Hamas barnprogram

Egentligen ser jag religionsfriheten som en självklarhet, precis som yttrandefriheten. Men känns det inte lite otäckare när muslimerna avser att ta över världen än när missionärerna gav sig ut för att sprida kristendomen??

Skillnad vore det om "bara armar" fanns med i grundlagen... Just sayin'. ;)

Min religion förbjuder månggifte, mord osv. Borde inte muslimer visa mig nån respekt?

Är du med i tankegången. Muslimer (jeeey.. vissa givetvis, jag är inte retarderad..) respekterar inte vissa västerländska uppfattningar om "rätt och fel" . Vi skall således för detta dö. Hm. Sunt. Inte. (Iaf inte enligt västerländsk kultur mätt). MEEEN respekteras vi för detta? Nej, bevisligen inte.

Jag finner saken relativt enkel; så länge inte brottet begås i "det egna landet", dvs om nu en konstnär i ett muslimskt land monterar upp "muhammedbilder" så är det en sak för deras åsikter om att skipa rättvisa.
Religösa lagar må sträcka sig över gränserna, men enbart inom den egna religionen.

Eftersom icke-muslimer betraktas (åter igen, AV VISSA muslimer) som "avskäde, sopor, idioter och hedningar", är det ett TYPISKT tecken på ren respektlöshet för annans tro och således skall det i SANN JÄVLA JÄMNSTÄLLD ANDA INTE RESPEKTERAS I ANDRA RIKTINGEN. Enligt första tesen alltså.

Eller som Dr.Phil hade sagt: (nog det enda vettiga..) "Uppmuntra inte ett felaktigt beteende"; Om någon gapar för full hals och hotar att döda, så skall denne således INTE (enligt principen: fattar la du för faan..) få sin vilja igenom. Människan är primitiv. Om man når framgång genom att hota och döda, ja då kommer det fortsätta. Läs, Hitler. Ja, det är en jävla parallell...
Men så är det.
satan vad du skriver rörigt..

upplever du att muslimer inte respekterar dig?

nej du har rätt i att vissa muslimer inte sympatiserar med hur vi lever i väst.. tycker du att vi i väst sympatiserar med hur muslimer lever då? kasta inte sten i glashus nu..

dö? ska vi dö? för vad? jag har inte blivit mordhotad eller fått ett jihad mot min trädgård.. har du?

respekteras för vad förresten?

ditt resonemang om brottets geografiska placering är ju fascinerande.. vet du ens vad du säger? utifrån ditt påstående om att icke-muslimer betraktas som skräp av (vissa) muslimer så antar jag att du aldrig har varit utanför ditt eget län..

sedan vill jag kommentera kring ditt eviga raljerande om att det är "vissa" som gör si och tycker så.. jaha? du menar alltså att några procent representerar ett helt folk? om du svarar nej på den frågan så har du precis raserat hela din argumentation och det vore ju.. småkul!

om du svarar "ja" så menar du med ditt resonemang att hela sverige består av nynazister eftersom vissa i vårt avlånga land sympatiserar med sådana tankar och idéer.. oavsett känns det som ett puckat uttalande :gnissla

självklart ska man inte uppmuntra ett felaktigt beteende, det är ingen som förespråkar det; men med detta menar du också att vilks uppvisar ett korrekt beteende när han gör som han gör?

denna etniska dubbelmoral.. man baxnar ju.. :rolleyes:

hitler nådde inte framgång genom att hota och döda, det var hoten och dödandet som fick honom på fall..

Skillnaden mellan kristna och muslimer:

Gud hånas ofta och kristendomen som religion ifrågasätts öppet överallt - Kristna ställer sig inte och bränner dockor föreställande en statsminister och mordhotar och planerar mord till skillnad från muslimer...

Religionsfrihet i all ära men när religionen inte tar hänsyn till svensk lag och mänskliga rättigheter så är det dags att sätta stopp !

Kanske jag ska skapa en MC-religion där alla som kör sporthoj får köra hur fort vi vill och alla som inte kör sporthoj är otrogna och måste därför alltid ge företräde åt alla som åker sporthoj.. nån som e på ?
det är fortfarande olagligt att köra för fort, precis som det är olagligt att mordhota och planera mord.. du missar poängen i ditt eget och även mitt resonemang; religionsfrihet innebär inte att det skulle vara accepterat att begå brott i religionens namn, vem har påstått det?

det handlar om en konstnär som gör allt han kan för att provocera och få uppmärksamhet.. och grattis, nu har han fått det, men jag undrar om det var värt det?

