Min religion förbjuder månggifte, mord osv. Borde inte muslimer visa mig nån respekt?
Är du med i tankegången. Muslimer (jeeey.. vissa givetvis, jag är inte retarderad..) respekterar inte vissa västerländska uppfattningar om "rätt och fel" . Vi skall således för detta dö. Hm. Sunt. Inte. (Iaf inte enligt västerländsk kultur mätt). MEEEN respekteras vi för detta? Nej, bevisligen inte.
Jag finner saken relativt enkel; så länge inte brottet begås i "det egna landet", dvs om nu en konstnär i ett muslimskt land monterar upp "muhammedbilder" så är det en sak för deras åsikter om att skipa rättvisa.
Religösa lagar må sträcka sig över gränserna, men enbart inom den egna religionen.
Eftersom icke-muslimer betraktas (åter igen, AV VISSA muslimer) som "avskäde, sopor, idioter och hedningar", är det ett TYPISKT tecken på ren respektlöshet för annans tro och således skall det i SANN JÄVLA JÄMNSTÄLLD ANDA INTE RESPEKTERAS I ANDRA RIKTINGEN. Enligt första tesen alltså.
Eller som Dr.Phil hade sagt: (nog det enda vettiga..) "Uppmuntra inte ett felaktigt beteende"; Om någon gapar för full hals och hotar att döda, så skall denne således INTE (enligt principen: fattar la du för faan..) få sin vilja igenom. Människan är primitiv. Om man når framgång genom att hota och döda, ja då kommer det fortsätta. Läs, Hitler. Ja, det är en jävla parallell...
Men så är det.
satan vad du skriver rörigt..
upplever du att muslimer inte respekterar dig?
nej du har rätt i att vissa muslimer inte sympatiserar med hur vi lever i väst.. tycker du att vi i väst sympatiserar med hur muslimer lever då? kasta inte sten i glashus nu..
dö? ska vi dö? för vad? jag har inte blivit mordhotad eller fått ett jihad mot min trädgård.. har du?
respekteras för vad förresten?
ditt resonemang om brottets geografiska placering är ju fascinerande.. vet du ens vad du säger? utifrån ditt påstående om att icke-muslimer betraktas som skräp av (vissa) muslimer så antar jag att du aldrig har varit utanför ditt eget län..
sedan vill jag kommentera kring ditt eviga raljerande om att det är "vissa" som gör si och tycker så.. jaha? du menar alltså att några procent representerar ett helt folk? om du svarar nej på den frågan så har du precis raserat hela din argumentation och det vore ju.. småkul!
om du svarar "ja" så menar du med ditt resonemang att hela sverige består av nynazister eftersom vissa i vårt avlånga land sympatiserar med sådana tankar och idéer.. oavsett känns det som ett puckat uttalande
självklart ska man inte uppmuntra ett felaktigt beteende, det är ingen som förespråkar det; men med detta menar du också att vilks uppvisar ett korrekt beteende när han gör som han gör?
denna etniska dubbelmoral.. man baxnar ju..
hitler nådde inte framgång genom att hota och döda, det var hoten och dödandet som fick honom på fall..
Skillnaden mellan kristna och muslimer:
Gud hånas ofta och kristendomen som religion ifrågasätts öppet överallt - Kristna ställer sig inte och bränner dockor föreställande en statsminister och mordhotar och planerar mord till skillnad från muslimer...
Religionsfrihet i all ära men när religionen inte tar hänsyn till svensk lag och mänskliga rättigheter så är det dags att sätta stopp !
Kanske jag ska skapa en MC-religion där alla som kör sporthoj får köra hur fort vi vill och alla som inte kör sporthoj är otrogna och måste därför alltid ge företräde åt alla som åker sporthoj.. nån som e på ?
det är fortfarande olagligt att köra för fort, precis som det är olagligt att mordhota och planera mord.. du missar poängen i ditt eget och även mitt resonemang; religionsfrihet innebär inte att det skulle vara accepterat att begå brott i religionens namn, vem har påstått det?
det handlar om en konstnär som gör allt han kan för att provocera och få uppmärksamhet.. och grattis, nu har han fått det, men jag undrar om det var värt det?
Men känns det inte lite otäckare när muslimerna avser att ta över världen än när missionärerna gav sig ut för att sprida kristendomen??
nu känner jag att jag har missat någit.. har de muslimska ledarna förklarat att de har för avsikt att ta över världen?