Jag är inte heller intresserad av att försöka värdera sanningen i massa olika inlägg. Inte heller är jag intresserad av personen/karaktären Teo i det här sammanhanget. Tycker däremot det är intressant att diskutera vad som gör att somligt som inte är accepterat i ett slags allmänt rättsmedvetande ändå accepteras - till och med uppmuntras - här, samtidigt som det är vanligt att snabbt och kategoriskt fördöma sådant som samma slags allmäna rättsmedvetande godkänner - uppmuntrar. Tycker det ryms mycket godtycke bland åtskilliga tyckare här på sporthoj.com och att det hycklas en hel del bland skenbart ungdomliga medlemmar vars moral i själva verket är starkt reaktionär.
Om jag har missat ett inlägg som uppmuntrar sexuellt våld så fy på mig.
Jag har så klart inga sådana sympatier.
Det enda jag säger är att det finns två uttalanden, ett som kan misstolkas (lätt rent av) och ett som är ämnat att släta över det första.
Om man ska göra en bedömning så bör man rimligtvis beakta båda uttalanden, inte bar adet som passar ens syfte, att gnälla om ett påstått grovt brott på ett internetforum och känna att man gjort dagens, eller till och med årets kan man skönja, goda gärning.