Men känns det inte lite otäckare när muslimerna avser att ta över världen än när missionärerna gav sig ut för att sprida kristendomen??
nu känner jag att jag har missat någit.. har de muslimska ledarna förklarat att de har för avsikt att ta över världen?

Last edited:
satan vad du skriver rörigt..

Ojojojojoj - kanske dags att rannsaka dig själv & ditt skrivande. Ditt flummande slår nog alla rekord.

nu känner jag att jag har missat någit.. har de muslimska ledarna förklarat att de har för avsikt att ta över världen?

Var det inte flera Imaner som uppviglade sina landsmän att ta till våld p.g.a. den berömda teckningen? Vad var poängen med det? :va

F.ö. borde Hamas utrotas. En gång för alla.

En teckning av en dansk vållar sådana problem. Tänk om "Life of Bryan" skulle gjort detsamma...

Vet att alla religoner krigat genom åren men nu är det ju endast islam som krigar vidare. Varför?

Och jag vet att USA m fl krigar, men inte som ett kristet korståg. Vad är det med Islam som är så hatiskt? Att en teckning får dem att vilja döda.

Det är sjukt enligt mig, varje dag sänks mina tankar om muslimer och jag blir aldrig positivt överraskad.

1.Ja, jag upplever att muslimska extremister inte respekterar min tro på exempelvis tryckfrihet.
2.
Vi: Västerlänningar. Jag menar, inte fasen blev dödsoffren i Trade Center "jihad"-hotade i sin trädgård...
Det är självfallet föga troligt att det kommer ske något, men om du råkar vara på ett danskt ställe med mycket folk, låt säga Centralstation Köpenhamn. En extremist tycker, "jepp, nu ska dansken får för gammal ost". Blåser ner kåken med en välfylld skåpbil sprängämnen. Nä, du blev inte hotad innan, men likväl drabbad? Det är HYPOTETISKT, om än lite det jag mena med "vi". Förlåt, ska inte bry mig om andra människor, eller hur menar du nu? Ditt resonemang är rätt rörigt :öga
3.
Ehm.. Richaard. Tänk en gång till. Eftersom att du själv (och även jag) menar på att det är vissa (av dig uppskattat till några procent) som har för avsikt att uppvigla och döma till "dödsstraff" för exempelvis något så banalt som ett par teckningar... Är det då verkligen meningsfullt att "respektera" dessa? Dårjävlar kommer alltid att finnas, ger man dem frispel kan de hitta på vad som helst utan sans och reson. Jag är övertygad om att media schasar upp omfattningen när en skock hyperextremer bränner danska (schweiziska?) flaggor, som om det vore en allmän uppfattning. Härav, iaf enligt de fåtal människor jag känner som är av muslimsk trosuppfattning, så är det relativt få som överhuvudtaget bryr sig om sådana saker. Det är inte deras påse chips.
Så, för att göra det lite "mindre rörigt".
Jag anser inte att man skall "respektera" extremister, bara för att de använder en religiös tro som yttersta agenda. Helt enkelt, inte berömma ett felaktigt beteende. Återigen, det är inte muslimer i allmänhet, utan extremister. Oavsett vilken tro, eller tro över huvud taget.

Inget mer att tillägga.

Last edited:
Ojojojojoj - kanske dags att rannsaka dig själv & ditt skrivande. Ditt flummande slår nog alla rekord.

Var det inte flera Imaner som uppviglade sina landsmän att ta till våld p.g.a. den berömda teckningen? Vad var poängen med det? :va

F.ö. borde Hamas utrotas. En gång för alla.
att skriva rörigt är inte detsamma som att skriva flummigt.. det borde väl du veta; svenska språkets okrönte drottning..

nej det var inte flera imamer, det var enstaka imamer men de flesta utfärdade fatwas för den hädelse som publiceringen faktiskt var..

det var snarare framträdande imamer och muslimska organisationer (bl a sheikh halawa, muslimska brödraskapet och andra framträdande organisationer i sverige, danmark & övriga europa) som uppmanade till lugn, fredliga protester och en civiliserad dialog..

det vi fick se på tv var resultatet av organisationer som tjänar på ett ökat hat mot islam, exempelvis al-qaida och liknande syjuntor; bränn flaggor, attackera ambassader och visa de otrogna i väst att vi är arga så kanske vi kan spä på hatet mellan våra länder..! och det ser onekligen ut som att de har lyckats.. tyvärr.. naturligtvis mycket tack vare media som mer än gärna filmar flaggbål när chansen ges, vem som anordnar bålet är mindre viktigt!

det var även dessa grupperingar som tros ligga bakom mordhoten mot tecknarna.. knappast representativt för ett helt folk om du frågar mig..

