ordvurpor

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Har en polare som har världens sötaste lilla dotter. Hon e typ 3-4 år, långhårig och springer ibland omkring i en liten urtvättad Iron Maiden t-shirt.
Nu är grejen att hon älskar Spindelmannen, men hon är lite för liten för att uttala det så hon säger hela tiden:
"Mandelspindeln" :rofl

Nån annan som har nåt liknande?

En kille på jobbet skulle säga saltsyra, det blev syltsara. Fast han påstår att det var medvetet och att han brukar vränga till ord...

Det spelar väl kvittar, ni har bara missuppfittat domm.

Förrförra sommaren var jag och badade med äldsta dottern (då 2 år) på en ganska välbesökt badplats. Vi sprang och spelade lite fotboll på en gräsmatta och jag hade just fått tag på bollen. Hon ställer sig och skriker för full hals -"BANKA BALLEN PAPPA!!!" (Betydde "sparka bollen", men det kunde ju inte de andra badgästerna veta...

Ett tag senare åkte hon med i kundvagnen på IKEA, när en äldre dam stod i vägen i en gång. Hon ställer sig upp i vagnen och säger med hög röst: -"Flytta på dig, din dumma jävel!" Tror hon hade lyssnat på pappa när jag kör bil...

När min dotter gick på dagis så skulle barnen berätta vad föräldrarna jobbade med vid nått tillfälle.... Då hon inte hade nått bra ord för mitt yrke så blev det: "Pappa jobbar på gatan" (Jobbade då med vägarbeten)
Fröknarna va bra nyfikna på vad jag pysslade med på igentligen, när jag skulle hämta dotera...

Flickan hemma brukar säga Tommy J Lones.

Mitt ex brukade säga "Von Kläd" när hon menade Jean Claude Van Damme...vet inte riktigt hur hon resonerade där men...
En gång ville hon att vi skulle kolla på den där filmen Präjving Sajvet Ryan...

Ett annat ex jag hade var så sjukt dålig på engelska. Alltid när hon skulle säga nåt på engelska så pratade hon skitfort med helt sjuka uttal på saker i hopp om att det skulle gå så fort att ingen reagerade. Det funkade inte. Sen blev hon skitsur om man ställde på henne om det...och det gjorde man ju såklart hela tiden.

Jag och en kollega hade sjukt tråkigt på ett jobb en gång i tiden. Vi uppfann en lek för att fördriva tiden, som gick ut på att man kastade om lite bokstäver i folks för och efternamn. Vi hade på den tiden en chef som hette "Dick Kjellmar". Först började vi kalla honom "Kjell Dickmar", sedan blev det "Dell Kjickmar", "Kjill Deckmar" och slutligen "Dill Kjeckmar".
Det slutade med att snubben ringde och frågade efter min kollega och jag kunde för mitt liv inte komma ihåg vad snubben egentligen hette.
"Du....det är han...hmm..Dill, i telefon." :D

Ett tag senare åkte hon med i kundvagnen på IKEA, när en äldre dam stod i vägen i en gång. Hon ställer sig upp i vagnen och säger med hög röst: -"Flytta på dig, din dumma jävel!" Tror hon hade lyssnat på pappa när jag kör bil...

klockrent :D

Lillkillen (3 år) har en plastmotorcykel som enligt egen utsago heter "Hajash". Han kanske menar en Hayabusa (som om man kastar om bokstäverna blir Bajahusa).

Densamme satt och sa åt sin yngre syster (2 år) att hon måste ha på sig säkerhetsbältet. "Annars kommer polisen, och då har vi ingen lillasyster längre"

På jobbet har vi nåt som heter "basmallar" vilket blir roligt med bokstavsomkastning på a la hayabusa särskilt med tanke på att huvudkontoret ligger i dalarna.

Helekolopter och kattafon-tellelogen är ett annat sätt att roa sig med ord...

En kille på jobbet skulle säga saltsyra, det blev syltsara. Fast han påstår att det var medvetet och att han brukar vränga till ord...

Brukar jag med göra.
T.ex. "man skall inte ropa hej förän man fått tömt sitt bäcken", "göra 2 flugor på smällen", "gå över ån för att kasta vatten", "många bäcken små blir en stor pissoar", o.s.v.

En f.d. kollega hörde fel när vi talade om ett företag som jag har för mig hette Perkin Elmer, och frågade "Heter de verkligen Porky Ellen?!"

Brukar alltid hålla på så själv... Frugan kunde bli tokig från början men nu efter tio år är hon lika hopplös.

Nån fler än jag som kan slacka med bäp förresten?

Jag hör också till en av dem som brukar kasta om lite bokstäver (eller ord) och trixa med uttal. Men det brukar komma så naturligt när man pratar med någon :näsblod

En tjejkompis har stora problem att säga k-ordet som betyder samlag. Hon är egentligen inte pryd nånstans men just det har hon svårt för av nån anledning.
Vi jobbade ihop på universitetet för massa år sedan och en gång när hon skulle gå iväg för en kopp te sträcker hon in huvvet genom dörren till rummet där jag mfl satt och med frisk stämma säger till en av de andra tjejerna "Du Anna, ska vi gå iväg och KNULLA?" (K-ordet skulle alltså varit "fika") Först fattade hon inte vad hon sagt men när alla blev tysta tänkte hon efter lite och sen gick det upp för henne och vi hade väldans skoj åt det :D

[YOUTUBE-ID]_hM_mWG2Cbc[/YOUTUBE-ID]

och

[YOUTUBE-ID]noGa5qiw-QQ[/YOUTUBE-ID]

:hihi

Jag brukar ibland säga att "det var på hittefåret" vid tillfällen när det var nära ögat.
Problemet är dock att jag nu använt uttrycket så länge att jag inte alltid längre tänker på att det är en onomatopoetisk glidande metafor för ett snuskigare uttryck. Så jag får ofta bita mig i läppen. Jag lyckades tex precis trassla mig på ett avgående X2000 innan dörrarna låstes.
Den kvinnliga konduktören fick syn på mig och säger glatt
- Där hade du tur som hann med!
Jo det var på hittefåret.
-Ehh, vad var det du sa att det var sa du?

Jag måste vänja mig av med det där :gnissla

/J

min syster hade svårt att säga jesus när hon var liten.. blev alltid get ost.. snacka om att hon har fått höra det :D

Jag är ganska glömsk, och kan glömma bort vad jag heter och vad jag vill säga.
Men om jag bestämt mig för att säga nått så kommer det bara ut något.

Vill säga "Ska vi gå på bio?" ...men glömmer det
...tänker öhh, det var nått med film...
Jag säger: Kommer du ihåg han bomb-gunnar? ...och syftar på dynamit-harry

Finns ett uteställe i örebro som heter björn stugan, det blir ganska ofta bäver hyddan.

Eftersom jag är ganska glömsk så kommer ajg inte ihåg nått mer :tungan

Nyheter
Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...