Vi: Västerlänningar. Jag menar, inte fasen blev dödsoffren i Trade Center "jihad"-hotade i sin trädgård...
Det är självfallet föga troligt att det kommer ske något, men om du råkar vara på ett danskt ställe med mycket folk, låt säga Centralstation Köpenhamn. En extremist tycker, "jepp, nu ska dansken får för gammal ost". Blåser ner kåken med en välfylld skåpbil sprängämnen. Nä, du blev inte hotad innan, men likväl drabbad? Det är HYPOTETISKT, om än lite det jag mena med "vi". Förlåt, ska inte bry mig om andra människor, eller hur menar du nu? Ditt resonemang är rätt rörigt

Ehm.. Richaard. Tänk en gång till. Eftersom att du själv (och även jag) menar på att det är vissa (av dig uppskattat till några procent) som har för avsikt att uppvigla och döma till "dödsstraff" för exempelvis något så banalt som ett par teckningar... Är det då verkligen meningsfullt att "respektera" dessa? Dårjävlar kommer alltid att finnas, ger man dem frispel kan de hitta på vad som helst utan sans och reson. Jag är övertygad om att media schasar upp omfattningen när en skock hyperextremer bränner danska (schweiziska?) flaggor, som om det vore en allmän uppfattning. Härav, iaf enligt de fåtal människor jag känner som är av muslimsk trosuppfattning, så är det relativt få som överhuvudtaget bryr sig om sådana saker. Det är inte deras påse chips.
Så, för att göra det lite "mindre rörigt".
Jag anser inte att man skall "respektera" extremister, bara för att de använder en religiös tro som yttersta agenda. Helt enkelt, inte berömma ett felaktigt beteende.
aha, jag fick uppfattningen att ditt resonemang handlade om muslimer som en enad grupp.. men då är vi på samma linje gällande extremism!

rörande wtc så tycker jag knappast att det är relevant att försöka länka samman en världsutbredd religion med vidrig terrorism.. men det är väl dit det barkar om mediadrevet fortsätter att mata oss på det här sättet.. och allt till de extrema gruppernas stora glädje..

det är lite som när man gick på dagis och hetsade varandra till att slåss.. "A sa så om dig, slå honom", "B sa så om dig, slå honom" och så var skiten igång.. alltmedan C stod på sidan och njöt..

det är fortfarande olagligt att köra för fort, precis som det är olagligt att mordhota och planera mord.. du missar poängen i ditt eget och även mitt resonemang; religionsfrihet innebär inte att det skulle vara accepterat att begå brott i religionens namn, vem har påstått det?

det handlar om en konstnär som gör allt han kan för att provocera och få uppmärksamhet.. och grattis, nu har han fått det, men jag undrar om det var värt det?

Alltså JAG påstår att muslimer planerar mord och bränner dockor föreställande Reinfeldt... det är ett välkänt faktum att de gör det.
De har blivit arresterade av polis för mordplaner, fakta.

Min poäng var den att belysa det faktum att det är långtifrån en minoritet av muslimerna som förespråkar mord i Allahs namn då någon av oss "otrogna" gör oss roliga över deras religion.

Naturligtvis ska man få tro på vilken gud man vill, jag respekterar folk som tror på Allah eller gud eller spöken.... visst samtidigt tycker jag dem e helt slut i huvet men jag respekterar att de har en tro.

Det jag inte respekterar och förstår är när religiösa personer använder religionen som ursäkt för att begå fruktansvärda handlingar.
Reality-check ::: Det begår många hedersmord i Sverige idag, nyligen arresterades terrorister i Sverige--- någon som ser vart vi är på väg ?

det var även dessa grupperingar som tros ligga bakom mordhoten mot tecknarna.. knappast representativt för ett helt folk om du frågar mig..

Dock kanske vi kan vara överens om att muslimer är klart överrepresenterade när det gäller religionstillhörighet kopplad till terrorismen? Om det sen handlar om 5% eller bara några promille av världens alla muslimer så är det ändå för mycket.

Alltså JAG påstår att muslimer planerar mord och bränner dockor föreställande Reinfeldt... det är ett välkänt faktum att de gör det.
De har blivit arresterade av polis för mordplaner, fakta.

Min poäng var den att belysa det faktum att det är långtifrån en minoritet av muslimerna som förespråkar mord i Allahs namn då någon av oss "otrogna" gör oss roliga över deras religion.

Naturligtvis ska man få tro på vilken gud man vill, jag respekterar folk som tror på Allah eller gud eller spöken.... visst samtidigt tycker jag dem e helt slut i huvet men jag respekterar att de har en tro.

Det jag inte respekterar och förstår är när religiösa personer använder religionen som ursäkt för att begå fruktansvärda handlingar.
Reality-check ::: Det begår många hedersmord i Sverige idag, nyligen arresterades terrorister i Sverige--- någon som ser vart vi är på väg ?
det är ett välkänt faktum att _vissa_ muslimer gör det.. precis som det är ett välkänt faktum att _vissa_ svenskar är nazister.. är det verkligen så att du dömer ett helt folk utifrån vad några få idioter pysslar med?

hm.. ja.. dessa muslimer är nog de enda i världshistorien som har blivit arresterade för att planera ett mord.. det är lite lustigt hur din islamofobi tar sig uttryck i allt ont som finns världen..

du vill belysa det "faktum" att majoriteten av muslimer förespråkar mord? :rofl du är ju inte klok.. det är inte många som kan dribbla bort sig ur en diskussionen i en enda mening.. kudos för det (undrar hur många som kontrar med någon vitsigt nu?).. noll koll vännen :gnissla

men snälla du.. det är _fortfarande_ ingen här som tycker att det är ok att begå fruktansvärda handlingar i religionens namn.. så det känns inte ens aktuellt att dra upp..

många hedersmord säger du.. hur många hustrumord begås av svenskar tror du? mer? mindre? ja det finns terrorister, det har alltid funnits och kommer alltid att finnas.. vad är nyheten i det?

Reality-check ... kom... Reality-check kom
. ...
..
bssszzzzz *knaster*

Nope, fortfarande ingenting :D

Du anser att det inte är långt ifrån en liten minoritet som lever efter sharia-lagarna (dvs könssympar kvinnor, mördar dem, torterar och behandlar de som slavar) ... det anser jag så jag antar vi tycker olika i den frågan... vill du ha svaret så får du söka det själv på nätet men vill bara påminna dig om att det är en mkt liten del muslimer som lever i Sverige så de kan knappast representera de andra eller hur.

Dock kanske vi kan vara överens om att muslimer är klart överrepresenterade när det gäller religionstillhörighet kopplad till terrorismen? Om det sen handlar om 5% eller bara några promille av världens alla muslimer så är det ändå för mycket.
jag skulle vilja påstå att islam och kristendom delar på den kakan.. terrorism kopplad till religiös övertygelse har fram till den senare hälften av 1900-talet dominerats av kristna grupper..

men den typen av terrorism har nästan alltid varit begränsad till den egna nationens gränser och detsamma gäller för islamistisk terrorism.. det är nu på senare tid med al-qaida och dess utbrytargrupper som man har tagit terrorismen till andra länder..

ja det är givetvis för mycket.. det är alla överens om, och kanske framförallt alla muslimer som drabbas i större utsträckning än vad vi gör.. det är inte vi(a) mot islam (b) och terroristerna (c).. det är vi (a&b) mot terroristerna (c)..

jag tycker inte att det ska vara så svårt..

han kommer alltid att ha rätten att göra det, om han vågar beror på hur modig han är..

Det ska alltså krävas mod, så mycket mod att man med risk för sitt eget liv, för att publicera bilder som väcker anstöt?

Det är precis det du säger.

Du anser att det inte är långt ifrån en liten minoritet som lever efter sharia-lagarna (dvs könssympar kvinnor, mördar dem, torterar och behandlar de som slavar) ... det anser jag så jag antar vi tycker olika i den frågan... vill du ha svaret så får du söka det själv på nätet men vill bara påminna dig om att det är en mkt liten del muslimer som lever i Sverige så de kan knappast representera de andra eller hur.
jaså du? var har jag påstått att det är en minoritet som lever efter sharia? :va

suck.. du förstår ju verkligen inte, nu ska jag göra det smärtsamt tydligt för dig..

[quote="Hard_Grit]det är en mkt liten del muslimer som lever i Sverige så de kan knappast representera de andra eller hur[/quote]
exakt, men jag har inte påstått det heller.. däremot har du precis förklarat för dig själv (utan att veta om det) att "det är en mkt liten del muslimer som mördar och terroriserar så de kan knappast representera de andra eller hur"

förstår du nu?

Ingen förutom Muhammed...

Vore shysst om du kunde länka ur Koranen eller nått i den stilen för att styrka ditt påstående.

En teckning av en dansk vållar sådana problem. Tänk om "Life of Bryan" skulle gjort detsamma...

Vet att alla religoner krigat genom åren men nu är det ju endast islam som krigar vidare. Varför?

Och jag vet att USA m fl krigar, men inte som ett kristet korståg. Vad är det med Islam som är så hatiskt? Att en teckning får dem att vilja döda.

Det är sjukt enligt mig, varje dag sänks mina tankar om muslimer och jag blir aldrig positivt överraskad.

Life of Brian vållade oerhört mycket kritik från många kristna som kände sig förödmjukade, så.. Vad exakt menar du?

Tror du själv på att religionen någonsin har legat till grund för några krig? På riktigt? Skärp dig för fan.

Förövrigt vill jag säga till alla som tror att någon av världsreligionerna någonsin har varit den grundläggande orsaken till ett krig, att ni antagligen har någon skada i huvudet. Hade jag varit i er sits hade jag undersökt det.

Last edited:
Det ska alltså krävas mod, så mycket mod att man med risk för sitt eget liv, för att publicera bilder som väcker anstöt?

Det är precis det du säger.
nu drar du höga växlar.. ja, det är precis vad jag säger om man väljer att tolka det som du gör.. men det är inte det jag menar.. vi tar en jämförelse, det är kul!

en tiger tycker inte om att du springer fram och klappar den på huvudet eftersom det är ytterst obehagligt.. men likförbannat ska du fram och klappa den på huvudet, är du då a) provocerande på ett framgångsrikt vis eller b) så dum i huvudet att du förtjänar att bli lemlästad?

som jag sa.. det vore jättefint om man kunde driva med allt och alla utan att någon tar anstöt.. men det _går_ inte, vi är bara djur innerst inne..

nu lät det som att jag tyckte att du är dum i huvudet, det var inte meningen.. jag pratar rent allmänt

Last edited:
nu drar du höga växlar.. ja, det är precis vad jag säger om man väljer att tolka det som du gör.. men det är inte det jag menar.. vi tar en jämförelse, det är kul!

en tiger tycker inte om att du springer fram och klappar den på huvudet eftersom det är ytterst obehagligt.. men likförbannat ska du fram och klappa den på huvudet, är du då a) provocerande på ett framgångsrikt vis eller b) så dum i huvudet att du förtjänar att bli lemlästad..

som jag sa.. det vore jättefint om man kunde driva med allt och alla utan att någon tar anstöt.. men det _går_ inte, vi är bara djur innerst inne..

Du verkar tydligen inte fatta det här med pressfrihet och yttrandefrihet, precis som många länder i Mellanöstern. DET ÄR PRECIS DET MAN SKA KUNNA GÖRA. Man ska kunna provocera vem som helst offentligt, så länge man håller sig inom lagens ramar, utan att någonting händer med en. Det har Vilks m.fl gjort, alltså ska dom inte hotas till livet. Då hotas yttrandefriheten.

Det är för i helvete det yttrandefrihet är. Varför ska vi annars ha något sådant? Skärp dig nu för fan.

Ber om ursäkt för svordomarna. Dom bara kom liKszom.

Vore shysst om du kunde länka ur Koranen eller nått i den stilen för att styrka ditt påstående.

Life of Brian vållade oerhört mycket kritik från många kristna som kände sig förödmjukade, så.. Vad exakt menar du?

Tror du själv på att religionen någonsin har legat till grund för några krig? På riktigt? Skärp dig för fan.

Förövrigt vill jag säga till alla som tror att någon av världsreligionerna någonsin har varit den grundläggande orsaken till ett krig, att ni antagligen har någon skada i huvudet. Hade jag varit i er sits hade jag undersökt det.

Har du hävdelsebehov? Eller tycker du om att försöka sätta folk på plats?

Jag tycker vad jag vill utan att varken skärpa mig eller undersöka mig :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg